Citat:
Ursprungligen postat av
Krackhaus
Då får man gratulera. Hur kändes det efter 2-3 månader t.ex. vs. nu 1 år?
Ja, nu har det gått några dagar. Ransonerar fortfarande ljudbok dagligen. Det som skrämmer mig lite är hur lätt det har varit hittills. Vanligtvis brukar suget vara riktigt stort efter ett par veckor. Nu, i princip inget alls.
Jag kan inte hitta någon annan förklaring än att hela mitt tankesätt kring alkohol har förändrats på ett fundamentalt sätt.
Det har väl egentligen inte varit så svårt denna gången så redan efter 2-3 månader kändes det bra men det är väl nu som det börjar bli mer och mer en ickefråga.
Jag har funderat på det en del med att jag har försökt förändra mitt drickande tidigare, men att det då varit väldigt svårt. För mig känns det som att den stora skillnaden den här gången är inställningen och inte det egentliga jobbet jag lägger ner. Därför känner jag när någon berättar för mig att det jag har gjort är grymt bra för det är inte många som klarar sig ur det, att jag egentligen inte kan ta åt mig äran för det. Det är som att det är något som har förändrats i mig som gör att det går bättre denna gången utan att det är någon mer ansträngning.
Kan det vara något liknande som hänt för dig? I och med att du känner att det är enklare för dig den här gången också och att du känner att ditt tankesätt har förändrats. Jag kände länge en misstänksamhet över att det var så lätt, men den misstänksamheten har släppt till stor del nu även om jag funderar på den ibland. Det gäller nog ändå att fortsätta vara på sin vakt och inte slappna av för mycket.