2021-05-05, 08:58
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Jag brukar kolla igenom budlistan, och om någon budar och har flera negativa kommentarer "fakebudar", "betalar ej" osv, så brukar jag lägga till personen på spärrlistan, då kan de inte lägga nytt bud om de blir överbjudna.

Om man har tur så upptäcker man det och spärrar innan de har lyckas att fakebjuda till ett högt pris som ingen vill bjuda över.
Tack för tipset! Jag kände inte till den möjligheten.

Det hade dock inte hjälpt i detta fallet, eftersom fejkbudaren bara lade ett enda bud och det var det sista strax innan avslut.
Citera
2021-05-05, 10:45
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Tack för tipset! Jag kände inte till den möjligheten.

Det hade dock inte hjälpt i detta fallet, eftersom fejkbudaren bara lade ett enda bud och det var det sista strax innan avslut.

ah så vinnande budet hade redan dåliga omdömen om att ej betalar tidigare? ja då är det bara skitdåligt av tradera inte spärra av en sån användare helt enkelt. dom tjänar ju inget på såna idioter eftersom du inte fått betalt och kommer inte skicka varan utan måste lägga om den. värdelöst system då.
Citera
2021-05-30, 12:43
Medlem
Lurad på tradera, hur kan jag jävlas tillbaka?

Hej! Blev nyligen lurad på en telefon på tradera. Köparen har inte skickat paketet. Personen är nu avstängd där. Tyvärr betalade jag inte via paypal och får därför inte hjälp av tradera.

Köparen har nu blockat mitt nummer på sin telefon. Det är ingen stor summa det handlar om men känns så kass att inte ens kunna nå fram och konfrontera. Jag vill nu göra det lite jävligt för köparen ändå. Har ni några tips?
Citera
2021-05-30, 12:47
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Hej! Blev nyligen lurad på en telefon på tradera. Köparen har inte skickat paketet. Personen är nu avstängd där. Tyvärr betalade jag inte via paypal och får därför inte hjälp av tradera.

Köparen har nu blockat mitt nummer på sin telefon. Det är ingen stor summa det handlar om men känns så kass att inte ens kunna nå fram och konfrontera. Jag vill nu göra det lite jävligt för köparen ändå. Har ni några tips?

Förklara för honom att räntan tickar dagligen. Hans skuld kan du sen sälja till tex såkallade "motorcykelentusiaster"
Citera
2021-05-30, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Förklara för honom att räntan tickar dagligen. Hans skuld kan du sen sälja till tex såkallade "motorcykelentusiaster"

Haha! det skulle vara något. Dock liiiite väl överdrivet för situationen...
Citera
2021-05-30, 12:50
Medlem
Hur betalade du?
Citera
2021-05-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwin00
Hur betalade du?

Via traderahemsidan/swish. Tyvärr erbjuder de bara köpskydd vid betalning av paypal och något annat betalsätt som jag inte minns nu.
Citera
2021-05-30, 12:54
Medlem
Citat:
Via traderahemsidan/swish. Tyvärr erbjuder de bara köpskydd vid betalning av paypal och något annat betalsätt som jag inte minns nu.

Du har deras nummer, då går det att kolla upp vart de bor.
Citera
2021-05-30, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwin00
Du har deras nummer, då går det att kolla upp vart de bor.

Jag har alla uppgifter. Personnummer, adress..
Personen bor 12 h härifrån så är inte sugen på att dra dit precis.
Citera
2021-05-30, 13:01
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Haha! det skulle vara något. Dock liiiite väl överdrivet för situationen...

berätta att du ska ha pengar tillbaks inklusive ränta annars så kommer du polisanmäla ?
Citera
2021-05-30, 13:02
Medlem
Citat:
Jag har alla uppgifter. Personnummer, adress..
Personen bor 12 h härifrån så är inte sugen på att dra dit precis.

Går de inte polisanmäla sånt? Men tror ändå inte de skulle bry sig direkt men värt ett försök.
Citera
2021-05-30, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
berätta att du ska ha pengar tillbaks inklusive ränta annars så kommer du polisanmäla ?

Ja! Jag har skrivit att jag kommer polisanmäla men det verkar inte göra skillnad. Han har inga domar sen tidigare så tänkte att Det kanske skulle skrämma honom lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in