2021-05-31, 17:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tvivlar starkt på att polisen är ine och grejar ibland GC-konton eller ens loggar in där. Verkar vara rent slöseri med resurser. Framförallt i det här läget. Och varför skulle det göra det? Jag har säkert missat en massa viktig ang geocaching kontra mordet men att polisen skulle logga in där i det här läget känns överkurs.
Nej, men jag försöker ju vara snäll mot HD tex, ge henne en liten chans.

När det var inlogg förvånades jag inte.
Han skrev weird dagen innan och det finns nån chattfunktion.
Raderas det är det suspekt.
Citera
2021-05-31, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Undrar var HD och barnen är nu.
Tycker det är helt sjukt att HD verkar geocacha som om ingenting har hänt.

Har hon gjort det sedan i fredags?
Man slutar aldrig att häpna...
Citera
2021-05-31, 17:31
Medlem
Svar på mitt mail till Ås*a H*iding tidigare i e.m:

Hej!
Tack för mail!
Som svar på din fråga så skickar domstolen domen direkt till polisen och det åligger sedan polisen att verkställa beslutet. Innan beslutet kommer har polisen ingen rätt att genomföra någon hämtning.

Då är det klarlagt och vi kan lägga det till handlingarna.
Citera
2021-05-31, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
vi har alla sett hur mycket HD ljuger för honom.

Ljög HD specifikt mkt för SD?
Ja, om relationen med J osv, men är det annat anmärkningsvärt som kommit fram?
Citera
2021-05-31, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Verkligen. Han måste ha blivit extremt ledsen och besviken när domen kom. Tror att han trodde på SDs oskuld ända tills dess.

Men ändrar man sin tro "bara" på grund av en dom?
Han trodde väl i så fall att han var oskyldigt dömd.
Citera
2021-05-31, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Att som KL försättas på fri fot och inte häktas men vara fortsatt misstänkt är inte samma sak som likt HD bli helt avskriven från misstankar, utredning nerlagd och skadestånd utbetald för oskyldig häktning. Så jo, det blir förtal av alla som här fortsätter skriva att HD varit delaktig i mordet.

Om hon inte ville vara inblandad så skulle hon inte ha ljugit i förhör, städat efter SD och ljugit i Tingsrätten. Jag hoppas verkligen man tittar närmare på det och ser om hon gjort sig skyldig till skyddande utav brottsling. Det borde absolut vara aktuellt.
Citera
2021-05-31, 17:44
Medlem
Citat:
Det skall inte falla ut nån livförsäkring vid självmord. Däremot vad gäller LW, så kan de anhöriga få ut på egen försäkring när det gäller skadeståndet. Finns inte sådan försäkring så går brottsofferfonden in. Men livförsäkringar brukar ha en klausul lite finstilt att livförsäkring inte gäller vid självmord.

Edit: Hittade följande. Försäkringen gäller inte om den försäkrade har begått självmord. Om det har gått mer än ett år efter att försäkringen köptes eller försäkringsbeloppet höjdes gäller försäkringen även vid självmord.

Mycket intressant. Då har man lärt sig något nytt.

Ok, då kan det ev bli tal om ersättning till dödsboet. Vilket isf kan vara en bra sak då det då nog skulle underlätta processen med att LW:s anhöriga får ut utdömd ersättning.

Citat:

Hej!
Tack för mail!
Som svar på din fråga så skickar domstolen domen direkt till polisen och det åligger sedan polisen att verkställa beslutet. Innan beslutet kommer har polisen ingen rätt att genomföra någon hämtning.

Bra initiativ att mejla Åsa.
Då kan, äntligen, den saken som sagt läggas till handlingarna.

Ett annat sätt hade ju varit att läsa mina inlägg.
Citera
2021-05-31, 17:47
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Hon tog väl nån cache under tiden SD var i rätten med, eller minns jag fel?

Som tidigare skrivits så är det dags att belysa alla dessa underligheter HD håller på med parallellt som (ex)maken är misstänkt för mord. Det blir mer och mer tydligt i släpljuset av SD:s bortgång.
Det är för mycket konstigt för att ignorera hur som helst.
Kanske kan det utkristalliseras att det fanns fler orkesterledare än SD i denna sorgliga historia.
Trådens skribenter har tidigare lyft på alla stenar i jakten på en mördare och upprättelse för Lena. Det kanske är dags att lyfta på fler stenar och se vad som kommer fram?

Hanna och Stefan har väl inte varit ihop på flera år? Har svårt att tänka mig hon öht vet vad Stefan gjorde nu för tiden. De skildes väl för flera år sedan och lämnade/hämtade barnen mest?
Har de dumpat råttans lik bakom bullerplanket ännu? Eller törs de inte? Någonstans måste ju anhöriga kunna fira detta ljuvliga slut på denna för Lenas anhöriga och efterlevandes historia.
Citera
2021-05-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, då kan det ev bli tal om ersättning till dödsboet. Vilket isf kan vara en bra sak då det då nog skulle underlätta processen med att LW:s anhöriga får ut utdömd ersättning.

Bra initiativ att mejla Åsa.
Då kan, äntligen, den saken som sagt läggas till handlingarna.

Ett annat sätt hade ju varit att läsa mina inlägg.
He he - jag vill hellre höra det från hästens mun
Citera
2021-05-31, 17:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Hej!
Tack för mail!

Tack!

Då överensstämmer det med var polisens presstalesman sa efter det att självmordet skett.

Bra av dig att ta tag i saken, och bra av ÅH att svara på frågor på det vis hon gör.
Citera
2021-05-31, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det kan väl inte vara någon annan än HD som är inne och rensar?

HD är väl inte direkt känd för att plocka bort loggar?
Citera
2021-05-31, 18:03
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag lägger upp detta igen, åklagarna har inte gjort fel, utan det är Hovrätten som ska stå ansvariga

Dag 17, 4/5
Åklagarna håller slutanförande. Åklagarna ger i samband med detta in en disposition, hovrättens aktbilaga 85.
Åklagarna yrkar att Stefan Davidsson ska häktas i samband med meddelande av dom. Som häktningsskäl anförs att den s.k. tvåårsregeln är tillämplig samt att det föreligger en viss recidivfara och en viss flyktfara.
Målsägandebiträdet håller slutanförande.

Mörda igen. Vilket han gjorde (sig själv).
Det framgår med all önskvärd tydlighet att åklagarna lämnat över ansvaret till hovrätten här. Hovrätten beslutade utifrån sin kunskap och gjorde nog sitt bästa, vilket visade sig vara fel i efterhand.

Det här ÄR ett systemfel, det går inte att förklara bort hur mycket man än vill.
Helt absurt att det inte finns vettiga rutiner reglerat i lag, dvs tvingande närvaro vid dom i grova brottsmål (oavsett utfall) -precis på samma vis som det är tvingande närvaro under förhandlingarna.

Nåja, det lär nog ändras i framtiden som så mycket annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in