Citat:
Ursprungligen postat av
KringEx
Håller med dig om att Klonazepam är en bra benso om man inte vill tappa minnet (få blackout). Det är såklart individuellt och någon annan kommer säker att säga tvärt om men jag kan få blackout på 0,5 mg Alprazolam men samtidigt komma ihåg allt på 4 mg Klonazepam. Och då ska man ha i åtanke att Klonazepam är ca dubbelt så dospotent som Alprazolam
Det där med Bensodiazepiner är så djävla individuellt hur man reagerar på de olika preparaten.
Jag tar 4 mg Iktorivil per dygn och märker inte av dem ett skit förutom att min ångest dämpas märkvärt.
Tar jag däremot så lite som 0.25 mg Xanor så märker jag av det som ett välmående som nästan kan liknas vid eufori och då har jag stått på Bensodiazepiner och Z analoger dagligen i 5 år.
Jag har aldrig tappat minnet eller fått blackouts av Bensodiazepiner trots långvarigt bruk och relativt höga doser
Z analoger däremot skyr jag som pesten numera, där kan vi snacka minnesförlust och sömnpsykos även på normaldoser.
Imovane har i min mening en ångestdämpande effekt som slår de flesta renodlade Bensodiazepinerna på fingrarna.
Tar du lite mer än rekommenderad dos så kommer du må väldigt bra innan allt blir svart. I bästa fall vaknar du i din egen säng och i värsta fall någon helt annanstans och du kommer inte att minnas ett skit.