2021-05-31, 12:52
Medlem
Izzardkings avatar
ikto är också en fett skön benzo! jag har inte tagit klonazepam på över ett år så jag funderar på att fixa en 10st 2mg nästa vecka... jag har saknat ikto så in i helvete!!! så det är fan dags att ta ett gäng snart, jag blir inte så jävla yr å tappar minnet på dessa som jag gör på framförallt alpazolam!!
Citera
2021-05-31, 14:50
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izzardking
ikto är också en fett skön benzo! jag har inte tagit klonazepam på över ett år så jag funderar på att fixa en 10st 2mg nästa vecka... jag har saknat ikto så in i helvete!!! så det är fan dags att ta ett gäng snart, jag blir inte så jävla yr å tappar minnet på dessa som jag gör på framförallt alpazolam!!

Håller med dig om att Klonazepam är en bra benso om man inte vill tappa minnet (få blackout). Det är såklart individuellt och någon annan kommer säker att säga tvärt om men jag kan få blackout på 0,5 mg Alprazolam men samtidigt komma ihåg allt på 4 mg Klonazepam. Och då ska man ha i åtanke att Klonazepam är ca dubbelt så dospotent som Alprazolam
Senast redigerad av KringEx 2021-05-31 kl. 14:53.
Citera
2021-06-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Håller med dig om att Klonazepam är en bra benso om man inte vill tappa minnet (få blackout). Det är såklart individuellt och någon annan kommer säker att säga tvärt om men jag kan få blackout på 0,5 mg Alprazolam men samtidigt komma ihåg allt på 4 mg Klonazepam. Och då ska man ha i åtanke att Klonazepam är ca dubbelt så dospotent som Alprazolam
Det där med Bensodiazepiner är så djävla individuellt hur man reagerar på de olika preparaten.

Jag tar 4 mg Iktorivil per dygn och märker inte av dem ett skit förutom att min ångest dämpas märkvärt.

Tar jag däremot så lite som 0.25 mg Xanor så märker jag av det som ett välmående som nästan kan liknas vid eufori och då har jag stått på Bensodiazepiner och Z analoger dagligen i 5 år.

Jag har aldrig tappat minnet eller fått blackouts av Bensodiazepiner trots långvarigt bruk och relativt höga doser

Z analoger däremot skyr jag som pesten numera, där kan vi snacka minnesförlust och sömnpsykos även på normaldoser.

Imovane har i min mening en ångestdämpande effekt som slår de flesta renodlade Bensodiazepinerna på fingrarna.
Tar du lite mer än rekommenderad dos så kommer du må väldigt bra innan allt blir svart. I bästa fall vaknar du i din egen säng och i värsta fall någon helt annanstans och du kommer inte att minnas ett skit.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-06-12 kl. 21:36.
Citera
2021-06-17, 03:09
Medlem
Kommer förmodligen få Iktorivil på recept pga sömnproblem. Vaknar i full panik och vill ta mig ut pga märkliga drömmar. Försökte hoppa ut från fönstret på andra våningen ngn månad sedan men min fru hann brotta ner mig och stoppa mig. Går inte att koppla till någon händelse i vardagen som många läkare frågar. Känner mig aldrig utsövd på dagarna. Har gjort alla undersökningar som finns och senaste brevet jag fick från VC var att dem inte kan hitta på något annat än att testa dessa. Vaken tid lider jag inte av något, ångest, panikattacker, social fobi (lite social fobi men hanterlig), så jag är väl helt fri från problem förutom nattetid. Nu vill läkarna att jag provar denna medicin, jag är väldigt emot medicin, tar knappt alvedon. Är det värt ett försök? Kommer jag bli påverkad under dagtid om jag tar 0,5mg till natten? Är lite skeptisk men samtidigt vill jag inget annat än att få sova normalt och känna mig pigg på dagtid. Tar ingen annan medicin förutom receptfri pollenmedicin sommartid.

Tacksam för svar.
Citera
2021-06-17, 12:10
Medlem
getbusys avatar
Tog en liten skön ikto idag, var så längesen sist. Men det slår mig varje gång jag tar denna benson hur jävla överlägsen alla andra den är. Komplett.
Citera
2021-06-17, 12:29
Medlem
Muppetys avatar
Har bara 0,25 mg kvar tills jag blir benzo-fri. Har tagit 4 mg Iktorivil dagligen i 20 års tid, o skulle vilja leva en liten del av mitt liv benzo-fritt.

Sen tänkte jag ha dom som behovsmedicin. Men det tar ju en stund innan den verkar, ca 1-2 timmar. Visst man kan smälta dom under tungar för effekt inom 30 min, men vad tror ni om detta...

Jag gjorde; (FB) Lösa upp klonazepam? Propylenglykol? o har nu en lösning som ska ligga på 1 mg/ml. Propylenglykol är det samma som vätskan i e-cigg. Så hur skulle det bli om man röker det?
Citera
2021-06-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tengaz
Kommer förmodligen få Iktorivil på recept pga sömnproblem. Vaknar i full panik och vill ta mig ut pga märkliga drömmar. Försökte hoppa ut från fönstret på andra våningen ngn månad sedan men min fru hann brotta ner mig och stoppa mig. Går inte att koppla till någon händelse i vardagen som många läkare frågar. Känner mig aldrig utsövd på dagarna. Har gjort alla undersökningar som finns och senaste brevet jag fick från VC var att dem inte kan hitta på något annat än att testa dessa. Vaken tid lider jag inte av något, ångest, panikattacker, social fobi (lite social fobi men hanterlig), så jag är väl helt fri från problem förutom nattetid. Nu vill läkarna att jag provar denna medicin, jag är väldigt emot medicin, tar knappt alvedon. Är det värt ett försök? Kommer jag bli påverkad under dagtid om jag tar 0,5mg till natten? Är lite skeptisk men samtidigt vill jag inget annat än att få sova normalt och känna mig pigg på dagtid. Tar ingen annan medicin förutom receptfri pollenmedicin sommartid.

Tacksam för svar.
Det är ju värt att testa och 0.5 mg är ju ingen monsterdos direkt, själv tar jag 2 mg på morgonen och 2 mg på kvällen. Initialt sett blir man väldigt sömnig av Iktorivil men den sömngivande effekten är det första som tyvärr försvinner när man har stått på dem ett tag.

Jag har hört att vissa andra som typ haft problem med sömngång eller annat strul som du beskriver har fått Iktorivil till natten och det har funkat för de personerna så förhoppningsvis så funkar det för dig också.

Det ideala hade ju varit om du fick Nitrazepam på licens. Absolut bästa sömnmedicinen och till skillnad mot Imovane och Stilnoct så finns det ingen risk att man hittar på dumheter i sömnen.

Hade den själv innan den drogs in från den svenska marknaden så nu får jag sova på Xanor istället, vilket faktiskt funkar för mig.
Citera
2021-06-17, 17:52
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Tog en liten skön ikto idag, var så längesen sist. Men det slår mig varje gång jag tar denna benson hur jävla överlägsen alla andra den är. Komplett.

jag håller med dig om att dom är riktigt bra, jag gillar alpazolam mer men ikto kommer lätt på andra plats!
Citera
2021-06-19, 18:50
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izzardking
jag håller med dig om att dom är riktigt bra, jag gillar alpazolam mer men ikto kommer lätt på andra plats!

Alpra för mig håller så kort och jag måste fylla på. Tenderar även att kunna bli aggro på dom. På ikto blir jag bara en liten mysgubbe haha. Ikto håller längre för mig också, kan ta 2mg på morgonen och de håller nästan hela dagen.
Citera
2021-06-25, 21:53
Medlem
Fan jag älskar klonazepam (X2) och tog 6st med 2st grapefrukter och då håller det nästan hela dagen efter med då det bryts ner mycket långsammare och man har höga värden länge så imorgon räcker det med 1st och 1st grapefrukt så håller det till dagen efter. Perfekt 😎
Citera
2021-06-29, 18:57
Medlem
amfettas avatar
Har sökt men hittar inget om det därför ställer jag min fråga här till er!
Har handlat ett gäng Rivotril idag och av en slump såg jag att 2orna på baksidan av tabletten är i olika storlekar.

Bild: https://imgur.com/a/5reO2sT

Ursäkta kvaliteten på bilden då den är tagen med en potatis men ni ser nog,
pillret till vänster är alltså en ¨vanlig¨ Rivotril så som jag är van att se dessa, den till vänster har en betydligt större 2a på sig.

Dessa köptes lösa men frågan är om det är äkta vara och att det kan variera i storlekar på tvåorna eller är den med större tryck fake press?
Har inte testat de ännu då jag ätit tramadol under dagen.

Inväntar och ser vad expertpanelen säger, skulle vara tråkigt om det är ett par fakes med i min påse med godis.
Tacksam för svar,
Med vänlig hälsning,
Amfetta
Citera
2021-06-30, 16:36
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Tagit ikto lite on and off i en vecka men inte sådana mängder. Dessutom rätt säker på att tabbarna är rejält underdoserade alt helt fake. Men fick iaf ett ångest ryck inatt och tryckte i mig 10mg.

Nu känner jag inget mer än rastlöshet, trötthet och slö i huvudet men kanske gått för kort tid innan riktig AT börjar märkas. Bör jag ta lite mer ”för säkerhets skull”?

Eller kan jag cold turkey detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in