2021-05-29, 13:11
Medlem
Nu är den platsbyggda hyllan klar, märkt med deras signum..
Jullan är dessutom lärling nu, till Pettan..
Citera
2021-05-29, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Det var ett rätt iögonfallande dubbel-s. Undrar vem som beställt hyllan? Julias föräldrar eller någon av deras vänner/bekanta?

Går att se foton utan att ha Facebook:

https://www.facebook.com/pabyggfirma/

Finns även på insta:

https://www.instagram.com/p/CPa2TvrnvR4/?utm_source=ig_web_copy_link

Beställer man en bokhylla blir den alltså märkt med det dubbel-S som är SkateShop by Scarletts varumärke. Seriöst...
Senast redigerad av ModPodge 2021-05-29 kl. 13:25.
Citera
2021-05-29, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Det var ett rätt iögonfallande dubbel-s. Undrar vem som beställt hyllan? Julias föräldrar eller någon av deras vänner/bekanta?

Finns även på insta:

Beställer man en bokhylla blir den alltså märkt med det dubbel-S som är SkateShop by Scarletts varumärke. Seriöst...
Tror det är hos dem själva.

Varför gör man såhär?
Från facebook

PA Byggfirma
4 september 2020 ·

Vi växer och nu håller vi på med att flytta byggverksamheten för privatkunder in i dotterbolaget som heter Peter A Bygg och Fastighets AB och är alltså en del av till Skate Shop by Scarlett Andersson AB : koncernen. vad menas egentligen? Undkomma kronofogden?

Vi är samma personer bakom, samma kvalitetsfokus och samma personliga service och goda bemötande.
Vårt Fokus - Er Nöjdhet

Vi stärker upp verksamheten med mer "renodlad" byggverksamhet har de inte haft renodlad byggverksamhet tidigare? Vad menas med "mer"?

och har även växel där man kan nå oss även om vi personligen inte svarar.
Du kan alltid ringa till J på ********* och lämna meddelande med vår trevliga växel.
Välkommen till en byggfirma som värdesätter kunderna, kvaliteten och byggprojekten.

Vad menas?
Citera
2021-05-29, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Vilka brev pratar du om?
Är det fakturor så var det punkt 3.
Är det annat än det, vilket är sannolikt eftersom pappersfakturor är tämligen ovanligt nuförtiden och överlag något som bara medför en onödig kostnad, är det inte sällan reklam för krediter o.d. så jag håller absolut inte med dig.
Det är enbart positivt om de inte öppnar dylika brev eftersom det uppenbart är sådant som kan få dem att få än fler problem.

I både svenska och norska lyxfällan får man flera exempel på människor som inte öppnar sina brev och därmed inte insett alla påminnelseavgifter, varningar om utmätning, inkasso och allt sånt där som normala människor läser och kanske till och med betalar eller försöker lösa. Pratar inte om att dom slutat öppna brev med reklam för krediter.
Citera
2021-05-30, 10:44
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ja självklart och jag betalar mer än så. Det gör ju alla som har minst två sportstreamingtjänster och det är inte direkt särskilt ovanligt.
Du har ju råd med med antar jag och då är det ju inga som helst problem. Har man inte råd, ja då är det en annan sak och kan man inte ha de tjänsterna såvida man inte kan spara in de pengarna på något annat.

Det är ingen mänsklig rättighet att ha streamingtjänster, det är heller ingen mänsklig rättighet att äta utemat fem gånger i veckan, eller att ha bil man har man råd så är det ju inte ett problem.
Citera
2021-05-30, 12:10
Medlem
godboys avatar
Citat:

Finns även på insta:

SS=Schutzstaffel (tänk: Waffen SS)
Passar ju utmärkt med Julias narcissistiska megamolana persona. Men jag tyckte de sa att den var kundbeställd? Vem fan vill ha ett varumärke på en "platsbyggd" bokhylla? Det måste vara någon av föräldraparen eller någon annan släktnära person.

Vidare angående varumärket; det är ju inte direkt passande att heta SkateShop som byggfirma, och det är väl ändå byggfirman som står för merparten av inkomsterna.
Citat:
Tror det är hos dem själva.

Varför gör man såhär?
Från facebook

PA Byggfirma
4 september 2020 ·

Vi växer och nu håller vi på med att flytta byggverksamheten för privatkunder in i dotterbolaget som heter Peter A Bygg och Fastighets AB och är alltså en del av till Skate Shop by Scarlett Andersson AB : koncernen. vad menas egentligen? Undkomma kronofogden?

Vi är samma personer bakom, samma kvalitetsfokus och samma personliga service och goda bemötande.
Vårt Fokus - Er Nöjdhet

Vi stärker upp verksamheten med mer "renodlad" byggverksamhet har de inte haft renodlad byggverksamhet tidigare? Vad menas med "mer"?

och har även växel där man kan nå oss även om vi personligen inte svarar.
Du kan alltid ringa till J på ********* och lämna meddelande med vår trevliga växel.
Välkommen till en byggfirma som värdesätter kunderna, kvaliteten och byggprojekten.

Vad menas?
Om de nu tänker sig att driva en renodlad byggverksamhet så blandar man väl inte alls in den löjliga skridskofirman? Att de växer tror jag inte ett ögonblick på, i alla fall inte till den del att det blir aktuellt att meckla med bolagen. Detta är bara ett sätt för Julia att försöka glänsa i sin narcissistiska megamolana person. Hon vill leka storfräsare och grejen är väl den att hon inte på något sätt kan begripa att hon inte är en stor företagsledare.

Betalningar och KFM kommer de inte undkomma genom att hålla på så här.

Telefonväxel. Ja, ingen aning. Men idag kan man ju beställa att ha en växel där någon svarar dygnet runt. Vilket företag som helst kan ansluta till en sån växel och ha ett eget nummer in, Växeln i sig är då ett företag som inte alls har med deras företag att göra förutom att ta emot ingående samtal och vidarebefordra meddelandet till dem, oftast som mail. Dessa växelföretag, eller vad de nu kallas, svarar för många företag.

Å andra sidan kan ju deras definition av växel vara Julias mobilnummer. Jag kan ärligt talat inte se behovet av en växel för en liten byggfirma, jag har vänner som har större företag än detta som inte har någon växel.
Citera
2021-05-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MdmDvl
I både svenska och norska lyxfällan får man flera exempel på människor som inte öppnar sina brev och därmed inte insett alla påminnelseavgifter, varningar om utmätning, inkasso och allt sånt där som normala människor läser och kanske till och med betalar eller försöker lösa. Pratar inte om att dom slutat öppna brev med reklam för krediter.

Yes, jag vet. Ofta har de en rejäl bunt. (Tror iofs att det delvis är stageat så att det ska se ut som det är fler än vad det egentligen är.)
Fast anledningen till att de har den där bunten är därför att de inte betalat sina ursprungliga fakturor som förmodligen/förhoppningsvis är någon slags e-fakturor.
Dvs. skulle de ha följt punkterna, och då särskilt den tredje, i min trepunktslista skulle de sannolikt inte ha fått ett enda av där breven.
Citera
2021-05-30, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Du har ju råd med med antar jag och då är det ju inga som helst problem. Har man inte råd, ja då är det en annan sak och kan man inte ha de tjänsterna såvida man inte kan spara in de pengarna på något annat.

Det är ingen mänsklig rättighet att ha streamingtjänster, det är heller ingen mänsklig rättighet att äta utemat fem gånger i veckan, eller att ha bil man har man råd så är det ju inte ett problem.

Visst är det så att jag har råd. Jag har en ok inkomst, men inte någon som är allför uppseendeväckande. Däremot har jag koll på min ekonomi och jag vet vad jag kan unna mig och inte och samtidigt ha ett dugligt sparande.

Ja, tv-paketet förvärrade deras problem, men det var på marginalen. Det fick alldeles för stort fokus i tråden. Det är i det stora hela en skitsumma även om det må låta som mycket pengar när det är samlat, men det är inte direkt ovanligt att betala så mycket (och mer) för tv-tjänster, men då till olika bolag.

Behöver de dra ner på allt onödigt för att fixa de ekonomiska problemen? Ja, till en viss gräns. Precis som de säger i Lyxfällan handlar det om att få till en plan som är hållbar över tid. Utan att veta hur deras internetuppkoppling fungerar så kanske det räcker med det Netflix de redan hade, och switcha till Amazon, HBO, Disney+, Paramount, Viaplay, C More eller någon annan tjänst när de vill ha ett nytt utbud.
Fast med det sagt krävs det en del för att fucka upp ekonomin så till den grad att man är med i Lyxfällan och det krävs därtill att man är bra på att fatta riktigt dåliga ekonomiska beslut.
Jag gissar att det var någon tjänst med sporträttigheter som drog upp priset och om alternativet blir att någon av dem/båda istället går till en sportbar för att se matcher och där käkar och tar några öl så hade det där tv-paketet varit en mindre dålig deal.

Går det att argumentera för att det hade varit bättre att vare sig gå till en sportbar och lägga pengar där eller att ha ett tv-paket? Självklart är det mest ekonomiskt sunt. Fast är det en hållbar lösning för de personer som är med i Lyxfällan?
Citera
2021-05-30, 20:03
Medlem
Citat:

Går det att argumentera för att det hade varit bättre att vare sig gå till en sportbar och lägga pengar där eller att ha ett tv-paket? Självklart är det mest ekonomiskt sunt. Fast är det en hållbar lösning för de personer som är med i Lyxfällan?

Alltså det beror väl på hur mycket man konsumerar när man är på sportbar, om det är 4 matcher i månaden och man köper dryck för ca 100 kr per gång så är det ju såklart billigare. Men de människor som är med i lyxfällan har ju ofta hög konsumtion, var ju en kvinna som hejade på Frölunda som spenderade mycket pengar på just sportbar och biljetter till matcher. Blir väl lätt att man blir hungrig och då köper mat och kanske får en nota på 400 kr per gång.
Citera
2021-05-31, 00:45
Medlem
Citat:

De fick ta bort sitt signum/varumärke igen, stod det sedan på byggfirmans Insta. Kunden ville inte ha SS-märket på sin nya bokhylla. Tänka sig...
Citera
2021-05-31, 04:03
Medlem
Citat:
De fick ta bort sitt signum/varumärke igen, stod det sedan på byggfirmans Insta. Kunden ville inte ha SS-märket på sin nya bokhylla. Tänka sig...
Tror ändå att "kunden" är dem själva. J insåg väl efter att ha läst inlägg (härifrån?) om det märkliga i att en kund som köpt den fenomenala platsbyggda hyllan skulle vilja ha ett fult SS märke mitt på?
Citera
2021-05-31, 07:09
Medlem
Magnusperfektankas avatar
Kundkretsen kommer att öka markant efter bokhyllan. En kund(?) beställer en platsbyggd bokhylla och dem gör något
som ej var överenskommet? 😅 en ful jävla logga.

Låter som en mycket seriös firma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in