Citat:
Ursprungligen postat av
MENTgu
Ja det är nog väldigt få.
Vad har det med "inga negativa konsekvenser av tobak" att göra?
Snusets påverkan på Hjärt och Kärlsjukdomar är negativa konsekvenser, ett nikotinberoende kan ha negativa konsekvenser på ekonomin.
(Personen har förtydligat att det inte var så hon/han menade)
Det känns som att vi börjar hamna rejält offtopic. Jag tror egentligen att alla vet och är överens om att snus/tobak inte är helt utan negativa konsekvenser men att det i förhållande till alkohol är en bagatell så det finns inget här att vara oense om. Det handlar främst och hur man formulerar sig här i tråden och hur man tolkar. Jag är tämligen säker på alla här har varit överens om detta och vetat om att man är överens med övriga skribenter om detta, men att man har reagerat på hur det har formulerats. Det finns inga poänger kvar att göra här.
Det enda, som faktiskt är något som inte alla säkert vet, är att sluta med nikotin samtidigt kan försvåra processen för många. Därför kan rådet vara om man super och snusar att sluta snusa först och få ordning på det först. Sen kan du fundera på snuset när du är stabil, om du vill. Jag tror inte att det är någon som är emot det rådet heller, men ändå blir det en argumentation om det.