2021-05-29, 10:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
“True colors”…

Kommer inte helt osökt att tänka på en annan ”genensam bekant” till oss, Peter Madsen, aka ”Psykopat Bateman”. Samma j@vla självgoda flin…supernarcissister, uppfinnarjockar, geeks, töntar…men det det finns något en sadism bakom det där låtsasfryntliga utseendet och uppträdandet.

Glömmer inte SDs logg endast 2 månader efter mordet:

Smetade ut bromsjäveln till en smetig, blodig massa. Skön hämnd.”
Bild: https://forumbilder.com/i/rdWh
Jag tror att det var precis ”skön hämnd” han kände bakom bullerplanket....17 slag…den 14 maj kl 23.45
PM matchar han inte, han är i en helt annan division och är garanterat högt över cut off.
SD falsk, manipulativ och gravt narcissistisk.
Absolut. Social inkompetens och antidepressiva gör honom dock udda på den fronten.
Citera
2021-05-29, 10:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Just så…men människor är vanedjur och det är sådana här små misstag, att glömma att bete sig som en oskyldig/ovetande som säger sååå mycket. Varför fråga om nåt man redan vet om ;-)

Just hans NOLL kontaktförsök är för mig lika talande, graverande,som blodet och DNAt, med tanke på deras voluminösa kontakt annars….
Ja precis, de är likadana. Obehagligt samspelta.
Citera
2021-05-29, 10:17
Medlem
Ber om ursäkt om jag är riktigt sen på bollen. Den som anhölls är släpt. Så det var självmord. Trodde jag inte - fegt Men skönt för örebroarna och geocasharna.
Citera
2021-05-29, 10:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ber om ursäkt om jag är riktigt sen på bollen. Den som anhölls är släpt. Så det var själmord. Trodde jag inte - feg. Men skönt för lrebroarna och geocasharna.
Fortsatt misstänkt så friskriven helt är han inte även om det pekar mot su.

Na:
– Mannen är fortfarande misstänkt, men misstanken har försvagats och därför är han inte längre anhållen. Brottsutredningen fortsätter, säger Ola Olsson vakthavande befäl vid polisen.
Citera
2021-05-29, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ber om ursäkt om jag är riktigt sen på bollen. Den som anhölls är släpt. Så det var självmord. Trodde jag inte - fegt Men skönt för örebroarna och geocasharna.

Stämmer. Misstankarna kvarstår men är försvagade och han släpptes sent igår. Så förmodligen självmord
Citera
2021-05-29, 10:21
Medlem
Ms_pacmans avatar
Är det någon som har hovrättsdomen?
Citera
2021-05-29, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms_pacman
Är det någon som har hovrättsdomen?

Varsågod https://www.docdroid.net/vgmlfKu/gota-hr-b-1752-20-dom-2021-05-28-pdf
Citera
2021-05-29, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det som talar mot det är att om SOA har jaktvapen är de inlåsta i vapenskåp och ammunitionen i ett annat skåp. SD har ingen anledning att ha nycklar dit.

I teorin ja. Vad vet vi om huruvida:

1) SD haft koll på var SOA har nycklarna.

2) SOA skitit i reglerna och låtit vapnen ligga och skramla laddade på nåt olåst ställe.

3) familjen känt paranoia eller oro för angrepp utifrån iom ilska mot inte bara SD från utomstående kopplat till fallet och haft vapen beredda och lättillgängliga för att skjuta varningsskott eller försvara sig...
Citera
2021-05-29, 10:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
PM matchar han inte, han är i en helt annan division och är garanterat högt över cut off.
SD falsk, manipulativ och gravt narcissistisk.
Absolut. Social inkompetens och antidepressiva gör honom dock udda på den fronten.

Håller med det finns det grader till och med i helvetet.
Menade nog mer deras pojkaktiga töntiga framtoning.

Det fanns en undertryckt vrede hos SD som tog sig utryckt i en sorts illa dold passiv-aggressivitet, översitteri och elakhet som syntes så tydligt i hans geologgar. Ett behov att ge igen att sätta andra på plats. Ett omättligt behov av att framhäva sig, som vi ju, och även Hovrättens ledamöter, fick se ett lysande exempel på vid ”hans sluttal”
Senast redigerad av T34Panzer 2021-05-29 kl. 10:33.
Citera
2021-05-29, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

2) SOA skitit i reglerna och låtit vapnen ligga och skramla laddade på nåt olåst ställe.

3) familjen känt paranoia eller oro för angrepp utifrån iom ilska mot inte bara SD från utomstående kopplat till fallet och haft vapen beredda och lättillgängliga för att skjuta varningsskott eller försvara sig...

En rabiat reformist till skribent kanske hotat komma ut till sommarhuset med skumpa? Undrar mest var hen är just nu.

Bössa låter troligast och ett tips säger hagel bössa.

Drakhuvudet hälsar, vi skålade, digitalt igår.
Citera
2021-05-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etthuspalandet
För en vecka sedan släpptes en nu geocache i området kring stugan i Folketorp. Ca 100 m norr om gården. Kan det varit något SD tänkt att besöka?

https://www.geocaching.com/geocache/GC9AH41_stockebacksang-4-smafolket
Om man tittar i profilen som ansvarar för denna cache samt kikar in galleriet så finns tydliga kopplingar till SD/HD.
Citera
2021-05-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

Inte lättillgängliga vapen med två småtjejer som ständigt är där. Det tror jag inte på.

Däremot kan jag tänka att SOA tillhandahöll nycklarna till vapenskåpet, och sen tittade åt ett annat håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in