2021-05-12, 22:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag är en man, men jag har aldrig varit intresserad av att ha "tillgång till sex utan förpliktelser", jag förstår inte meningen med det.

Jag har däremot alltid längtat efter att dela mitt liv med någon, och lära känna någon på djupet. Ja sex är skönt, tillfredsställande och allt möjligt, men det är inte hela livet. Det finns viktigare saker, och mer tillfredsställande saker i livet än sex, t.ex. att älska sin nästa som sig själv, det är lyckligare att ge än att få o.s.v.
Du är kristen. Kristna män (och kvinnor) utgör ett hot mot tillgången på sex utan förpliktelser.

Vilken kvinna föredrar en ytlig och ansvarslös man framför en stabil, kärleksfull och ansvarstagade? Ingen, törs jag lova. Där av detta evinnerliga attackerande av samfund som inte tillåter män att utnyttja kvinnor.
Citera
2021-05-17, 12:41
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Absolut så - men allt kan inte vara bildligt.
Kristendomen (aggressivt dualistisk) har en oantastlig kärna, som inte ens sk kristna vill kännas vid. Bibeln har gått ur tiden.

Den extrema urvattningen av Bibeln talar för att den inte är sann. Hur kan universums centrala bok vara så porös, lättrubbad och förvirrad?

Det är bara en simpel bok, mest osann.
Skulle föreslå en sak.
Slå alla förutfattade meningar ur sinnet och läs Lukasevangeliet med öppet sinne. Se vad som händer...
Citera
2021-05-24, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Män har i alla tider varit intresserade av tillgången på sex utan förpliktelser. Klart att all religion utom urvattnad "sekulär" sådan ses som ett hot då.

De senaste åren har jag mest blivit kontaktad av gifta kvinnor med tämligen vuxna barn........klart att kvinnor söker detsamma. Äktenskap går i stå och kan hamna i tristess; inget konstigt med det.
Citera
2021-05-24, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Varför är du så fokuserad på att ha sex med så många kvinnor som möjligt?

De flesta män gillar sex; sedn beror det ju på hur man lever. Men, Titsup; har du någonsin fått komma till? Svara nu ärligt.
Du påstår att du varit ett JV i mer än 25 år. I s f borde systrarna flockas runt dig, i synnerhet som du borde varit äldste eller vid det här laget (eller åtminstone bitraädande tjänare). Du borde ha dussinvis med beundrariinnor..............om det inte är så................... du vet; livet är hårt.
Citera
2021-05-27, 11:58
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
OK. Vi tar en konkret fråga. Jag är säker på att du aldrig kommer att ge ett rakt svar; men du har chansen. Betrakta följande skriftställen:

1 Sam 18:27
drog han ut med sina män. Han slog ihjäl 200 filisteer och tog med sig deras förhudar och lämnade dem allesammans åt kungen för att få bli hans måg. Då gav Saul honom sin dotter Mikal till hustru.

2 Sam 3:14
Därefter skickade David sändebud till Ish-Boshet, Sauls son, med denna begäran: ”Ge mig min hustru Mikal, som jag fick som brud för hundra filisteiska förhudar.”

Så.........nu är frågan; vad pröjsade blivade kung David för sin brud? Kostade hon 200 förhudar? Eller fick han henne för halva priset, bara 100 förhudar?

Det ska bli kul att se hur bibelmicklarna svarar på detta.
Text 1: David gav Saul 200 i syftet att få Mikal till brud.
Text 2: Saul lät honom få Mikal för 100.
Ingen motsägelse mellan Text 1 och Text 2.

Tillägg: gäsp
Citera
2021-05-29, 21:04
Medlem
Nya bevis för att Bibeln är sann

Man har nu hittat nya bevis i kromosomerna i vårat DNA, dem går tillbaka 4500 år sedan, i tidslinje med när Noak klev in i sin ark med sitt lilla entourage och var dem som började åter att befolka jorden efter syndafloden.

https://www.icr.org/article/y-chromosome-study-confirms-genesis-flood-timeline/

Detta bevisar enligt artikeln att nånting skedde för 4500 år sedan, som pekar på att alla som idag lever härstammar från den genpoolen.

Det betyder inte att människan uppkom då, utan att syndafloden inträffade, alla dog, utom Noa och hans familj med sina gener.

Hoppas det blir tydligare att förstå vad som menas med artikeln.
Senast redigerad av LordDisciple 2021-05-29 kl. 21:42.
Citera
2021-05-29, 21:06
Medlem
HermaeusMoras avatar
Spännande, men finns det någon annan sorts källa än just denna?
Citera
2021-05-29, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordDisciple
Man har nu hittat nya bevis i kromosomerna i vårat DNA för att vi härstammar från runt 4500 år sedan, i tidslinje med när Noak klev in i sin ark med sitt lilla entourage och var dem som började åter att befolka jorden efter syndafloden.

https://www.icr.org/article/y-chromosome-study-confirms-genesis-flood-timeline/
Hur tänker du nu?
Citera
2021-05-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Spännande, men finns det någon annan sorts källa än just denna?

Ska vara väldigt ny forskning, så var denna länk jag snubblade på bara, så inte vad jag vet. Kan nog bli rätt svår att få publicerad i darwinistiska vetenskapsmagasin dock !
Citera
2021-05-29, 21:36
Medlem
Nej Homo Sapiens uppstod ju tidigare än för 4500 år sedan, det har man kunnat uppmäta med den s k kol 14-metoden. Vår människa är minst 100.000 år gammal och det fanns också Homo Neanderthalis samtidigt som människorna av vår art.

Men mycket är oklart. Tidsangivelserna flyttas fram och tillbaka.

Jag grubblar väl mest på vad som är sant i gamla testamentet och delar av nya testamentet samt om verkligen den där Johannes Döparen fanns? Han utmanade kung Herodes och blev ett huvud kortare. Men har han verkligen funnits eller är det bara en sagoberättelse?
Citera
2021-05-29, 21:39
Medlem
För 3000 år sedan eller tidigare byggdes ju pyramiderna. Det vore mycket osannolikt om vår människoart bara var 4500 år gammal.

Det finns ju mycket gamla pyramider medan dom berömda Cheops är lite nyare men det var definitivt inga primitiva människor som byggde dessa underverk.
Citera
2021-05-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Hur tänker du nu?

Tog bort ordet härstammar, antar det var det du tänkte på (: blir lite galet i ordets rätta bemärkelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in