2021-05-30, 11:41
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det är väl mer troligt att en namngiven journalist som har pratat direkt med Ulrika har rätt uppgifter än ett alias på flashback som påstår sig ha trovärdiga källor har rätt uppgifter. Så nej den sannolikheten är enormt liten.

Ja sannolikheten kanske är liten, men redan inledningen av boken är ju missvisande.
Citera
2021-05-30, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Ja sannolikheten kanske är liten, men redan inledningen av boken är ju missvisande.
Vad är missvisande?
Citera
2021-05-30, 12:06
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Kan det kanske förhålla sig så att uttrycket "egen bil" innebär privatägd bil, alltså i princip inte taxi lr kollektivtrafik. Det skulle isf kunna innebära att set var någon annans bil. Är det preciserat i boken att det ENDAST var HA o UA i bilen? Finns kanske möjligheten att fler än dessa båda åkte i denna bil? Jag tycker att det nästan borde förhålla sig så, då man oftast ser till att effektivisera persontransport till en fest eftersom de flesta vill kunna ta sig ett glas lr två.

Naturligtvis så finns även möjligheten att den danska författaren kan ha uppfattat denna detalj på ett annat sätt än hur det egentligen förhöll sig. Vi har givetvis inte heller några garantier på att Prinzezzans källor är helt korrekta.
Citera
2021-05-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Kan det kanske förhålla sig så att uttrycket "egen bil" innebär privatägd bil, alltså i princip inte taxi lr kollektivtrafik. Det skulle isf kunna innebära att set var någon annans bil. Är det preciserat i boken att det ENDAST var HA o UA i bilen? Finns kanske möjligheten att fler än dessa båda åkte i denna bil? Jag tycker att det nästan borde förhålla sig så, då man oftast ser till att effektivisera persontransport till en fest eftersom de flesta vill kunna ta sig ett glas lr två.

Naturligtvis så finns även möjligheten att den danska författaren kan ha uppfattat denna detalj på ett annat sätt än hur det egentligen förhöll sig. Vi har givetvis inte heller några garantier på att Prinzezzans källor är helt korrekta.
"Vi tog vår egen bil och parkerade den där"
Så står det i boken. Enligt prinsessan så var det KM tjej som körde och som sedan skulle vidare på jobb. Så fel kan inte journalisten ha uppfattat det. Prinsessans uppgifter är fel eller så ljuger Ulrika för journalisten.
Citera
2021-05-30, 12:31
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
"Vi tog vår egen bil och parkerade den där"
Så står det i boken. Enligt prinsessan så var det KM tjej som körde och som sedan skulle vidare på jobb. Så fel kan inte journalisten ha uppfattat det. Prinsessans uppgifter är fel eller så ljuger Ulrika för journalisten.

Aha, ja just biten med att KMs tjej ska fortsatt direkt till sitt jobb med bilen blir ju lite knepigt att få ihop. Lite långsökt kan det varit så att KMs tjej först efter ett par timmar fortsatte till jobbet. Däremot kan det kanske varit fler i bilen än bara systrarna A o bilen kan ha ägts av någon annan. Det hela beror ju mkt på hur noga o sanningsenlig UA var när hon redogjorde detta för "danskan".

Som tidigare sagts så känns det som att det mest intressanta just I denna logistikhistoria i första hand är Prinzezzans källors trovärdighet.
Senast redigerad av Xeitum 2021-05-30 kl. 12:35.
Citera
2021-05-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Aha, ja just biten med att KMs tjej ska fortsatt direkt till sitt jobb med bilen blir ju lite knepigt att få ihop. Lite långsökt kan det varit så att KMs tjej först efter ett par timmar fortsatte till jobbet. Däremot kan det kanske varit fler i bilen än bara systrarna A o bilen kan ha ägts av någon annan. Det hela beror ju mkt på hur noga o sanningsenlig UA var när hon redogjorde detta för "danskan".

Som tidigare sagts så känns det som att det mest intressanta just I denna logistikhistoria i första hand är Prinzezzans källors trovärdighet.
Var och en får bilda sig en egen uppfattning men för mig är prinsessans källors trovärdighet lika med noll.
Citera
2021-05-30, 12:41
Medlem
Har det läckt ut vem personen är som nämns som misstänkt i Efterlyst avsnittet från 96? Han som är bekant till Helena och ska ha brutit ihop och erkänt på fyllan framför vänner. Flera av hans vänner ska ha tipsat polisen anonymt om att han erkänt. Är det en av dom föredetta misstänkta som nu är avfärdad som nämns i programmet?
Senast redigerad av OrgryteLegend 2021-05-30 kl. 12:45.
Citera
2021-05-30, 13:00
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Vad är missvisande?

Jag syftar på utelämnandet av resan till Töreboda på söndagen.
Citera
2021-05-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ja, det var Badboy rider som skrev om BW:s mamma som "vittne", men henne kan vi ju glömma som jag ser det.

Det skulle vara oerhört mycket vunnet om vi kunde få BW:s dåvarande flickvän bekräftad eller dementerad som den person som Ulrika hade på besök efter midnatt. Om det skulle ha varit BW:s flickvän som var hos Ulrika, skulle också möjligheterna att sy ihop alla turer öka markant.

Prinzezzan, kan du återkomma om dina källor och resan till Töreboda? Har du kunnat få någon mer klarhet i den frågan?

Om det var den av Prinzezzan kallad "C" som var hos Ulrika, kan det knappast ha varit hon som var brovittnet, eftersom hon självklart hade känt igen Helena och högst sannolikt stannat och pratat med henne. Och om det var "C" finns möjligheten att hon gick in mot stan med missade Helena med mycket liten marginal eller att hon till slut inte gick in mot stan. Vet Prinzezzan var "C" bodde, förresten?

I övrigt har tråden kommit en bra bit längre under de senaste veckorna. MK, fotografiet, "EM-huset", "sambos", den danska journalisten, besöket hos Ulrika efter midnatt, bilresan till Töreboda och så vidare.

Tjejkompisen som kom till Ulrika på natten kom i en taxi . Polisen kollade detta och det hade endast varit en körning till detta område den natten och det var ” kompisen .
Rättar mig nu om jag missat något eller fattat fel ? Hur skulle kompisen kunnat träffat på Helena på bron om hon åkte taxi ?
De uppgifterna om denna biltur pratades det om i boken ( mardrömmen i Mariestad) som jag lyssnade på i går natt .
Citera
2021-05-30, 16:20
Medlem
FedupFlorences avatar
Finns ljudboken i podd eller länk nånstans? Man kan ju lyssna gratis genom "prova på" på olika book-sidor men det går inte utan att göra en profil och lämna kortuppgifter. Blir trött på sånt. Hade hellre swishat en summa för varje tillfälle.
Citera
2021-05-30, 16:51
Medlem
Citat:
Jag syftar på utelämnandet av resan till Töreboda på söndagen.
Att UA kom till Töreboda för att hämta plånboken är med i boken. Det är dock inte utförligt beskrivit som hur hon tog sig dit.
Citera
2021-05-30, 17:31
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Tjejkompisen som kom till Ulrika på natten kom i en taxi . Polisen kollade detta och det hade endast varit en körning till detta område den natten och det var ” kompisen .
Rättar mig nu om jag missat något eller fattat fel ? Hur skulle kompisen kunnat träffat på Helena på bron om hon åkte taxi ?
De uppgifterna om denna biltur pratades det om i boken ( mardrömmen i Mariestad) som jag lyssnade på i går natt .

Har du inte svaret i din första mening?
Senast redigerad av Sculley 2021-05-30 kl. 17:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in