2021-05-31, 16:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
haha ja man ska inte döma hunden efter håren, men jag är inte så intresserad av att resa just nu. Kommer hålla mig på hemmaplan till dess att det lugnar ner sig rent politiskt i omvärlden.

Det är ju tråkigt för jag tror tyvärr att kriminaliteten kommer att öka i vår omvärld pga restriktionerna och nedstängning av ungdomsidrott mm. Så jävla dumt så klockorna stannar...

https://www.expressen.se/nyheter/nattfotbollen-stangde-da-skots-hanad-19-i-blodiga-gangkriget-/

Dödsskjutningarna kommer bara att öka... Nu pangas det i Husby såg jag.

Har ju pangats i Husby årtionden innan pandemin. Våra sk "utsatta" områden blir inte mindre utsatta för att vi vi har en pandemi.
Citera
2021-05-31, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det finns nog inga sådana siffror. Det man kan säga är att vaccinet inte stannar lokalt, vilket ger spikprotein på en mängd celler i kroppen.

Siffror lär dock komma nu när forskarvärlden vet det här.
Ja det kan vara så men vi ska vara glada för att så många forskare intresserar sig för covid. De kommer nog att räta ut våra frågetecken snart.
Citera
2021-05-31, 16:40
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Ändå använder alla dashboards (CDC:s, WHO:s, FHM etc.) just det, dvs accumulated cause specific mortality rate. Detta för att jämföra inom länder, mellan länder etc.

Kan du länka till någon av dessa dashboards där man mäter Mortality Rate Cause specific (ackumulerat)?

Jag har sett CFR ackumulerat men inte Mortality rate

Tack på förhand
Citera
2021-05-31, 16:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Däremot finns en tidsfaktor i begreppet "mortality rate".

Korrekt

IFR och CFR beräknas med ackumulerat antal avlidna.. medan Mortality Rate beräknings vanligast på årsbasis (dvs EJ ackumulerat)[/quote]

Cirka 1% av de som insjuknar i Covid19 dör. Det räcker med för att förstå att det är en farlig sjukdom.
Citera
2021-05-31, 16:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har ju pangats i Husby årtionden innan pandemin. Våra sk "utsatta" områden blir inte mindre utsatta för att vi vi har en pandemi.

Ja vi har rekord i skjutningar just nu och det är inte så svårt att räkna ut varför. Om du stänger ner all ungdomsidrott så är det klart att det inte blir bättre när fler går sysslolösa om kvällarna och ännu hårdare konkurrens om jobb. Nej de kommer inte att stanna hemma. Hade det inte varit för pandemin hade det varit en jättedebatt om det här nu, då skjutningar slår nya rekord.
Citera
2021-05-31, 16:44
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Korrekt

IFR och CFR beräknas med ackumulerat antal avlidna.. medan Mortality Rate beräknings vanligast på årsbasis (dvs EJ ackumulerat)

Cirka 1% av de som insjuknar i Covid19 dör. Det räcker med för att förstå att det är en farlig sjukdom.[/quote]

.. och hur många insjuknar då?
Citera
2021-05-31, 16:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja vi har rekord i skjutningar just nu och det är inte så svårt att räkna ut varför. Om du stänger ner all ungdomsidrott så är det klart att det inte blir bättre när fler går sysslolösa om kvällarna och ännu hårdare konkurrens om jobb. Nej de kommer inte att stanna hemma. Hade det inte varit för pandemin hade det varit en jättedebatt om det här nu, då skjutningar slår nya rekord.

Ungdomsidrotten är väl inte nedstängd?
Det är ju snarare så att många genom pandemin känner sådan dödsångest att alla spärrar släpper (de är ju ändå rädda för att dö), då är det lätt att man går ut och skjuter istället. Att staten istället tagit sitt ansvar och skyddat sina medborgare hade det inte varit lika mycket skjutningar.
Citera
2021-05-31, 16:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Cirka 1% av de som insjuknar i Covid19 dör. Det räcker med för att förstå att det är en farlig sjukdom.

.. och hur många insjuknar då?[/quote]

Cirka 1 miljon femhundratusen.
Citera
2021-05-31, 16:58
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Kan du länka till någon av dessa dashboards där man mäter Mortality Rate Cause specific (ackumulerat)?

Jag har sett CFR ackumulerat men inte Mortality rate

Tack på förhand
Man kallar det ofta death rate men det är det det är, tidsspannet är från början av pandemin tills nu:
https://covid.cdc.gov/covid-data-tracker/#cases_deathsper100k
https://covid19.who.int/ (välj deaths/100 000)

https://qap.ecdc.europa.eu/public/extensions/COVID-19/COVID-19.html#global-overview-tab (välj cumulative notification rate)

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&minPopulationFilter= 1000000&hideControls=true&Metric=Confirmed+deaths& Interval=Cumulative&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=AUT~BLR~BEL~HRV~CZE~DN K~EST~FIN~FRA~DEU~GRC~ISL~IRL~ITA~LTU~LUX~MKD~NLD~ NOR~ROU~ESP~SWE~CHE~ GBR~PRT~SVN~HUN~POL~LVA~ALB~BGR~MDA~SRB~CYP~BIH~UK R~MNE
Senast redigerad av crisscross 2021-05-31 kl. 17:09.
Citera
2021-05-31, 17:08
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
.. och hur många insjuknar då?

Cirka 1 miljon femhundratusen.[/quote]

Källa på det tack
Citera
2021-05-31, 17:16
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Skönt

Ser fram emot AirOfficers återkomst på torsdag då.
Det ökar!!!!

Edit: Sveriges incidens/100000 kommer vara nära 0 efter onsdag. Lägst smittspridning i Europa!!
Har vi sålt av Norrbotten?

Smittotalen stiger väl som ett raket från Esrange där.
Citera
2021-05-31, 17:18
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Okej Mr, vi tar det från början, steg för steg;

Lyssna;
https://omny.fm/shows/on-point-with-alex-pierson/new-peer-reviewed-study-on-covid-19-vaccines-sugge

Ta det gärna lugnt. Men kom med referenser. Denna har jag ju sett tidigare och kommenterat. Men du har ju kommit med en rad nya uttalanden som är i behov av referenser. Var har du länken till socialstyrelsen exempelvis? Läs mitt inlägg igen. Fråga gärna efter tydlighet om du undrar vad som kräver referenser.
Citat:

Först reder vi alltså ut vad dr Bridle säger här, och sedan går vi igenom din länk. Det kommer att framkomma vad jag menar med att vi länge har vetat att spikprotein vid vaccination förekommer i blodomloppet, och att det nya här är att spikproteinet inte stannar i det lymfatiska systemet utan istället entrar blodomloppet.
Att spikprotein förekommer i blodomloppet innebär ju inte att det inte förekommer i lymfsystemet. I betydligt större mängder dessutom. Vaccinet/vaccinen fungerar som det är tänkt. Det visar de vetenskapliga referenserna som jag bifogade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in