2021-05-29, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte lättillgängliga vapen med två småtjejer som ständigt är där. Det tror jag inte på.

Däremot kan jag tänka att SOA tillhandahöll nycklarna till vapenskåpet, och sen tittade åt ett annat håll.

De är ju inga småtjejer direkt och det var ju inte i deras bostad. De är tonåringar. Såvida de inte var deprimerade eller tar med kompisar till SOA och BA så kan jag tänka mig att vapen skulle kunna ha funnits framme om de vuxna bedömt att det fanns en hotbild. Inte omöjligt att de informerade barnen isof.
Citera
2021-05-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
1) det vi vi inte förstås
2) det har trots allt varit ett antal barnbarn där
3) Det låter lite mer som Alabama än Odensbacken

Eller Rödeby. Eller *insert valfri svensk by. Mvh/ lantis
Citera
2021-05-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför ville han sina närmaste så illa?

Sd har aldrig tänkt på någon annan än sig själv.
Äkta psykopat.
Citera
2021-05-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
De är ju inga småtjejer direkt och det var ju inte i deras bostad. De är tonåringar. Såvida de inte var deprimerade eller tar med kompisar till SOA och BA så kan jag tänka mig att vapen skulle kunna ha funnits framme om de vuxna bedömt att det fanns en hotbild. Inte omöjligt att de informerade barnen isof.
Jag har väldigt svårt att tro att man låter vapen drälla lite hur som helst i huset. Nej, det tror jag inte på nånstans. Förutom att det finns lagar hur man förvara skarpa vapen och dess ammunition, så handlar det om vanligt sunt förnuft. Men vi får kanske veta så småningom.
Citera
2021-05-29, 21:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Det är väl lite symbolik i att platsen för självmordet är en plats de tillbringade mycket tid på. Nu vill nog ingen vettig människa vistas på sommarstället.
Sen vet jag inte om man kan dra någon symbolik i att hans suicid kom 18 minuter efter domen som var på 18 års fängelse. En minut för varje fängelseår?

Kanske finns det ledtrådar ute bland cacherna om ett erkännande eller något som pekar på att fler har vetskap i mordet på Lena. Han gillade ju att vara kryptisk och dubbelbottnad. Tiden får väl utvisa vad som kan komma i dager.

Det finns många underligheter och symbolik i detta fall…17 slag mot Lenas huvud…17 bortagna (ful)cacher som GolvbunnsHäxan loggade om efter att Lena så lägligt avrättats. Måtte Hanna Davidsson någon dag få sitt straff. För helt oskyldig är hon inte. Det var var så lämpligt att Lena försvann (för alltid, ja helst dö, som hon sa till sin chef)

Citerar @Honan6
” hur han mosar en broms till en blodig massa i en skön hämnd och riggar upp ett djurkranie för att dokumentera för hela världen att han önskade att det hade tillhört en mugglare (trådskrivare?): "Här verkar något läskigt ha hänt enligt bilden. En FTF-jakt som gått överstyr och som slutat i kallblodigt mord? Någon som vägrade logga DNF och sökte för länge? Ett djur som dött naturligt? Vad vet jag. Men tack för cachen."
http://coord.info/GLWH4V0N
http://coord.info/GLWH4KVK”
Citera
2021-05-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför ville han sina närmaste så illa?

Det vet jag så klart inte med någon säkerhet.
Tänker på det develi och flera skrivit om psykopater och narcissism, att SD bara brydde sig om sig själv när det kom till kritan. Eller egentligen långt före det kom till kritan.
Han mördade Lena vilket väl får ses som en person som stod honom nära? Han var otrogen i flera år och betedde sig illa mot både HD och LW. Strösselförhör med dottern. Det är väl uppenbart att han gör folk illa om han vinner något på det eller vill vill göra sin ståndpunkt känd för mottagaren? Eller vad tror du?

Det blir spekulationer så klart. Men jag har uppfattat det som att människor med den personligheten/dragen som t.ex develi redogör för bara gynnar sig själva och inte har den emotionella avvägningen med i tanken. Så han förstod nog inte primärt att han gjorde folk illa. Hans utgångspunkt var att tillskansa sig egna fördelar först och främst.
Citera
2021-05-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det finns många underligheter och symbolik i detta fall…17 slag mot Lenas huvud…17 bortagna (ful)cacher som GolvbunnsHäxan loggade om efter att Lena så lägligt avrättats. Måtte Hanna Davidsson någon dag få sitt straff. För helt oskyldig är hon inte. Det var var så lämpligt att Lena försvann (för alltid, ja helst dö, som hon sa till sin chef)

Citerar @Honan6
” hur han mosar en broms till en blodig massa i en skön hämnd och riggar upp ett djurkranie för att dokumentera för hela världen att han önskade att det hade tillhört en mugglare (trådskrivare?): "Här verkar något läskigt ha hänt enligt bilden. En FTF-jakt som gått överstyr och som slutat i kallblodigt mord? Någon som vägrade logga DNF och sökte för länge? Ett djur som dött naturligt? Vad vet jag. Men tack för cachen."
http://coord.info/GLWH4V0N
http://coord.info/GLWH4KVK”
Precis, det är så jag menar!
Citera
2021-05-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte jag heller, men min far är jägare och har flera olika gevär av olika längd i vapenskåpet .
Men det var min första tanke, att det skulle kunna ha varit ett impuls- självmord, och att SD då skulle kunna få problem med att avfyra det mot sig själv.

Men jag funderar på om den här utredningen har tagit ganska mycket på SD. Hans film visar på att han magrat av, att hans psykiska stabilitet inte är i form och att han på några bilder sett åldrad ut i ansiktet.

Tänker att han kunnat ha haft de här planerna i bakfickan en tid. Tror att han inte kände att han hade någon bra lösning för ett ny tid i fängelse.

Mycket möjligt. Den väldigt glättiga tonen i loggarna kan ha varit ett sätt att försöka dölja hur han egentligen mådde.
Kanske även ett försök att intala sig själv att han mådde bra.

Skribenter i tråden varnade för ett nytt Bjärred.

Det var märkligt och ett misstag att han inte häktades innan domen blev offentlig... Hade de den gamla och värdelösa P7:an som underlag för att göra en riskbedömning kan man ju undra. Varför chansa på det här viset?

Hade SD fått samla ihop sig och börjar avtjäna sitt straff så hade han kanske börjat prata så småningom kring vad som hände med LW där bakom planket.
Citera
2021-05-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siris
Ja tack, har fått det förklarat för mig men tycker fortf det är helt absurt att "man" ska få sitta hemma eller annorstädes och höra på radio eller läsa på nätet att man döms till 18 år.

Det borde vara obligatorisk/tvång att man ska närvara på plats när domen släpps, både för den dömdes väl och ve samt som säkerhetsåtgärd för andra i hans närhet som kan råka illa ut innan ha grips.

Anledningen till att han inte var häktad innan dom tycker jag kommit fram i tråden men givetvis håller jag med dig till 100%.

Tror det kommer att bli ändringar i rutinerna efter den här fadäsen, hoppas jag i alla fall.

Vad är det för anledning du syftar på?
Citera
2021-05-29, 21:48
Medlem
Varför fortsätter folk att skriva i denna tråd när det finns en egen tråd för Stefan Davidssons död. Det är ju två olika fall och de bör separeras... annars bör moderator byta rubrik på denna tråd.

(FB) Stefan Davidsson hittad död efter domen på 18 års fängelse för mord 2021-05-28
Citera
2021-05-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har väldigt svårt att tro att man låter vapen drälla lite hur som helst i huset. Nej, det tror jag inte på nånstans. Förutom att det finns lagar hur man förvara skarpa vapen och dess ammunition, så handlar det om vanligt sunt förnuft. Men vi får kanske veta så småningom.

Det tror jag absolut inte heller att det gjort i normala fall.
Tänkte om det förekommit inbillade eller riktiga besök/ hot kring fastigheten den senaste tiden och SOA känt sig väldigt pressad och gått i nåt slags defence mode.

Annars är ju han och BA städad medelklass om än lite vulgära i sina åsikter.
Inga hillbillies som lämnar laddad bössa så hundar snubblar över dem och orsakar vådaskott (har hänt andra).
Citera
2021-05-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

Detta med en ev hotbild och vapen har jag också tänkt, men inte skrivit. Så visst kan det ha varit så SOA tänkte. Men att det största hotet fanns i hans eget hus fanns nog inte i hans sinnevärd. Det fick han veta igår kl 11.00.

Det måste ha blivit en stor chock och sorg för honom. Han som älskade SD som "den son han aldrig fick". De gjorde mycket kul grejer tillsammans.
Tror att många polletter rasslade till och ramlade ner hos honom kl 11.00.

Har han själv varit totalt ovetande så tycker jag riktigt synd om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in