Citat:
Ursprungligen postat av
Citran
Precis helt rätt samtidigt så var det någon som menade att det var Lenas fel att hon blivit tagen av daga för att hon varit med en gift man, hon kunde väl "ligga" med hur många som helst hon var fri, det var väl Stefan som var gift med andra ord otrogen inte Lena. Hur tänker man.
Japp.
Det är där man funderar på hur folk ser på det hela ?
Så det är älskarinnornas ansvar att se till att de gifta männen är trogna ?
Ja i så fall så finns det ju inget som heter "älskarinna" längre ,mer nunnekloster eller något !
Har man gift sig och stått upp för att vara trogen sin fru/man ,så är det väl inte så svårt att skilja sig först- INNAN man är med andra ? Kallas Respekt.
Så bråttom kan det väl inte vara så att man måste ligga innan skilsmässan?
En gång är ingen gång,två gånger är en vana ; då är det dags att fundera på sitt fortsatta beteende...och vad man skall göra åt det ?
Men som vi alla vet och förstår, så är just älskarinnor till för att finnas till och dyka upp när en typisk GIFT man vill ha lite kuttrasju!
Att slippa krångla med skilsmässor osv. när man "kan få sig ett" på ett enkelt och bra sätt ...
Det var ju där LW misströstade och påpekade sitt värde som hon ansåg vara förmer än en älskarinneroll.
Hade SD varit mer rättfram och korrekt så hade han talat om ATT det är en ÄLSKARINNA jag vill ha ! så hade han ju faktiskt hjälpt LW att tröttna på honom och hans snack om Guld&GrönaKillimanjarobergsskogar .Då hade hon gett sig iväg mycket tidigare innan de sex åren fortskridit.
Finns ju faktiskt ett yrke sen urminnes tider som Gifta män kan befatta sig med om det pockar på...Var han för God för det ?
Så SD:s löften till henne- satte en stor pinne i hjulet på hans cykel så att han for åt fanders när hon insåg att han lurat henne ett antal år .
Kanske var bra att han fick känna hur det känns att "ramla av cykeln" bildligt talat, på grund av en pinne i hjulet ,så som han gjorde på sin kompis när han var barn ,hmm....(det var så ledsamt att läsa att SD:s uppfattning när han gjorde detta mot sin kompis var : -Jag ville bara se vad som händer när jag satte dit pinnen !)
LW blev den där pinnen i hans egna hjul, som fick honom att falla ...på gott och ont...=
-Hur man lär sig att sluta vara elak mot människor och lura dem . (Inkluderar både fruar och älskarinnor )