Citat:
Ursprungligen postat av
Morbror Frans
Jag vet inte,men jag är totalt övertygad om att pilotglasögonmannen är lösningen på hela denna historia. När detta med högt uppsatta politiker kommer upp så tror jag att det börjar brännas riktigt rejält. Skulle inte tro att en vanlig snubbe skulle kunna tysta dom som vet och även snacka sig ur detta med typ hot mot polisen. Det är i det närmaste helt jäkla galet att ingen vågar öppna sin käft? Hade inte Helena några vänner?
Citat:
Ursprungligen postat av
lubbe75
Instämmer i att det är knepigt att inte mer blivit officiellt men snackas gör det ju. Inte minst det jag tidigare betonar med Per W*a inlägg på twitter till KM. Kom också ihåg kopplingen till UrA vad gäller högt uppsatta politiker. Det blir lite konspiration att prata omvända initialer som jag ser det, vilka sakliga argument finns eg för MK som pilot? Känns inte övertygande men bra med alla spår såklart. Intressant med boken å tjejkompisen, det vore intressant att veta vem det är. Verkar vara trovärdiga uppgifter i boken, Ulrikas hemfärd pga magen är tex helt verifierade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bratis
Det har jag frågat mig själv många gånger, var fan är de som älskade Helena. De som ansåg att hon var värdefull?
Polisen har bett om tystnad men så här länge och när de inte kommit någon vart, skulle skitit i polisen och allt annat. Många talar gott om Helena, säger sig varit hennes vänner, troligtvis blev de det efter försvinnandet för det är mer värde i att vara hennes vän än själva värdet i att hon var deras. Galenskap.
Och om de tar aset som gjort detta så var det säkert precis den de misstänkt, blaha blaha.
Om pilot är mannen som omtalas på bron av vittne som beskrev Helenas klädsel så kan vi glömma MK där för hon skulle reagerat på att Helene gick bredvid någon väldigt lång i jämförelse med henne, långt innan hon tänkte byxor. Vet ej hur lång men jag minns att trots att jag inte direkt är kort så kände jag mig väldigt kort bredvid honom.
Det mesta tyder på att KM är "mannen med pilotglasögon", men det skadar inte att utmana med nya tänk ibland. Om det nu är KM som är "mannen med pilotglasögon" verkar det nu vara en öppen historia om hur han faktiskt tog sig till inflyttningsfesten - och hur han blev bjuden. Åkte Ulrika och Helena själva till festen eller fick "mannen med pilotglasögon" skjuts av dem dit? Om inte, hur tog han sig dit? Om Ulrika och Helena åkte själva faller Prinzezzans information om att KM var med i bilen och att KM:s dåvarande sambo körde. Kan Prinzezzan kolla med sin källa igen?
Det ska ju ha varit så att reportern Per Warvlin på Mariestads-Tidningen vände sig direkt - och helt öppet - till KM efter radioprogramserien, men man får ju
verkligen hoppas att han gjorde det för att han hade blivit förhandsinformerad av Pernilla och Mats och
inte efter att läst "skvaller" på Flashback. Må för guds skull det sistnämnda inte vara fallet.
Och visst är det intressant med kopplingen till politiker och rättsväsendet. Mika*el Kjellqu*ists mamma har haft toppjobb i kommunpolitiken i Mariestad för S, och Urb*an Ahl*in (KM:s kusin, enligt vad som sägs i tråden) har ju som bekant jobbat politiskt för S hela livet. Det finns en stark gemensam nämnare här. Dessutom ska alltså Mika*el ha starka kopplingar till rättsväsendet i Skövde, och gissningsvis borde även Urb*an ha sådana kontakter.
Mitt enda problem är fortfarande om jag kan lita på utpekandet av KM (då det kom väldigt samordnat i PM direkt i samband med radioprogramserien), men tills vidare har jag inget bättre alternativ, även om jag håller dörren för andra namn. Men en sak är säker: I den här tråden gäller det att vara misstänksam mot precis allt och alla (användarnamn).