2021-05-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det ankommer absolut på EB att ha synpunkter på hur motpartens ombud sköter sitt jobb. Det finns
ingen annan som det ankommer så mycket på, som EB, att ha åsikter om den saken. Hade motparten varit advokat, hade det haglat in anmälningar från EB och hennes ombud, med all rätt. Att motparten nu inte ens är utbildad jurist, förtar inte hennes rätt till åsikt.

För övrigt heter hon Ebba Busch och inget annat. Kan du verkligen inte ens hålla reda på det?
Nej, det ankommer faktiskt inte på EBT att ha synpunkter på Binninge. Det är inte hon som anlitat honom eller betalar honom.

Vad skulle EBT ha anmält Binninge för om han hade varit advokat menar du?

EBT är vad hon vanligen förkortas till. Att hon skilt sig spelar väl mindre roll, alla vet vem som menas.
2021-05-30, 12:42
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Hon tog inte upp "sexbrottsdomen" - hon nämnde aldrig VAD han var dömd för. Bara ATT han var dömd för brott.
Och visst är det motiverat - att ha en dömd brottsling, dessutom utan juridisk skolning, som ombud är uppseendeväckande. Ytterligare en faktor att ta hänsyn till är att det inte var Ebba som gjorde detta till ett offentligt mål - det var Binninge som valde att gå till pressen och därmed gjorde han sig SJÄLV till en offentlig person. Och däri ligger också att det då blir i allmänhetens intresse vad han är för en filur.
kan du länka till texten du refererar till? Märkligt att den så "försvunnit" från er Ebba-värnares databaser. Ni brukar ju formligen kulspruta ut alla möjliga dokument här. Ingen källa = icke sant - kom igen nu å platta till mig ordentligt
2021-05-30, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EtikHaexan
Ja. På grund av att en partiledare - som borde veta bättre - inte kunde hålla sina fingrar i styr utan tvunget behövde imponera på sin följarflock på Facebook.

Sorgligt. Hoppas ingen blivit skjuten/dödad till följd av den utredning som Ebba förorsakat.

Citat:
Ursprungligen postat av EtikHaexan
Nej. Den jag citerade framhöll att polisen inte hinner utreda andra brott pga "Ebbautredningen". Uteblivna resurser till andra utredningar kan leda till annat ont... Men mest raljerade jag och påtalade att det är Ebba, ingen annan, som orsakat de kostnader m.m. som brottsutredningen för med sig.

Det är bara att titta på andra länder så ser man direkt att du har fel. I många andra länder är det lagligt med sådana påståenden som Ebba gjort eftersom de är sanna. De länderna slösar inte bort tid och pengar på att utreda sanna påståenden. Det är vår usla sosse-regering som är ansvarig för att slösa bort pengar på sådant istället för att ta tag i en skenande gängbrottslighet.
2021-05-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Han har inte varit diskret och han har inte varit diskret mot andra men hugger på KD och Ebba.

Såg i någon tråd vem som umgås med vem bland kändis ”eliten”, lite skrämd av att se JBs förgreningar.
Ja,det är ett typiskt beteende hos den typen av män att bilda sig ett brett nätverk .
2021-05-30, 13:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Har du källa på att det här har varit en plan från Binninges sida? Jag har nämligen svårt att se att Binninge kan kontrollera och styra medias intresse.

Du tycker inte att EBT har ställt upp i media? Det är helt naturligt, vad ska Binninge göra - vägra ta intervjuer?

Självklart skulle Binninge ha vägrat ta i stort sett alla de intervjuer han har "tagit", eller snarare själv sett till att initiera.

Hade han ställt upp på lika många intervjuer som Ebbas ombud har gjort, hade jag inte haft ett ord att säga om den saken, det kan jag lova.

Du som håller dig själv så högt inom detta område, hur kan du missa något så grundläggande?
2021-05-30, 13:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
kan du länka till texten du refererar till? Märkligt att den så "försvunnit" från er Ebba-värnares databaser. Ni brukar ju formligen kulspruta ut alla möjliga dokument här. Ingen källa = icke sant - kom igen nu å platta till mig ordentligt

Källan är Ebbas Facebooksida. Hur kan du inte veta det? Menar du alltså på allvar att du inte har läst det aktuella inlägget? Du vet alltså inte vad som stod där? DÅ kanske du skulle ta och tagga ner lite och lyssna på de som läst det!
2021-05-30, 13:06
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Källan är Ebbas Facebooksida. Hur kan du inte veta det? Menar du alltså på allvar att du inte har läst det aktuella inlägget? Du vet alltså inte vad som stod där? DÅ kanske du skulle ta och tagga ner lite och lyssna på de som läst det!
jaha så det ligger kvar där? Kan du länka så jag slipper gå på hörsägen
2021-05-30, 13:09
Medlem
Citat:
Så är det - men ingen vid sina sinnes fulla bruk kan anse att han i detta fall (eller tidigare) har gjort ett kompetent jobb. Tvärt om har han från en fjäder skapat en hel påfågel av elände för stackars Esbjörn att tugga sig fram till sin död. Jag har aldrig hört talas om ett ombud som gjort så stor skada för sin klient och inte blivit avvisad av domstolen. Det är i sig en rättsskandal att han fått härja som han gjort.
Jag håller med dig i allt, synd bara att vem som helst får vara ombud
2021-05-30, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Du kör trollvalser du vet mycket väl att Ebba valde att stänga inlägget för icke berörda så du lär inte få något.
2021-05-30, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Har du källa på att det här har varit en plan från Binninges sida? Jag har nämligen svårt att se att Binninge kan kontrollera och styra medias intresse.
Citat:
har du en källa på att det INTE är så...?
Ladies and gentlemen. Så här ser ohederlig argumentation ut.

Det är inte min sak att motbevisa ditt påstående. Det är din sak att bevisa ditt påstående.
2021-05-30, 13:16
Medlem
Citat:
Självklart skulle Binninge ha vägrat ta i stort sett alla de intervjuer han har "tagit", eller snarare själv sett till att initiera.

Hade han ställt upp på lika många intervjuer som Ebbas ombud har gjort, hade jag inte haft ett ord att säga om den saken, det kan jag lova.
Varför skulle Binninge vägrat att ta intervjuer? Förklara dig!
2021-05-30, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Nätverket bakom drevet mot Ebba
https://mobile.twitter.com/tidninginblick/status/1366767852850708480/photo/1
https://fb.watch/5P8Oe0S5l1/

Det kvittar hur många nicks som manipulerar och maniskt fortsätter drevet bakom är alltfort den samma,Binninge och RO gänget
Du hänvisar till en tweet från "Tidningen Inblick" som är en tokkristen blogg som saknar utgivningsbevis och inte är en tidning? Och som påstår att det föreligger en konspiration där Expressen, DN och Rättssäkerhetsorganisationer konspirerar tillsammans mot EBT?

Okej. Inte alls partisk och vinklad va?

Ps. Gillar hur Inblicks sidor ser ut! haha https://www.inblick.se/annonsera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in