2021-05-31, 10:05
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Har för mig att jag läste nåt om att pressen skulle få ringa från kl 10.00 idag för att få mer info eller status om SD:s död så kanske kommer det någon ny info under dagen?

Är inte hela denna tråden passé nu? Stefan tog sig av daga. Inget nytt rafflande kommer hända.
Tråden kan nog låsas till och med. Allt är över och förbi, tack och lov.
Citera
2021-05-31, 10:06
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan HD raderat sina egna loggar för att undgå att visa att hon var ute vid stugan när SD dog?

Hanna är väl inte inblandad? Eller är hon misstänkt i denna, nu nedlagda, utredning? Annars kan ni nog glömma det händer något med detta ärende mer.
Citera
2021-05-31, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Har för mig att jag läste nåt om att pressen skulle få ringa från kl 10.00 idag för att få mer info eller status om SD:s död så kanske kommer det någon ny info under dagen?
Kl.11.00 är åklagarna tillgängliga för media. Undrar om man får något svar om hur detta kunde hända, eller om de smiter undan frågan som den värsta politikern.
Citera
2021-05-31, 10:07
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Polisens agerande är det inget fel på. Domstolen pratar med polisen VIA åklagaren. Polisen får inte plocka in SD utan order från någon. Redan här gick det för lång tid.

Allt schabblades bort i slutet. SD borde häktats före domen meddelades. Och meddelas in person med domare, advokat och häktespersonal närvarande. Nu fick SD friheten att välja.

Tycker att en person skall få sin dom öga för öga ,tand för tand ! det är ju det enklaste ju.

Och sen antingen gå ut ur salen fri som en fågel eller annars få handfängsel direkt och lotsas till häktet .

Bara jobbigt för polisen att leta på folk och även handskas med en uppriven person som inte alls är på humör ....
Citera
2021-05-31, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ja han valde det. Men jag förklarade varför jag anser att döden är värre än fängelse. Jag tror även SD tyckte det egentligen men presige eller något fick honom att avsluta livet. Tror jag.

SD hade ju sagt till någon (JG?) att tiden han satt häktad var det värsta han varit med om så att sitta inne under så lång tid som ca 12 år hade han inte grejat. Att komma ut efter det, vid 59 års ålder och utan framtidsutsikter, hade nog inte varit lockande. "Där går Hjärstamannen".
Citera
2021-05-31, 10:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Kl.11.00 är åklagarna tillgängliga för media. Undrar om man får något svar om hur detta kunde hända, eller om de smiter undan frågan som den värsta politikern.

Aftonbladet skriver under rubriken: ”detta bevakar vi idag” att de följer upp fallet.

Bra att de verkar vara på hugget.
Citera
2021-05-31, 10:16
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Man kanske ska vänta med att skaffa barn tills man är stabil och mogen nog att klara av att
vara trogen mot den man skaffar barnen med? Även om de är "tråkiga". Det kanske man ska
tänka på innan man skaffar tre barn?

SD hade bara två barn. Du har räknat fel.

Ja, han borde låtit bli att skaffa sig barn tills han kunde vara trogen, det håller nog alla med om.

Bildmix på en levande, vacker och glad Len* som SD (troligen med medhjälp) tog sig rätten att brutalt mörda med våldsamma 17 slag mot huvud och ansikte
www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc
Citera
2021-05-31, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Oj då, är det risk för nya mord nu om någon raderar hennes fuskloggar?
Ungefär hur många burkar har hon fuskloggat, förutom de 17 som var LW:s?

Hd har fuskolggat flera tusen loggar. Hon överförda alla loggar från deras gemensamma GC konto till sitt eget när de skiljdes. Hon överförde då också alla som Sd tagit själv eller med LW, alltså cacher som hon aldrig besökt eller loggat irl.
Vissa CO tog bort dessa direkt, andra har kanske inte vågat med en mördare som sprungit lös.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan HD raderat sina egna loggar för att undgå att visa att hon var ute vid stugan när SD dog?

Ja, fast de finns arkiverade så CO kan se att hon varit där, i detta fall är CO=SOA så riskfritt då.
Men Hd har inte loggat in på sitt GC konto sedan 26/5, och Sd 27/5.
Citera
2021-05-31, 10:18
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citran
Precis helt rätt samtidigt så var det någon som menade att det var Lenas fel att hon blivit tagen av daga för att hon varit med en gift man, hon kunde väl "ligga" med hur många som helst hon var fri, det var väl Stefan som var gift med andra ord otrogen inte Lena. Hur tänker man.

Japp.
Det är där man funderar på hur folk ser på det hela ?
Så det är älskarinnornas ansvar att se till att de gifta männen är trogna ?
Ja i så fall så finns det ju inget som heter "älskarinna" längre ,mer nunnekloster eller något !

Har man gift sig och stått upp för att vara trogen sin fru/man ,så är det väl inte så svårt att skilja sig först- INNAN man är med andra ? Kallas Respekt.
Så bråttom kan det väl inte vara så att man måste ligga innan skilsmässan?

En gång är ingen gång,två gånger är en vana ; då är det dags att fundera på sitt fortsatta beteende...och vad man skall göra åt det ?

Men som vi alla vet och förstår, så är just älskarinnor till för att finnas till och dyka upp när en typisk GIFT man vill ha lite kuttrasju!
Att slippa krångla med skilsmässor osv. när man "kan få sig ett" på ett enkelt och bra sätt ...

Det var ju där LW misströstade och påpekade sitt värde som hon ansåg vara förmer än en älskarinneroll.
Hade SD varit mer rättfram och korrekt så hade han talat om ATT det är en ÄLSKARINNA jag vill ha ! så hade han ju faktiskt hjälpt LW att tröttna på honom och hans snack om Guld&GrönaKillimanjarobergsskogar .Då hade hon gett sig iväg mycket tidigare innan de sex åren fortskridit.

Finns ju faktiskt ett yrke sen urminnes tider som Gifta män kan befatta sig med om det pockar på...Var han för God för det ?

Så SD:s löften till henne- satte en stor pinne i hjulet på hans cykel så att han for åt fanders när hon insåg att han lurat henne ett antal år .
Kanske var bra att han fick känna hur det känns att "ramla av cykeln" bildligt talat, på grund av en pinne i hjulet ,så som han gjorde på sin kompis när han var barn ,hmm....(det var så ledsamt att läsa att SD:s uppfattning när han gjorde detta mot sin kompis var : -Jag ville bara se vad som händer när jag satte dit pinnen !)

LW blev den där pinnen i hans egna hjul, som fick honom att falla ...på gott och ont...=

-Hur man lär sig att sluta vara elak mot människor och lura dem . (Inkluderar både fruar och älskarinnor )
Senast redigerad av landbandy 2021-05-31 kl. 10:45.
Citera
2021-05-31, 10:22
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Polisens agerande är det inget fel på. Domstolen pratar med polisen VIA åklagaren. Polisen får inte plocka in SD utan order från någon. Redan här gick det för lång tid.

Allt schabblades bort i slutet. SD borde häktats före domen meddelades. Och meddelas in person med domare, advokat och häktespersonal närvarande. Nu fick SD friheten att välja.

Är han belagd med restriktioner i väntan på dom? Eller får han resa fritt? Hur länge skall man bevaka honom innan dom faller? Två veckor? Två timmar?

Är helt enig med dig i sak, men klurar mest på det är praktiskt möjligt?
Citera
2021-05-31, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Jo jag ser det nu. Det som är märkligt är att TR tyckte STefan skulle få ersättning för de kostnader han haft för utredningarna, men inte HR. Kostnaderna hade han ju haft i vart fall och resultaten av utredningarna finns (sannolikt ) med den stora utredningen. Vare sig han bedöms som skyldig eller oskyldig har ju utredningarna gjort, funnits med i den stora sammanställningen och betalats av den åtalade.
Varför tycker TR att den sak betalas och HR att hans försvar får stå för kostnaden själva?
Om man döms skyldig anses kostnaderna vara självförvållade och inget som ska belasta allmänna medel.
Citera
2021-05-31, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Är inte hela denna tråden passé nu? Stefan tog sig av daga. Inget nytt rafflande kommer hända.
Tråden kan nog låsas till och med. Allt är över och förbi, tack och lov.

Än är det väl inte klart att SD tog sig av daga själv? Jag TROR också att det är så men det håller på att utredas så vitt jag förstår.

Varför skulle tråden låsas (det var en annan tidigt i tråden som föreslog det också men det var väl tur att så icke skedde).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in