2021-05-30, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Väntade SD på domslut tillsammans med SOA? Eller ville han läsa domen ensam? Hann hans advokat tag på honom innan mord/självmord?
(Tror han fixade detta helt själv)
Hoppas innerligt att han lämnade ett avskedsbrev till sina anhöriga, om varför.
Tragiskt, framför allt för allas barnen i denna historien...

En gång i tiden var det så att advokat på utsatt klockslag fick tillgång till dom och därefter meddelade sin klient. Med ny teknik brukar berörd part uppge mailadress till domstolen och får domen direkt via mail på fastställd tid. SD bör ha haft mail.
Citera
2021-05-30, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
En bekant sköt sig förra året med älgstudsaren efter frun tog spritflaskan, han sa bara då skjuter jag mig och gick ut. Dörren han knappt stängas innan de small utanför ytterdörren, han låg nån meter från ytterdörren.
Han gjorde likadant för ca 20 år sedan med hagelbössan men då missade han och sköt bort en bit av axeln, då använde han hagelbössan.
Efter behandlingshem och rehab så fick han igen vapnen och började jaga, höll sig från alkoholen i ca 15 år sedan gick det ordentligt utför och sista åren kopiöst drickande där promillen aldrig kom under 1.

Undrar hur många såna som går under radarn och får behålla sin vapenlicens...
Anhöriga borde bli bättre på att anmäla sånt. Jag har själv blivit pekad på med gevär av vinglig och kraftigt berusad glesbygdsbo i gummistövlar och keps i mörkret.

Jag vet också flera personer som uppsåtligen skjutit sig med just gevär (både till döds och en som missat och skadeskjöt sig).

SOA verkar ändå vara en städad man som lever under ordnade förhållanden på alla sätt utom att han och frun BA höll sin fd svärson om ryggen så länge att de själva kom att bli något av huvudpersoner i Sveriges största Flashbacktråd...
Citera
2021-05-30, 10:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
SDs otrohet menar du? Isof ja.
EDIT: Eller menar du att SOA varit otrogen mot BA? Det har jag ingen aning om.
Ingen har någon aning om det.
Det fanns några spekulationer i tråden om att SOA tog så lätt på SD:s otrohet därför att han själv tyckte det var normalt att vara otrogen.
Men jag kan inte påminna mig att någonting annat har framförts som skulle peka i den riktningen.
Citera
2021-05-30, 10:26
Medlem
Enligt lag är det ganska omständligt att förvara vapen på annan adress än där man är skriven, t.ex. i en sommarstuga. I så fall borde de ha tagit med vapen till sommarstugan i syfte att jaga. Vad skulle det i så fall vara nu vid den här tiden på året? Skyddsjakt? Finns djur på gården, en sommarstuga? Eller var tanken att jaga vildsvin, som egentligen är det enda tillåtna just nu?
Citera
2021-05-30, 10:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Ett par reflektioner:

Jag tycker att HR - som ansåg att SD var skyldig till mord på LW - efter att ha tagit del av förhör från TR samt bl a filmen med domkraftskaftet, kunde tänkas ha en skaplig bild av att SD inte var någon vanlig dussinmänniska. Med det i åtanke borde han ha häktats/tagits i förvar innan domen blev offentlig.

Nu vet jag inte om man häktar och ber den häktade vara så väldigt snäll och infinna sej, eller om man kan hämta in hen i samma ögonblick man säger: du är häktad. Om man kan hämta med polisen hade det varit det bästa.

Så blev det inte, och trots vad jag tycker och har tyckt om SD de senaste åren så gör utgången mej så beklämd att jag faktiskt häpnar. Jag gläds inte särskilt åt de sparade miljonerna, utan jag hade hellre sett SD levande och bakom lås och bom.

Skulle jag ha varit skadeglad då för att han skulle lida mer i fängelse?
Är jag ledsen för att hans barn aldrig mer får se honom?
Glad för att hans barn slipper se honom?
Sorgsen över att LW:s anhöriga inte får något riktigt svar?
Tillfredsställd att LW:s anhöriga aldrig behöver se honom svischa fram på hojen som om han inte hade ett bekymmer i världen?

Ja, på allt ovan. Och mycket till.

Jag är ett offer för blandade känslor, men de flesta känslorna är trista, tråkiga och sorgsna.
Citera
2021-05-30, 10:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ingen har någon aning om det.
Det fanns några spekulationer i tråden om att SOA tog så lätt på SD:s otrohet därför att han själv tyckte det var normalt att vara otrogen.
Men jag kan inte påminna mig att någonting annat har framförts som skulle peka i den riktningen.
Med tanke på allt som sopats under mattan och uttalandet att alla kan begå misstag, samt stöttar och hjälper till med storstädning, även upp på taket för att sota, hos sin fd svärson. En man som gjort sin dotter och barnbarnen så fruktansvärt illa. Dottern som haft jobbigt med syrran och morsan, nu sviken av sin make och far.
Inte osökt att anta att otrohet är väl inte hela världen.
Soa som är den med pengar och makt.
Vart har BA varit? Syrran som inte velat fråga om hur HD har det. Va?!
Lämna svinet, hade väl varit det enda rätta!?
Blod är tjockare än vatten, fast inte hos Davidsson/Axelsson.
Stefan har tagit sina hemligheter in i döden.
Han fick rätt, eftersom han enligt lagen dog som oskyldig även om alla vet..

HD är farligare nu.
Mycket farligare.
Citera
2021-05-30, 10:32
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Med tanke på allt som sopats under mattan och uttalandet att alla kan begå misstag, samt stöttar och hjälper till med storstädning, även upp på taket för att sota, hos sin fd svärson. En man som gjort sin dotter och barnbarnen så fruktansvärt illa. Dottern som haft jobbigt med syrran och morsan, nu sviken av sin make och far.

HD är farligare nu.
Mycket farligare.
Lagens sanna skapare tar hand om Stefan Davidsson även om han inte förstod det
Citera
2021-05-30, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

HD är farligare nu.
Mycket farligare.
Ja, rent juridiskt dog han som oskyldig. Men det är ingen som kommer minnas det på något sätt. Han hade ingen orsak att skämmas och ta livet av sig om han var oskyldig. Han hade kunnat överklaga. Han hade kunnat begära resning om bevis på hans oskuld plockades fram.

Ovanstående resonemang funkar på en oskyldig person. Men han VAR skyldig till mord. Och fortsatte cacha och lägga upp leende selfies. Ingen som helst ånger syns på någon bild efter 14 maj 2018. Tvärtom blir leendena bredare.

Världen är en mycket bättre plats att leva i nu. Och jag tror jag har en del örebroare med mig där.
Citera
2021-05-30, 10:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då minns du fel. De nämnde inte ens häktning.

Det är nog det här uttalandet som ni tänker på (kanske):

NA 4 maj- 21:

"Åklagarna valde under slutpläderingen att inte yrka på att 46-åringen skulle häktas.

– Han har varit på fri fot sedan förhandlingen i tingsrätten. Åklagarsidan har förståelse för att överläggning till dom i hovrätten kommer ta viss tid. Det måste självklart få ta den tid det tar. Det finns därför inget häktningsyrkande från oss här idag, säger Åsa Hiding.
"

https://www.na.se/artikel/aklagarna-yrkar-pa-livstid-for-misstankte-hjarstamordaren-finns-forsvarande-omstandigheter
Citera
2021-05-30, 10:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Så kan det vara och då är den huvudmisstänkta naturligtvis SOA.
Om SD har tänkt i de banorna så bör han ha skrivit något dokument om detta, i mobilen eller datorn.
Har polisen beslagtagit hans mobil och dator eller kommer den tanken att dyka upp hos dem om ett år eller så?

Skrattade högt åt din sista mening, trots det allvarsamma i sammanhanget!

Jag skulle svara "Ja! Självklart!" på din undran rörande beslag - så länge denna utredning bedrevs någon annanstans i Sverige. Men nu pratar vi ju om Örebro-polisen..

Men, OM de går igenom SD:s digitala enheter; kommer de då finna ett erkännande till mordet? Isåfall; vad kommer de göra med den info:n..?
Citera
2021-05-30, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är nog det här uttalandet som ni tänker på (kanske):

NA 4 maj- 21:

"Åklagarna valde under slutpläderingen att inte yrka på att 46-åringen skulle häktas.

– Han har varit på fri fot sedan förhandlingen i tingsrätten. Åklagarsidan har förståelse för att överläggning till dom i hovrätten kommer ta viss tid. Det måste självklart få ta den tid det tar. Det finns därför inget häktningsyrkande från oss här idag, säger Åsa Hiding.
"

https://www.na.se/artikel/aklagarna-yrkar-pa-livstid-for-misstankte-hjarstamordaren-finns-forsvarande-omstandigheter
Exakt. Så var det!
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-30 kl. 10:51.
Citera
2021-05-30, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Om han var en inprogrammerad robot ja.
Ni tittar nämligen på för många långfilmer.
Nånting säger mig att det är samma mördare som mördade båda två.
Den riktiga GM är på frifot.
Nån sort avundsjuka historia kanske.
Har du missat att Stefan gett autismen ett ansikte gällande sin fyrkantighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in