Citat:
Så kan det vara. Ett ultimatum av nåt slag och Jag tror inte SD's mord på LW var vidare planerat eller genomtänkt.
HD kan mycket väl ha ställt ett ultimatum med kort varsel. Nu, eller så förlorar du mig för alltid.
Kanske kombinerat med att LW gjorde det också; om det inte blir du och jag, så berättar jag ALLT.
SD valde HD. Ett enkelt val - men med oerhörda konsekvenser.
USA resan är sista chansen i SD's huvud att "ordna så allt blir bra igen".
Sen sa det bara smack.
HD kan mycket väl ha ställt ett ultimatum med kort varsel. Nu, eller så förlorar du mig för alltid.
Kanske kombinerat med att LW gjorde det också; om det inte blir du och jag, så berättar jag ALLT.
SD valde HD. Ett enkelt val - men med oerhörda konsekvenser.
USA resan är sista chansen i SD's huvud att "ordna så allt blir bra igen".
Sen sa det bara smack.
resan är en kritisk tidpunkt.
HD satsar på återförening där LW inte är med och stör (enligt hennes syndabockstänk).
Lovebombing stegras inför avresa ihop med att bollen ligger hos dig hur vår relation ska utvecklas, så frågan är hur involverad (drivande) hon kan vara om så är fallet.
2017 var det livslångt kontaktförbud enligt HDs direktiv. Det sket sig. Han startar upp Rt och frekvent byte av kanaler.
SD:
"Vi måste gemensamt ha denna regel för vår skull"
Dealen efter HDs skilsmässa är som sagt att hålla LW i skymundan till slutet på augusti.
Han blir mer paranoid ju svagare is han är på.
"– Det är när han riskerar att förlora NN (exhustrun) som han blir riktigt farlig, säger Ester Andersson Zandvoort." live NA
LW till MS feb 2018 (om SD):
"Hon kanske försöker finta dig genom min telefon"
"Om jag skriver nåt konstigt är hon inblandad"
"INGEN annan öppningsfras än "öppet" är okej som inledning"
"Kommer det nåt hej eller så, då har hon tvingat mig att skriva för att se om du svarar"
Finns en hel sjö att ösa ur ang hans paranoia och risk för kontrollförlust:
18 feb 2018:
LW: Det är inte hämnd.
Det är slut på att skydda dig.
Jag har i många, många månader gett dig något du inte förtjänar. gör det inte länge till.
SD: Du ska inte skydda mig. Du ska tänka på oss.
LW: Du ger inget oss.
(..)
SD: Vi KAN få det bra.
LW: Du vet vad jag begär.
(...)
SD: Du minns att du lovat att Rt gäller omedelbart och utan tveksamhet så fort jag skriver? Och att det är för oss.
(..)
LW: bara att du skriver att rt är för oss är fel i grunden.
Rt är för att DU valt att låta henne ha kontroll över din telefon, dina konton, ditt liv."
LW till HÅ (enbart LW citerad)
1 mar 2018:
-jag har ju lovat dyrt och heligt att aldrig nånsin berätta för en levand emänniska att vi har kontakt fortfarande.
-vilket jag ju bryter typ varje dag.
(...)
- Jo, nu blev det i alla fall att jag råkade berätta för S att M vet att jag och S har kontakt.
- Han blev galen.
- och när jag skrev med M nu i kväll visade det sig att han pratat vidare lite.
- å nu är risken överhängade att det sipprar fram till frun att vi har kontakt. "
LW till HÅ
5 mar 2018:
" Jo, det är ju ett alltigenom skevt tillstånd alltihop.
Det yttersta hotet i hans värld är alltid att hon ska få veta att han fortsatt ha kontakt med mig. För honom är det världskatastrof om hon öht får veta att vi har kontakt, än värre såklart om hon vet att vi faktiskt fortsatt träffas kontinuerligt, att han fortsatt luras och ljuga henne rakt i ansiktet, varje dag även efter de nya, heliga löftena. " Ab 168
Senast redigerad av develi 2021-05-31 kl. 01:58.
Senast redigerad av develi 2021-05-31 kl. 01:58.