2021-05-31, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
han kan lätt få 4 mille för det där huset. Känner till området

Haha vem vill bo i ett hus där Stefaaan Davisson spillt sin säd över hela huset, fy faan va vidrigt , blir nog svårsålt ”huset där Hjärstamördaren smidde sina mördarplaner”😉😂😱
Citera
2021-05-31, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Haha vem vill bo i ett hus där Stefaaan Davisson split sin säd över hela huset, fy faan va vidrigt , blir nog svårsålt ”huset där Hjärstamördaren smidde sina mördarplaner”😉😂😱
Säg inte det. Huset i Bjärred såldes ganska snabbt, vill jag minnas
Tror dock att SysterHax tar "hand om huset".
Citera
2021-05-31, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Men hans syskon har väl inget med dödsboet att göra? Han har två bröstarvingar. Ingen hustru. Dä ärver väl barnen allt? Och eftersom båda fortfarande är omyndiga kommer de att behöva någon som företräder dem.

Helt riktigt. Jag var nog mer inne på det praktiska. Och det brukar vara lite rörigt i början. Och något säger mig att det varit så denna gång. Särskilt då med minderåriga arvingar osv.

Kanske inte mordmisstänkte SOA(?) vill klippa gräsmattan och rensa skorstenen mer osv. Familjen D får koppla greppet där ihop med jurist.

Hade SD:s familj i åtanke kopplat till dödsboet kanske mer som stöd alltså och sen hur inloggningar i diverse konton ska göras för att hitta eventuella tecken på eller svar på eller avskedsbrev kring har de säkert pratat ihop sig om på nåt sätt.
Citera
2021-05-31, 22:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Jag instämmer, förmodligen är det ett självmord, men med alla märkligheter undrar jag om inte klurige Mördar-Stefan kanske har sparat nåt brev, dokument eller inspelning som skulle kunna kasta skugga över någon? Bevis på medhjälp eller skyddande tänker jag.

Nu tror jag inte det riktigt, men man kan ju inte utgå från vad man tror i det här skedet. Därför borde alla vara riktigt på tå nu. Det har blivit alltför många missar i tidigare utredning.

Det skulle kunna vara som du säger i värsta fall.

Det troligaste är väl att det har någon naturlig förklaring.
Men om HD är inne i SDs kotnto nu, borde hon tänka sig för och inte rubba något.

Kanhända att hon går igenom hans konto av sentimentala skäl. Men det borde väl gå utan att logga in?

Om hon letar efter någon ledtråd till vad som har hänt borde hon tipsa polisen istället.
HD borde väl i det här lagaet vet tillräckligt om vad petande i konton mm kan innebära och hur det kan kasta skuggor mot henne själv.
Citera
2021-05-31, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Undrar varför SOA och SD var ensamma på gården. Kanske en tillfällighet? Lite märkligt också att HD inte har varit med i Hovrätten. Kanske hon har, men inte vad jag vet. Eventuellt orkar hon helt enkelt inte med mer sånt.
Ja, varför SOA och SD var ensamma undrar jag också. Kan det va så enkelt som att HD jobbade och tjejerna var i skolan? Var ju trots allt en vanlig vardag. Men att det bara var dom 2 ser jag som ett tecken på att självmordet (?) var planerat. Hur dum i huvudet jag än tycker SD var så tror jag han ville undvika att HD, men särskilt att barnen, skulle hitta hans kropp.
Citera
2021-05-31, 22:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om inte någon hinner städa bort allt innan.
Örebropolisen är inte direkt snabb.
Det var ju ett "infall" förra gången, medicinjusterad efter sitt USA-trauma, men nu är hon kanske i sämre skick.

"Hanna hade tagit dit hela gänget. Hanna sa att det var hennes initiativ, hon ville åka dit och göra en grovstädning." förhör CH.
Citera
2021-05-31, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
SD har barn och då har inte hans syskon något att göra med dödsboet om han inte har testamenterat något till dem.

Barnens förmyndare blir troligtvis HD om hon är tillräckligt stabil just nu.

Skulle hon vara oförmögen till detta så tror jag att barnens morföräldrar kommer före syskonen.

Tanken var väl att barnen rådgör med närmaste släkten kring diverse i relation till förmyndare eller dödsbo. Om någon av barnen loggat in på konton i deras sällskap vet vi inte men de lär ha fullt upp med lite av varje kan man tänka där var och en får sin roll och ansvar.

SOA har ju lyckats bli mordmisstänkt tack vare pappa SD så morföräldrarna är kanske inte alternativ A även om de givetvis annars kanske hade varit det med tanke på hur nära de lever generationerna där. Det har ju krånglat till det ”lite” då ett självmord inte ofta har det inslaget.

De löser säkert det där på nåt sätt men barnen ”behöver” nog sina andra släktingar mer nu än vad som varit aktuellt tidigare. Om inte annat ses de väl på nån form av begravning.
Citera
2021-05-31, 22:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Öppet

Perfekt kodord.

Nu har den värsta chocken lagt sig lite, men det här mordfallet måste vara ett väldigt ovanligt mordfall.

Det finns några udda som Mantorpfallet och Arbogamordet och det här platsar kanske in i det gänget med en ovanligt manipulativ person som vävt in många i sitt persongalleri runt om honom.

Närapå en liten sekt.
Citera
2021-05-31, 22:17
Medlem
Citat:
En stor lättnad.
Inget snack om saken, enligt domaren itan kristallkula..
Då kan väl människor inte hävda att fallet inte är löst, och att Stefan Davidsson dog som en oskyldig man.
Fundersam över gubben Alhem, eller vad han hette som uttalade precis motsatsen..att domen inte skulle vinna laga kraft

Klart är att SD dömdes som skyldig. De 3-4 veckor som finns tillgängliga inför en ev överklagan, i detta fall till Högsta Domstolen, (vilket jag inte tror skulle bli verklighet att gå till prövning där) är mest fjuridisk formalia, skulle jag tro.

Det handlar enbart om juridiska abroviker. Kan juridiken verkligen göra en HR-dom ogiltig på detta sätt, för att SD tog sitt liv innan han hann göra en sån överklagan?
I såfall är något åt helvete fel i rättssystemet, men det är vad juristerna tycks ha lärt sig: bara att gapa och svälja. Inte reflektera över och ifrågasätta rådande lagar i och förordningar högt. Ty då kan du glömma din examen och/eller framtid i branschen. Så känns det iaf för mig som icke-jurist.
Citera
2021-05-31, 22:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu tror jag inte det riktigt, men man kan ju inte utgå från vad man tror i det här skedet. Därför borde alla vara riktigt på tå nu. Det har blivit alltför många missar i tidigare utredning.

Det skulle kunna vara som du säger i värsta fall.

Det troligaste är väl att det har någon naturlig förklaring.
Men om HD är inne i SDs kotnto nu, borde hon tänka sig för och inte rubba något.

Kanhända att hon går igenom hans konto av sentimentala skäl. Men det borde väl gå utan att logga in?

Det handlar inte om vad vi tror och om han suiciderat.
Det är en pågående mordutredning och inte aktuellt med sökande efter svar av sentimentala skäl från nån med acess till konton.
Citat:
Om hon letar efter någon ledtråd till vad som har hänt borde hon tipsa polisen istället.
HD borde väl i det här lagaet vet tillräckligt om vad petande i konton mm kan innebära och hur det kan kasta skuggor mot henne själv.
Ja, vet hon inte vad det innebär efter tre års mordutredning så saknas nog mer än en skruv.
Senast redigerad av develi 2021-05-31 kl. 22:31.
Citera
2021-05-31, 22:20
Medlem
Citat:
Någon som tror att den bästaste it-nissen hos polisen, hjälper till att kopiera Stefans samtliga it-förehavanden på ett korrekt sätt? Med tanke på att ev bevismaterial och info raderas?

Mot bakgrund av vad som framkom under morddutredningen så är det lite knepigt för polisen att logga in i hans konton med servrar i utlandet. Särskilt då kanske med minderåriga efterlevande/arvingar osv.
Kan ju finnas en hypotetisk anledning också att familjen inte ger åtkomst till konton och då tänker jag främst på att det är morfar som är misstänkt och det högst troligt var självmord då.
Citera
2021-05-31, 22:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Haha vem vill bo i ett hus där Stefaaan Davisson spillt sin säd över hela huset, fy faan va vidrigt , blir nog svårsålt ”huset där Hjärstamördaren smidde sina mördarplaner”😉😂😱

Det kommer att finnas köpare bara priset blir därefter. Sedan finns det säkert vissa som t.o.m. triggas av att bo i ett hus där en mördare bott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in