2021-05-29, 18:05
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, man kan inte begära samma sak av Phillips å Williams som Gomez och VVD, man får dra ned målet lite då. Vi kom 3a, några poäng bakom united som alla hyllar och som inte haft samma oflyt. Detta är en bedrift. Med det sagt så är det inte en undanflykt utan konstaterande av fakta. Nästa år kanske nått annat har den oturen, det får vi se.

Så om hälften av elvan är skadad under större delar av en säsong så ska man ha samma målsättning i ligan som i en normal säsong ?

Du pratar om dumhet och samtidigt tar med dig den hit.

Skador är inget nytt och unikt för Liverpool denna säsong. Det som är unikt här är hur klubben och dess fans saknar självinsikt och skyller allt på skador. Jag är så trött på detta narrativ. Köp inte in skadebenägna spelare, rotera truppen istället för att köra slut på förstaelvan och sen stå där med skit upp till knäna när skadorna väller in. Dessutom var långsamma långskank (vvd) riktigt skakig (7-2 mot Villa) innan skadan. Ni hade ingen plan b och kunde inte få igång spelare med dålig form.
Citera
2021-05-29, 18:51
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Skador är inget nytt och unikt för Liverpool denna säsong. Det som är unikt här är hur klubben och dess fans saknar självinsikt och skyller allt på skador. Jag är så trött på detta narrativ. Köp inte in skadebenägna spelare, rotera truppen istället för att köra slut på förstaelvan och sen stå där med skit upp till knäna när skadorna väller in. Dessutom var långsamma långskank (vvd) riktigt skakig (7-2 mot Villa) innan skadan. Ni hade ingen plan b och kunde inte få igång spelare med dålig form.

Ok, skadorna har inte alls påverkat prestationen , vi skulle tagit titeln med laget vi ställt upp med.

Jag har dessutom inte skyllt på skadorna utan mer att det förklarar varför denna säsong blev som den blev, skador är en del av sporten och det var mer ett konstaterande och att jag är nöjd med hur våran säsong blev tillslut.
Men skador har en inverkan på hur säsongen kommer se ut. Vi alla minns hur Cityfansen här inne sa att Liverpool vann ligan enbart för att de hade en (!)skada på Laporte.
Senast redigerad av Imbaz 2021-05-29 kl. 19:06.
Citera
2021-05-29, 18:54
Medlem
ms18s avatar
Så alla som runkat åt Brentford, nu är de klara för PL. Alltså hur kommer det sig att så många här inne har velat ha dom, enbart för att de har en svensk?
Citera
2021-05-29, 18:57
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Så alla som runkat åt Brentford, nu är de klara för PL. Alltså hur kommer det sig att så många här inne har velat ha dom, enbart för att de har en svensk?
Är väl ingen som "runkat" åt dom. Är väl bara snarare så att det är kul med lite nya lag i Premier League. Swansea har ju varit uppe ganska många gånger nu senaste åren. Samma med Norwich och Watford som gick upp igen efter att åkt ut förra säsongen. Nya bekantskaper i form av spelare, tränare, och även arena/fans hur mycket det nu blir av det sistnämnda nästa säsong.
Citera
2021-05-29, 19:13
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Är väl ingen som "runkat" åt dom. Är väl bara snarare så att det är kul med lite nya lag i Premier League. Swansea har ju varit uppe ganska många gånger nu senaste åren. Samma med Norwich och Watford som gick upp igen efter att åkt ut förra säsongen. Nya bekantskaper i form av spelare, tränare, och även arena/fans hur mycket det nu blir av det sistnämnda nästa säsong.

Just den här säsongen så tycker jag det varit mycket mer att man hoppats på just brentford.

Äh strunt i mitt inlägg om detta egentligen upp till var och en att vilja vad man skulle vilja se i högsta ligan.
Själv hade jag gärna velat se Nothingham, Blackburn och Millwall komma upp.
Citera
2021-05-29, 22:58
Medlem
Il.Malizias avatar
Gratulerar Chelsea!
Citera
2021-05-29, 23:24
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Herregud Tuchel. Vilken succe. Låt oss gå tillbaka 4 månader. Chelsea är 10a när han tar över Chelsea. Man slutar säsongen på fjärdeplats och med en CL buckla. Ja Di Matteo lyckades knipa en Fa cup också men Tuchels prestation är bra mycket större.

Di matteo levde mycket på tur och tillfälligheter, i kombination med Chelseas enorma ryggrad i Terry, Lamps, Cech, Drogba med flera. Man kämpade och slet och hade alla marginaler som finns på sin sida. Det var känsln att det var förutbestämt att Chelsea skulle vinna.

Detta är något helt annat. Tuchel har satt en helt annan prägel på detta lag. Han har ändrat taktiskt. Han har bytt spelare. Han har lyft spelare från frysen och tagit dom in i truppen igen. Vem kommer inte ihåg hur man tjatade på Chelseas försvarsspel under Lamps? Nu hur stabila som helst, med samma spelare.

Han har 3 raka segrar mot Pep sen han kom. Ska bli spännande och följa fortsättningen.

Låt mig avsluta med Kante också. Jösses vilken spelare. Finns ingen spelare man unnar denna titel mer. Gör allt rätt. Står rätt. Bryter hela tiden. Gör aldrig något halvhjärtat. Man får alltid 100% hela tiden. Sen en riktig ödmjuk person som hela tiden agerar respektfullt mot andra.
Citera
2021-05-29, 23:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ok, skadorna har inte alls påverkat prestationen , vi skulle tagit titeln med laget vi ställt upp med.

Jag har dessutom inte skyllt på skadorna utan mer att det förklarar varför denna säsong blev som den blev, skador är en del av sporten och det var mer ett konstaterande och att jag är nöjd med hur våran säsong blev tillslut.
Men skador har en inverkan på hur säsongen kommer se ut. Vi alla minns hur Cityfansen här inne sa att Liverpool vann ligan enbart för att de hade en (!)skada på Laporte.
Av med offerkoftan.
Citera
2021-05-29, 23:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Precis som jag sa på förhand, så vann Leicester FA Cupen och Villarreal EL-finalen.

Var inte särskilt många soffexperter här inne som höll med i mina tips, men jag hade 100 procent rätt. Och i morgon kväll, så kommer Chelsea att vinna UCL-finalen mot Man City - precis som jag förutspådde för 2 veckor sedan.
Que?
Citera
2021-05-30, 00:06
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Av med offerkoftan.

Precis, "FA ger fördelar för Liverpool" "arsenal skulle haft en CL pokal om det inte vore för domaren"
Citera
2021-05-30, 00:08
Medlem
Imbazs avatar
Grattis Chelsea. Välförtjänt.
Citera
2021-05-30, 03:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Precis, "FA ger fördelar för Liverpool" "arsenal skulle haft en CL pokal om det inte vore för domaren"
Ta av dig foliehatten, den är rätt så sliten nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in