2021-05-30, 08:56
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Så alla som runkat åt Brentford, nu är de klara för PL. Alltså hur kommer det sig att så många här inne har velat ha dom, enbart för att de har en svensk?

Jag håller med asdfghjklzxcvbnm att det kanske inte är just Brentford själva som är så spännande men att det är kul med något nytt, speciellt med tanke på att det brukar vara samma klubbar (kanske 6-8st) som åker upp och ner var och varannat år, och även om jag gillat Swansea tidigare så är det kul med en ny bekantskap.

Sen tror jag att den skandinaviska kopplingen med Brentford som dels har en svensk som dus äger men också att dom har en handfull danskar gör att en del personer känner lite värme mot laget. Inte jag personligen, men det finns säkert dom som gör.
Citera
2021-05-30, 10:01
Medlem
Grattis Chelsea till CL-titeln!

Grattis Brentford till PL-platsen!

Efterlysning! Var finns alla City fansen nu! Vill läsa om alla bortförklaringar. Om missad straff som var "solklar", även om den efter att ha var att ha VAR granskats bedömdes som icke straff.
Citera
2021-05-30, 12:46
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname

Efterlysning! Var finns alla City fansen nu! Vill läsa om alla bortförklaringar. Om missad straff som var "solklar", även om den efter att ha var att ha VAR granskats bedömdes som icke straff.

Finns ju ett par, Teren t.ex. som alltid försvinner lika plötsligt som en våldtäktsman som lämnar brottsplatsen så fort City haft en plattmatch eller åkt ur en turnering/förlorat en final, så jag tror tyvärr inte du lär få så mycket feedback då den supporter-gruppen endast dyker upp här när City vunnit 4-5 matcher i rad och kopplat greppet om ligan.

Med det sagt kan jag ju passa på och ge en stor eloge till flera andra aktiva användare här som ändå skriver inlägg regelbundet oavsett om det går upp eller ner för sina lag och som kan diskutera ligan någorlunda neutralt (även om ibland lite färgat såklart).
Citera
2021-05-30, 13:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Finns ju ett par, Teren t.ex. som alltid försvinner lika plötsligt som en våldtäktsman som lämnar brottsplatsen så fort City haft en plattmatch eller åkt ur en turnering/förlorat en final, så jag tror tyvärr inte du lär få så mycket feedback då den supporter-gruppen endast dyker upp här när City vunnit 4-5 matcher i rad och kopplat greppet om ligan.

Med det sagt kan jag ju passa på och ge en stor eloge till flera andra aktiva användare här som ändå skriver inlägg regelbundet oavsett om det går upp eller ner för sina lag och som kan diskutera ligan någorlunda neutralt (även om ibland lite färgat såklart).

Skulle vilja påstå att den grupp supportrar du beskriver är ännu troligare att dyka upp när en rival har en svag period. Triggas mer av andras misslyckanden än något annat.

City får fortsätta jaga titeln. Narrativet med tinkering Pep lär inte försvinna efter gårdagen. Det är något jag kan tycka är ganska skevt - marginalerna är så förbannat små, ändå drar pundits hela storys ur ett svagt underlag. Svart eller vitt beroende på vem som vinner, till och med på straffar. OGS säsong hade varit ett tveklöst jättekliv framåt både för klubb trupp och inte minst personligen vid seger mot Villareal. Nu är tongångarna ”vad har han egentligen uppnått”. Allt pga en dålig DdG-straff.

Med det sagt är det en imponerande uppryckning chelsea gjort under Tuchel. Blir intressant att se om de fortsätter utmana nästa säsong.
Citera
2021-05-30, 13:45
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Grattis Chelsea till CL-titeln!

Grattis Brentford till PL-platsen!

Var aldrig en solklar straff. Syftar du på spelarna som protesterade under matchen så hade varje lag gjort det samma och det vet du.

Det enda jag kan klaga på är hur Pep ställde upp. Ingen cdm, använder Gundogan där Rodri eller Ferna ska vara. Foden spelade centralt när han visat sig vara bäst på vänster kanten.

Mahrez och Sterling är sämst när det gäller. Chelsea var bättre men var inte direkt imponerad utav dem, Timo Werner får Sterling att se bra ut när det kommer till avslut och det säger en del.

Får se om teren eller någon annan har något annat att säga men den skriver aldrig något vettigt ändå.

Klopp förlorade finalen mot Real och vann året efter. Tuchel förlorade finalen mot Bayern och vann i år. Pep förlorade finalen i går och vinner nästa. Ne men sånt är livet.
Citera
2021-05-30, 15:05
Medlem
Citat:
Så alla som runkat åt Brentford, nu är de klara för PL. Alltså hur kommer det sig att så många här inne har velat ha dom, enbart för att de har en svensk?

För egen del: Deras hemmaarena ligger nära Heathrow.

Edit: Ok, det är inte riktigt lika optimalt som Friends Arena och Arlanda, men snudd på.
Citera
2021-05-30, 18:21
Medlem
Blackpool tillbaka i The Championship! MYCKET härliga tider!
Citera
2021-05-30, 19:27
Medlem
ms18s avatar
” My diagnosis is Acute nose bone fracture and left orbital fracture. I feel okay now. Still disappointed about yesterday obviously but we will be back”

Kdb får nog använda mask under EM
Citera
2021-05-30, 19:45
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Det är väl uppenbart att man hellre ser en svensk i PL än bajslag med 0 gemensamt från Wales?
Citera
2021-05-30, 19:48
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Que?
Vilket orakel 😱😱😱🤤🤤🤤
Citera
2021-05-30, 20:13
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Skulle vilja påstå att den grupp supportrar du beskriver är ännu troligare att dyka upp när en rival har en svag period. Triggas mer av andras misslyckanden än något annat.

City får fortsätta jaga titeln. Narrativet med tinkering Pep lär inte försvinna efter gårdagen. Det är något jag kan tycka är ganska skevt - marginalerna är så förbannat små, ändå drar pundits hela storys ur ett svagt underlag. Svart eller vitt beroende på vem som vinner, till och med på straffar. OGS säsong hade varit ett tveklöst jättekliv framåt både för klubb trupp och inte minst personligen vid seger mot Villareal. Nu är tongångarna ”vad har han egentligen uppnått”. Allt pga en dålig DdG-straff.

Med det sagt är det en imponerande uppryckning chelsea gjort under Tuchel. Blir intressant att se om de fortsätter utmana nästa säsong.
Chelsea hade 2 raka segrar mot Pep under Tuchel innan gårdagen. Båda matcherna spelade Pep med antingen Rodri eller Fernandinho på mitten, i Fa cupen hade han tillochmed båd två. Folk gör det väldigt enkelt för sig att skylla förlusten på att Pep spelade utan någon mer defensiv på mitten. Uppenbarligen gjorde det ingen skillnad tidigare resultatmässigt att spela med dom. Damned if you do, damned if you dont. Om något var det väl logiskt att försöka med något annat när det inte funkat 2 matcher tidigare med samma koncept. Och som du säger, hade City vunnit hade det varit ett taktiskt genidrag istället att skippa en renodlad defensiv mitt.
Citera
2021-05-30, 21:02
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Det är väl uppenbart att man hellre ser en svensk i PL än bajslag med 0 gemensamt från Wales?

Och vilket bajslag har jag syftat på då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in