2021-05-31, 13:25
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Som sagt, när du hittar på lite definitioner och samtidigt använder etablerade termer (men avser något annat) så ökar risken att du blir missförstådd.

Ett par exempel på dina tydligaste misstag.
Multisjuk = en person som har en underliggande sjukdom och smittas av covid-19.
Om du hade arbetat inom vården, särskilt inom geriatrisk vård, hade du vetat att den definitionen inte stämmer.

Mortality rate = Antalet avlidna dividerat med antalet invånare.
Detta har vi diskuterat så många gånger och du har börjat rätta till dina misstag och förstått att du hade fel från början.

Du får posta vilken smörja du vill.. men varför ljuger du? Är detta din "nya strategi"?

Multisjuk.. inte min definition, jag har länkat till källan. Du får hänvisa till dem istället så de ändrar definitionen utifrån din erfarenhet inom vården.

Mortality Rate (Cause specific) är precis som jag skrev tidigare med direkt hänvisning till både CDC och WHO.. dvs antal avlidna (över en given period, 1 år, ej ackumulerat) dividerat med befolkningsmängden.

Den uträkning av Mortality Rate du tidigare fått är korrekt och finns ingen anledning för mig att ändra på det.
Det vedertagna sättet att beräkna Mortality Rate får du än en gång ta med WHO och CDC så de rättar till sin fel enligt dina synpunkter.

Problemet kära Surtruten är att du är ointelligent och inte förstår..
tom dina gelikar och anhängare är tysta då de vet att du är ute och cyklar
Senast redigerad av MittMalmoe 2021-05-31 kl. 13:28.
Citera
2021-05-31, 13:28
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du har fått referens men din respons var då att du vill vänta med att dra slutsatser, vilket du också uppenbart väntar med.

Nu citerade du mitt inläggvi ett svep och skriver att jag fått referens. På vilken del har jag fått referens för? Vill du posta den igen? Vetenskapliga källor alltså.

Var gärna tydlig och skriv din fundering eller påstående direkt följt av en länk till det du refererar till. Jag kan inte påminna mig om att jag sett någon referens från dig som stödjer dina påståenden jag önskar referenser för.

Jag börjar misstänka att du uppsåtligen försöker vara otydlig. Det är något som brukar känneteckna de som har svårt att acceptera vetenskapen som den är (och sedan anklaga motparten för att vara idiot som inte förstår vad som menas, ofta) .
Citat:

Jag har inga problem alls med att dra slutsatser utifrån det som redan framkommit i förrgår, slutsatsen är nämligen att vi kommer att se vaccinerade uppvisa symtom på Covid-19 utan att vara infekterade. Exakt hur detta kommer att utfalla drar jag alltså inga slutsatser kring, förutom att vaccinationsprogramet kommer att ändras då vaccinerna alltså inte fungerar så som de var tänkta att fungera.

Helt omöjligt förr mig att veta vad du syftar på med "kommit fram i förrgår". Varför bifogar du inte referenser?

Tvärtom tyder alla data som framkommit om va Pfizers vaccin på att det är effektivt. Det verkar fungera precis som det är tänkt.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2101765?query=featured_home

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2034577

Citat:

Sprutar jag in spikproteinet i ditt blodomlopp blir du sjuk. Hur sjuk beror på flera faktorer var av koncentration är endast en. Dvs; slutsatsen är att folk blir sjuka av vaccinerna. Hur sjuka återstår att se.

Edit;

Den nya upptäckten är att spikproteinet inte stannar i det lymfatiska systemet, någonting det är tänkt att göra.
Samtidigt skriver du att detta är känt sedan länge.

Detta verkar också vara en missuppfattning från din sida. Det hade varit mer aktuellt om det framkommit att vaccinet inte alls påverkar lymfan.

Denna beskriver väl vad som var känt redan i januari och tidigare än så.
https://blogs.sciencemag.org/pipeline/archives/2021/01/21/mrna-vaccines-what-happens
Senast redigerad av MrArtur 2021-05-31 kl. 13:55.
Citera
2021-05-31, 13:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Nu citerade du mitt inläggvi ett svep och skriver att jag fått referens. På vilken del har jag fått referens för? Vill du posta den igen? Vetenskapliga källor alltså.

Var gärna tydlig och skriv din fundering eller påstående direkt följt av en länk till det du refererar till. Jag kan inte påminna mig om att jag sett någon referens från dig som stödjer dina påståenden jag önskar referenser för.

Jag börjar misstänka att du uppsåtligen försöker vara otydlig. Det är något som brukar känneteckna de som har svårt att acceptera vetenskapen som den är.

Helt omöjligt förr mig att veta vad du syftar på med "kommit fram i förrgår". Varför bifogar du inte referenser?

Tvärtom tyder alla data som framkommit om va Pfizers vaccin på att det är effektivt. Det verkar fungera precis som det är tänkt.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2101765?query=featured_home

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2034577

Samtidigt skriver du att detta är känt sedan länge.

Detta verkar också vara en missuppfattning från din sida. Det hade varit mer aktuellt om det framkommit att vaccinet inte alls påverkar lymfan.

Denna beskriver väl vad som var känt redan i januari och tidigare än så.
https://blogs.sciencemag.org/pipeline/archives/2021/01/21/mrna-vaccines-what-happens
Okej Mr, vi tar det från början, steg för steg;

Lyssna;
https://omny.fm/shows/on-point-with-alex-pierson/new-peer-reviewed-study-on-covid-19-vaccines-sugge

Först reder vi alltså ut vad dr Bridle säger här, och sedan går vi igenom din länk. Det kommer att framkomma vad jag menar med att vi länge har vetat att spikprotein vid vaccination förekommer i blodomloppet, och att det nya här är att spikproteinet inte stannar i det lymfatiska systemet utan istället entrar blodomloppet.
Citera
2021-05-31, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Okej Mr, vi tar det från början, steg för steg;

Lyssna;
https://omny.fm/shows/on-point-with-alex-pierson/new-peer-reviewed-study-on-covid-19-vaccines-sugge

Först reder vi alltså ut vad dr Bridle säger här, och sedan går vi igenom din länk. Det kommer att framkomma vad jag menar med att vi länge har vetat att spikprotein vid vaccination förekommer i blodomloppet, och att det nya här är att spikproteinet inte stannar i det lymfatiska systemet utan istället entrar blodomloppet.
I blodomloppet blir inte spikeproteinet gammalt.
Citera
2021-05-31, 14:53
Medlem
Beaver14s avatar
Ser att Skåne inte kunnat rapportera några fall idag heller pga tekniska problem. Undrar vad intrångsförsöket i SmiNet orsakat för problem egentligen. Kanske får vi inga nationella siffror imorgon heller.

Hur som helst, skönt att få en smak på en förhoppningsvis inte för avlägsen framtid där vi inte längre matas med antal nya smittade utan den nyfikne får själv gå in på FHM och läsa en veckorapport, likt som det alltid varit kring influensa och andra säsongsvirus/infektioner.
Citera
2021-05-31, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ser att Skåne inte kunnat rapportera några fall idag heller pga tekniska problem. Undrar vad intrångsförsöket i SmiNet orsakat för problem egentligen. Kanske får vi inga nationella siffror imorgon heller.

Hur som helst, skönt att få en smak på en förhoppningsvis inte för avlägsen framtid där vi inte längre matas med antal nya smittade utan den nyfikne får själv gå in på FHM och läsa en veckorapport, likt som det alltid varit kring influensa och andra säsongsvirus/infektioner.

Som jag förstod det, så kom systemet igång först under helgen. Det innebär att det troligtvis ligger en massa fall som behöver matas in. Sen skall detta sammanställas osv.
Det för troligtvis att det tar någon dag till innan allt är komplett och kan presenteras på ett korrekt sätt.

Skönt att vi är i en minskande smittspridning, så de dagliga siffrorna inte är så viktiga för någon (undantaget FBs egna virologer och pandemiexperter)

Inlagda rasar iaf
Citera
2021-05-31, 15:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
I blodomloppet blir inte spikeproteinet gammalt.
Sant.

Dock finner jag DR Bridles frågeställningar relevanta med tanke på att spikproteinet ansamlas i tex äggstockar och andra organ. Givetvis finns det av samma anledning även intresse i att studera långtidseffekter av Covid-19. Hittills tycks i vart fall inte antalet människor med post- Covid vara speciellt högt, men sådant som människor inte märker vid tidigt stadie söker de förstås inte heller vård för.

Jag tycker inte att man ska dra överväxlar på detta, det är långt ifrån säkert att fler än ett fåtal vaccinerade och/eller infekterade får några långtgående men öht. Snarare tycker jag att det vi idag vet pekar på motsatsen. Uteslutas kan det dock verkligen inte, och jag vänder mig emot att folk vill jämföra injektion med infektion som att det för individen måste bli det ena eller det andra.

Det tycks även som att vi har en bekräftelse att vänta angående labtilllverkning av sars cov 2, dvs att det tillverkats i ett laboratorium i Kina. Inte heller det betyder att detta virus är tillverkat i ont syfte, men det innebär att vissa egenskaper inte är en slump- tex att sjukdom orsakas av samma protein som fäster på receptor i kroppen.
Av den anledningen litar jag ännu mindre på vad som kan tänkas vara sannolikt och inte med detta virus.
Senast redigerad av LadySweden 2021-05-31 kl. 15:32.
Citera
2021-05-31, 15:26
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Du får posta vilken smörja du vill.. men varför ljuger du? Är detta din "nya strategi"?

Multisjuk.. inte min definition, jag har länkat till källan. Du får hänvisa till dem istället så de ändrar definitionen utifrån din erfarenhet inom vården.
Nej, man blir inte automatiskt multisjuk bara för att man har två sjukdomar samtidigt och det förstår man om man har koll och inte bara skriver av en mening i något man sökt upp på intenet.

Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Mortality Rate (Cause specific) är precis som jag skrev tidigare med direkt hänvisning till både CDC och WHO.. dvs antal avlidna (över en given period, 1 år, ej ackumulerat) dividerat med befolkningsmängden.

Den uträkning av Mortality Rate du tidigare fått är korrekt och finns ingen anledning för mig att ändra på det.
Det vedertagna sättet att beräkna Mortality Rate får du än en gång ta med WHO och CDC så de rättar till sin fel enligt dina synpunkter.
Varken WHO eller CDC använder begreppet Mortality Rate på det vis du gör.

Problemet kära Surtruten är att du är ointelligent och inte förstår..
tom dina gelikar och anhängare är tysta då de vet att du är ute och cyklar[/quote]
Citera
2021-05-31, 15:40
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:

Du får ge dig till tåls tills på torsdag.
Nästa uppdatering av covid-19-statistik på torsdag
Databasen SmiNet som lagrar elektroniska anmälningar om smittsamma sjukdomar är igång igen sedan fredag kväll. Databasen stängdes ned på grund av intrångsförsök. För att säkerställa att statistiken om covid-19 är komplett kommer nästa uppdatering ske på torsdag den 3 juni 2021.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/maj/nasta-uppdatering-av-covid-19-statistik-pa-torsdag/
Citera
2021-05-31, 15:41
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Du får ge dig till tåls tills på torsdag.
Nästa uppdatering av covid-19-statistik på torsdag
Databasen SmiNet som lagrar elektroniska anmälningar om smittsamma sjukdomar är igång igen sedan fredag kväll. Databasen stängdes ned på grund av intrångsförsök. För att säkerställa att statistiken om covid-19 är komplett kommer nästa uppdatering ske på torsdag den 3 juni 2021.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/maj/nasta-uppdatering-av-covid-19-statistik-pa-torsdag/

Skönt

Ser fram emot AirOfficers återkomst på torsdag då.
Det ökar!!!!

Edit: Sveriges incidens/100000 kommer vara nära 0 efter onsdag. Lägst smittspridning i Europa!!
Citera
2021-05-31, 15:42
Medlem
Citat:

Om vi började mata folk med svarta rubriker om hur många som blir sjuka av fästingbet skulle väl folk börja isolera sig eller gå runt i rymddräkter på sommaren. Folk har förvandlats till slavar under media.
Citera
2021-05-31, 15:48
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Skönt

Ser fram emot AirOfficers återkomst på torsdag då.
Det ökar!!!!
Ja, fast främst otroligs presentation, den kommer jag att sakna fram till dess. Inte jätte förvånade att de väljer torsdag, jag tänker att de gör det för att få gott om tid och att det blir på presskonferensen.

Vi får väl helt enkelt hantera vår abstinens genom att diskutera andra länders siffror och våra inlagda, spännande mutationer och ett vaccin som kanske, kanske inte fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in