Citat:
Ursprungligen postat av
mohnomishe
Ja det där har jag också funderat på. För två tre år sen dök det upp flera nyreggade tråddeltagare som alla hade rört sig åtminstone perifert i de kretsar som diskuteras här. De bemöttes med skepsis och rent av med fientlighet och försvann. Var tråden hade stått idag med deras medverkan kan man bara spekulera i. Pepparkakemannen som var med vid den incident som även ebeneezer22 nämnde - när BW glad i hågen brände omkring på en crosshoj i samband med ett sök, till synes helt oberörd över situationens allvar. PW70 som droppade uppgiften om innebandyfesten hösten -92 där BW och JE (C's bror) snackade om vad som hänt med Helenas kropp, och dagen efter hotade en av åhörarna. Svanunge som nämnde BW's nära vän vars förälder var högt uppsatt polis - det kan mycket väl ha handlat om den nu aktuelle MK (även om modern är högt uppsatt politiker och inte polis). Och kanske framför allt Globetrotter57 som luskade i BW's alibi innan h*n drevs bort från tråden. Särskilt där tror jag det hade funnits mer att hämta. Förhoppningsvis kan någon av dem hitta tillbaks i skenet av den senaste tidens aktivitet.
Ja ja, mitt första inlägg i tråden, som jag emellertid följt sen dag ett.
Bra inlägg och jag måste säga att jag håller helt med. Har läst sen trådens start och har också reagerat flera gånger på att det ofta blir fientligt, misstänksamt och inte sällan skrivs ordet ”trolla”..
När man läser tråden objektivt, dvs jag har aldrig varit i Mariestad och känner ingen av alla nämnda - (dock vet jag vem TS är) så märker man väldigt tydligt hur det svänger fram och tillbaka.
Nästan så att man vilseleder och lyfter lite korkade saker, för att ”snacka” om något annat...
Väldigt uppenbart ibland.
Det är inte utan att man ibland funderar på vem skribenterna är här i tråden.
Jag hoppas också på lite mer öppenhet och välkomnande av nya skribenter och jag är helt övertygad om att där sitter folk därute och som har svaret på denna gåta.
Tror tyvärr inta att folk orkar ha ”civilkurage” så här många år efter, man vill helst bara glömma och gå vidare. Man vill inte riva upp gammalt och säkerligen inte trampa folk på tårna.
Hoppas dock att de tänker om och låter familjen få ett avslut på denna fruktansvärda historia, få lov att ta farväl, begrava och minnas sin dotter och syster.
Hoppas kalla fall löser detta!!