2021-05-31, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja att det rör sig fyra st i statistiken på ett dygn kan ju vara slump men inte omöjligt någon reagerat ja. Men samtidigt så är det ju ett annorlunda sätt att göra ett statement på om hon faktiskt har loggat dem. Men vill man paja så är det ju ett ”bra” drag.

Men hon har svårt att se vilka som tagits bort eller finns såna möjligheter i ”systemet”?

Hon får meddelande för varje logg som raderas av co.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var det du som skrev i helgen något i stil med att en del av SD:s burkar nu kanske tas bort?
Kommer det att göra skillnad på statistiken?

Eftersom Sd inte längre kan underhålla sina cacher, och ifall någon annan inte (Hd) hjälper till med det så kommer hans cacher undan för undan att arkiveras.
Sedan har det förekommit att Sds cacher saboterats.
Inget av detta påverkar statistiken, enbart raderade gör det.
Citera
2021-05-31, 09:43
Medlem
Citat:
Haha, shit, skrev fel!

13400 igår fm
13399 igår em
13396 idag
Ska det vara.

Har följt denna tråd av och till under 3 år nu. Nu verkar den ha övergått till diskussion om geocache-burkar istf diskussion kring SD's självmord. Vore det inte bättre att hålla dessa diskussioner i något geocacheforum. Apropå geocaching så är det inte så märkligt att de människor som figurerar i LW-fallet ägnar sig åt denna hobby. Av någon anledning påverkar geocashingen dessa människor till att tappa verklighetsförankringen och är de helt upptagna av att leta burkar all vaken tid på dygnet. Något märkligt sker i deras hjärnor. Jag vet då jag känner några andra som ägnar sig åt just denna hobby.

Sedan i fredags har ännu ingen lyckas få fram uppgifter om hur SD lämnade jordelivet. Det spekuleras och fabuleras hit och dit sida upp och sida ner. Någon knäppgök skrev tom något i stil med "den teorin håller inte eftersom det inte finns någon forskning som stöder detta".
Citera
2021-05-31, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Eftersom Sd inte längre kan underhålla sina cacher, och ifall någon annan inte (Hd) hjälper till med det så kommer hans cacher undan för undan att arkiveras.

Ok tack ja då blir det ju tydligt vem/vilka som inte tycker hon ska ha de loggarna då.
Finns ju olika sätt att visa sitt missnöje på vad gäller hennes roll i detta om så nu är fallet.
Citera
2021-05-31, 09:52
Medlem
Varför hittar jag bara konversationer mellan Stefan och Lena för 2017? Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2021-05-31, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Har följt denna tråd av och till under 3 år nu. Nu verkar den ha övergått till diskussion om geocache-burkar istf diskussion kring SD's självmord. Vore det inte bättre att hålla dessa diskussioner i något geocacheforum. Apropå geocaching så är det inte så märkligt att de människor som figurerar i LW-fallet ägnar sig åt denna hobby. Av någon anledning påverkar geocashingen dessa människor till att tappa verklighetsförankringen och är de helt upptagna av att leta burkar all vaken tid på dygnet. Något märkligt sker i deras hjärnor. Jag vet då jag känner några andra som ägnar sig åt just denna hobby.

Sedan i fredags har ännu ingen lyckas få fram uppgifter om hur SD lämnade jordelivet. Det spekuleras och fabuleras hit och dit sida upp och sida ner. Någon knäppgök skrev tom något i stil med "den teorin håller inte eftersom det inte finns någon forskning som stöder detta".

Tror du missar målet lite. HD:s roll har diskuterats intensivt i denna tråd i tre år. Även då vad gäller hennes infekterade bråk med LW delvis kopplat till GC som vissa menar kan ha en direkt eller indirekt koppling till mordet.

Nu kan det visa sig att fler gör som LW gjorde - alltså att avregistrera de loggar som HD gjort. I det här fallet då fyra st på ett dygn vilket isf är anmärkningsvärt och värt att ta upp i sammanhanget.
Värt att nämna är att den sista bild LW skickar till SD strax innan mordet är på en loggremsa för GC som vissa menar kan ha varit en direkt eller indirekt anledning till att de börjat bråka vid sitt möte natten 14/5 där. Och isf är dispyten då kopplat till HD:s geocachande.

Så ”lite” snack om GC kopplat till fakta får du nog leva med här medans det gissas hejvilt på annat håll ja.
Senast redigerad av Avel 2021-05-31 kl. 09:57.
Citera
2021-05-31, 09:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Så försvinner fyra stycken på ett dygn så har man antingen tagit bort loggningen själv eller så har CO ”avloggat” en från burkarna då?
Oj då, är det risk för nya mord nu om någon raderar hennes fuskloggar?
Ungefär hur många burkar har hon fuskloggat, förutom de 17 som var LW:s?
Citera
2021-05-31, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Varför fick Stefan ta del av domen obevakad och i full frihet? Inte för att Rättssystemet förespråkar det eller hindrar myndigheterna att göra rätt. Det är för att POLISEN I ÖREBRO inte får handräckningsordern ur faxen förrän 11.29 ! För att de inte dagen före har kontaktat Stefan och kommit överens om ett förfarande som är säkert vilket än utfallet är.
Kan tänka mig att POLISEN I ÖREBRO satt i en bil utanför Stefans hus ca 10.45 för att vara beredda.
Det betyder inte att RÄTTSSYSTEMET är kass. Någon ska stå till svars för att allmänheten utsatts för fara och en person är avliden på grund av POLISENS AGERANDE/brist på handling. Det är inte rättssystemet som ska rivas.
Polisens agerande är det inget fel på. Domstolen pratar med polisen VIA åklagaren. Polisen får inte plocka in SD utan order från någon. Redan här gick det för lång tid.

Allt schabblades bort i slutet. SD borde häktats före domen meddelades. Och meddelas in person med domare, advokat och häktespersonal närvarande. Nu fick SD friheten att välja.
Citera
2021-05-31, 10:00
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182

Har för mig att jag läste nåt om att pressen skulle få ringa från kl 10.00 idag för att få mer info eller status om SD:s död så kanske kommer det någon ny info under dagen?
Citera
2021-05-31, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag hoppas att du kan tagga ner ditt hat mot HD. Det räcker med ett ev självmord.

Om det är så att HD är anstiftare till mordet på LW så ska hon dömas för det. Exmannens självmord är en separat händelse. Inget förmildrande för HDs ev inblandning.
Citera
2021-05-31, 10:02
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det är inte för att han satt häktad utan för utlägg han hade för egen bevisning. I TR fick han rätt till denna ersättning, men i och med att han nu blev döms så upphävdes det beslutet.

Från TR
2.5 Stefan Davidssons yrkande
Stefan Davidsson har, vid en frikännande dom, begärt ersättning för kostnader med 41 815 kr för utlåtande av Fria Rättsläkarna Biofas AB inklusive tillhörande kostnad för att med bud översända relevanta handlingar till dem.

Jo jag ser det nu. Det som är märkligt är att TR tyckte STefan skulle få ersättning för de kostnader han haft för utredningarna, men inte HR. Kostnaderna hade han ju haft i vart fall och resultaten av utredningarna finns (sannolikt ) med den stora utredningen. Vare sig han bedöms som skyldig eller oskyldig har ju utredningarna gjort, funnits med i den stora sammanställningen och betalats av den åtalade.
Varför tycker TR att den sak betalas och HR att hans försvar får stå för kostnaden själva?
Citera
2021-05-31, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Kan HD raderat sina egna loggar för att undgå att visa att hon var ute vid stugan när SD dog?
Citera
2021-05-31, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Oj då, är det risk för nya mord nu om någon raderar hennes fuskloggar?
Ungefär hur många burkar har hon fuskloggat, förutom de 17 som var LW:s?

Vi kan nog vara rätt lugna på den fronten. Den rådige kvarterspolisen har ju inte bara lyckats döda grannen utan nu även sig själv så fler aspiranter med samma agenda bör lysa med sin frånvaro hädanefter.
Den andra undran kan man bara spekulera i men som det verkar nu så kanske några CO avreggar hennes loggar på pin ki vem vet.

Hennes minsta bekymmer just nu om jag tolkar läget rätt.

Det som blir en lite märklig situation nu är ju att SD:s familj helt plötsligt så här i elfte timmen ”tvingas” rulla mot Örebro för att ta itu med det ena och det andra. Dödsbo inte minst. Kliva in lite i SOA:s bubbla där osv om ni förstår hur jag menar då han lär vara den som har bäst koll på bostaden där m.m. kanske. Svåra möten och samtal kan man tänka sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in