2021-05-30, 21:07
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Och vilket bajslag har jag syftat på då?

Vem mötte man och vem är från Wales?
Citera
2021-05-30, 23:42
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vem mötte man och vem är från Wales?

Bara för att jag skrev att det runkades om brentford betyder det inte att jag vill ha tillbaka swansea. Eller hur tänker du där? Skrev ju vilka tre lag jag mycket gärna mer hade sett än just Brentford. Att folk säger ''kul med någon annan klubb än de vanliga i premier league'' går ju säga om så många andra klubbar i championship. Folk vill bara se ytligare en svensk i högsta ligan.
Citera
2021-05-31, 00:02
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Så alla som runkat åt Brentford, nu är de klara för PL. Alltså hur kommer det sig att så många här inne har velat ha dom, enbart för att de har en svensk?

Det blir intressant att följa Ivan Toney i PL.
Citera
2021-05-31, 07:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Liverpool gör en Emre Can igen med Wijnaldum - låter kontraktet gå ut för att spelaren har (i Liverpools ögon) för höga krav. För långt kontrakt, för hög lön för en spelare som fyller 31 i år. Detta trots att Wijnaldum är en viktig del av bygget, en frekvent flygare i startelvan.

Uppenbart är att Liverpool tror att befintligt manskap kan ersätta det Wijnaldum gett laget - Thiago, Fabinho och Henderson bör vara tänkta starters. De spelare som nu kan ges mer utrymme om de kliver fram är Keita och CuJo. Oxlade och Shaqiri kan ha sin plats i truppen om de blir kvar men är knappast bra nog eller rätt spelartyp att fylla tomrummet. Milner blir rotation. Kan Grujic vara på väg tillbaka? Bra säsong i Portugal enligt rapporterna, vill Liverpool använda honom eller skeppar de honom nu när marknadsvärdet gått upp?

Funderar lite på Wijnaldums tankebanor här. I Liverpool har han i princip varit given, en av Klopps go-to-guys, i ett lag som utmanar om PL och CL. Han passar som hand i handske i taktiken, hans styrkor kommer väl till pass. Möjligen lite för defensiv roll, att han skulle vilja ha mer offensiv frihet. Ett tvåårskontrakt hade troligen inneburit en liten löneökning, fortsatt massor av speltid och chans på titlar.

Nu går han till ett Barca på dekis utan vidare ekonomi eller framtidsplaner. Man hoppas kunna kräma det sista ur Messi, men Koeman - som värvar honom - lever på lånad tid, som bekant. En ny tränare kan innebära bortsortering för Wijnaldum.

Wijnaldum är tveklöst en väldigt bra spelare, men jag ser det som ganska troligt att han kommer in i fel läge och kanske gör en Emre Can-resa.

Men han kanske tänkte: sign-on-bonus, miljöbyte, en tränare som tror på mig, längre kontrakt än Liverpool, Barcelona > Liverpool som stad, ungefär samma lön, kanske får den kärlek jag förtjänar, spela med Messi är ju kul?
Citera
2021-05-31, 12:48
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Liverpool gör en Emre Can igen med Wijnaldum - låter kontraktet gå ut för att spelaren har (i Liverpools ögon) för höga krav. För långt kontrakt, för hög lön för en spelare som fyller 31 i år. Detta trots att Wijnaldum är en viktig del av bygget, en frekvent flygare i startelvan.

Uppenbart är att Liverpool tror att befintligt manskap kan ersätta det Wijnaldum gett laget - Thiago, Fabinho och Henderson bör vara tänkta starters. De spelare som nu kan ges mer utrymme om de kliver fram är Keita och CuJo. Oxlade och Shaqiri kan ha sin plats i truppen om de blir kvar men är knappast bra nog eller rätt spelartyp att fylla tomrummet. Milner blir rotation. Kan Grujic vara på väg tillbaka? Bra säsong i Portugal enligt rapporterna, vill Liverpool använda honom eller skeppar de honom nu när marknadsvärdet gått upp?

Funderar lite på Wijnaldums tankebanor här. I Liverpool har han i princip varit given, en av Klopps go-to-guys, i ett lag som utmanar om PL och CL. Han passar som hand i handske i taktiken, hans styrkor kommer väl till pass. Möjligen lite för defensiv roll, att han skulle vilja ha mer offensiv frihet. Ett tvåårskontrakt hade troligen inneburit en liten löneökning, fortsatt massor av speltid och chans på titlar.

Nu går han till ett Barca på dekis utan vidare ekonomi eller framtidsplaner. Man hoppas kunna kräma det sista ur Messi, men Koeman - som värvar honom - lever på lånad tid, som bekant. En ny tränare kan innebära bortsortering för Wijnaldum.

Wijnaldum är tveklöst en väldigt bra spelare, men jag ser det som ganska troligt att han kommer in i fel läge och kanske gör en Emre Can-resa.

Men han kanske tänkte: sign-on-bonus, miljöbyte, en tränare som tror på mig, längre kontrakt än Liverpool, Barcelona > Liverpool som stad, ungefär samma lön, kanske får den kärlek jag förtjänar, spela med Messi är ju kul?

Gini vet att detta är hans sista kontrakt han kan skriva och höja sin lön, LFC erbjöd löneökning men bara 2 år, då han är 31, barca erbjöd 3 år, det var hans krav till LFC som dem inte gick med på.

Enkelt att förstå, du själv har max 3-4 år kvar att jobba, vill du inte få ut de bästa du kan få då när du ändå byggt upp ett namn nu och kan ställa krav ?
Citera
2021-05-31, 13:08
Medlem
ms18s avatar
En sista sak angående chelsea - city. Rudiger skulle fått rött. Riktigt vidrigt gjort utav honom, och självklart spelar han offer.
Citera
2021-05-31, 13:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Gini vet att detta är hans sista kontrakt han kan skriva och höja sin lön, LFC erbjöd löneökning men bara 2 år, då han är 31, barca erbjöd 3 år, det var hans krav till LFC som dem inte gick med på.

Enkelt att förstå, du själv har max 3-4 år kvar att jobba, vill du inte få ut de bästa du kan få då när du ändå byggt upp ett namn nu och kan ställa krav ?

Ptja, jag är inte säker på att jag i Wijnaldums skor valt Barca alltså. Ekonomiskt är det lite mer trygghet med 3 år än 2, livsstil en förbättring (Spanien > England), kul med ny utmaning. Men sportsligt?

Han är otroligt viktig i Liverpool, han hade fått en löneförhöjning om han stannat, han hade säkerligen varit en viktig del av Liverpools elva även nästa säsong. Liverpool är, minus skadeläget, i ett bättre skick än Barcelona just nu. Jag ser det som inte omöjligt att Wijnaldum är med på resan ner i källaren för Barca. Typ, Barca inleder svagt nästa säsong, Koeman ut, Wijnaldum petad och ska bort likt Coutinho om ett år.

Sen kan jag förstå om bristen på "lojalitet" från Liverpools sida spelar in också. Wijnaldum en nyckelspelare i deras resa mot toppen, då kunde han väl fått 3 år istället för 2. Milner fick förlängt 2019 till 2022 som 33-åring. Men kanske har klubben policy på 2 år max för spelare som fyllt 30, vad vet jag.

Men det är fan ingen nobrainer för Wijnaldum. Jag tror han upplevt peaken av sin karriär i Liverpool. Han är grym på det han gör, men samtidigt en ganska begränsad spelare i vissa aspekter. Tror inte Wijnaldum är spelaren som tar Barca till nya titlar.
Citera
2021-05-31, 13:39
Medlem
Citat:

Georginio Wijnaldum signed a 5 year / £23,400,000 contract with the Liverpool F.C., including an annual average salary of £4,680,000

Alltså seriöst, det är roughly 250 Miljoner SEK som han fått de senaste fem åren. Skriver han ett nytt kontrakt som ger honom en så liten ökning som till £5M per år så har han på 7 år tjänat 350 Miljoner svenska kronor. Det är inte fattiglappar som kommer leva på gatan när karriären är över. Lägg till sponsorer, bildrättigheter och gud vet mer.

Detta är så klart inte bara Gini, det är more or less alla moderna fotbollsspelare på den nivån. Och fans bara "köper det" och tycker det är fullt normalt beteende.
Citera
2021-05-31, 13:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vilket orakel 😱😱😱🤤🤤🤤
Vem har påstått att jag är ett orakel? Men jag var klar på att Leicester skulle vinna FA Cupen, Villarreal EL-finalen och att Chelsea skulle vinna finalen i UCL - dock så var det inte särskilt många som höll med mig i detta.
Citera
2021-05-31, 13:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Precis, "FA ger fördelar för Liverpool" "arsenal skulle haft en CL pokal om det inte vore för domaren"
Igen, av med offerkoftan. Ta även av dig foliehatten, den lär vara ganska så utsliten nu.
Citera
2021-05-31, 14:03
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Igen, av med offerkoftan. Ta även av dig foliehatten, den lär vara ganska så utsliten nu.

Kommer från killen som tror att FA har hemliga möten där Liverpool och United får domarfördelar.

Varför?
Oklart

Att Liverpool har fått typ mest VAR-beslut emot sig (tillsammans med Arsenal och West Brom)
Spelar ingen roll

Att sitta och skrika ut en massa konstig kritik och låtsas som att man inte förstår när man får svar på tal?
Generalens signum.
Citera
2021-05-31, 14:04
Medlem
Generalanderssons avatar
Mitt tips inför 21/21: Man City kommer åter igen att vinna titeln före Chelsea som hamnar på 2:a plats.

Arsenal, Man United och Liverpool kommer att jaga City och dvs Chelsea om platserna där bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in