2021-05-29, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Ja, jag mår fortfarande illa över allt.

Vidhåller att hela rättsfallets huvudansvariga antagligen varit förblindade av rampljuset och därför missat helt fundamentala saker. Det hade ju med enkelhet kunnat sluta i än värre tragedier än vad som blev fallet.

Någon skrev att polisen med flera borde anmäla sig själv och det räknar jag med. En utredning av nån opartisk enhet och att nån hålls ansvarig.
Samma känsla även här, gårdagen var en förvirrande dag minst sagt.
Så här får det bara inte gå till! Något måste ändras vad gäller åtalade på fri fot som sedan bli dömda till fängelsestraff.

Såg precis på nyheterna att det fortfarande är oklart vad som hänt på platsen där SD återfanns avliden
Citera
2021-05-29, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Ja, jag mår fortfarande illa över allt.

Vidhåller att hela rättsfallets huvudansvariga antagligen varit förblindade av rampljuset och därför missat helt fundamentala saker. Det hade ju med enkelhet kunnat sluta i än värre tragedier än vad som blev fallet.

Någon skrev att polisen med flera borde anmäla sig själv och det räknar jag med. En utredning av nån opartisk enhet och att nån hålls ansvarig.

Fråga, vill du betala den extra skatt det skulle kosta att bevaka varje frikänd i TR som väntar på HR dom? Minst sex heltidstjänster kostar det. Det gånger x antal fall om året.

Det som kan bli bättre är att i detta fallet domstolen ex officio skickar ut handräckning innan domen. Men i övrigt kan vi inte dalta för mycket, dessutom i ett själviskt samhälle där ingen vill betala skatt men ha alla förmåner och inte klarar av enkla råd om en pandemi.
Citera
2021-05-29, 11:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marklundlundmark
En, Mr barnaby har i den andra tråden erkänt mail kontakt med SD om Mr barnaby epoggörande alibi.

Tror inte många kommer öppna upp, för mycket krävs för det. De har genom fulspel stöttat en mördare. De har mixtrat i tråden.

Domen var en fröjd att läsa, hoppas alla läser den och funderar på vilka i tråden som verkligen bidragit med något och vilja som bara verkat bidragit med något.

Vi är nöjd med resultatet, tyvärr smet SD ur fängelset.
Nej, inte nån svans till SD av rövslickare, jag menar om det finns nån som vaknat till liv.
Det finns mer i den här soppan.
Citera
2021-05-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Menar du den här "andra" tråden? (FB) Stefan Davidsson hittad död efter domen på 18 års fängelse för mord 2021-05-28

Svar ja, i ett inlägg där erkänner Mr barnaby att han haft mail kontakt med SD om sitt så kallade alibi.
Citera
2021-05-29, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Kan någon som är insatt i detta fallet göra en sammanfattning av vad som framkommit?

Denna har hjälp mig.

https://open.spotify.com/episode/4UU4bhNvGXupqpruT1C0Lu?si=JOl4NcJSSFyqRLyrQ7w7GQ
Citera
2021-05-29, 11:18
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Denna har hjälp mig.

https://open.spotify.com/episode/4UU4bhNvGXupqpruT1C0Lu?si=JOl4NcJSSFyqRLyrQ7w7GQ

Tack men jag har lyssnat på den redan. Vem är SOA?
Citera
2021-05-29, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, inte nån svans till SD av rövslickare, jag menar om det finns nån som vaknat till liv.
Det finns mer i den här soppan.

Klart det finns, finns x antal konton som just nu inte har en SD som styr dem. SD styrde dem öppet och kanske dolt.

Krävs inte mycket för att se det.

Du har även öppna sår i form av sos, HD och JG.

Du har usla insatser av springare och initialt av polisen. Inklusive vänner inom kåren plus jäv situationer som skrattades bort.

Som suttit utanför och bara gett råd har vi sett hur tråden skyddat eller försökt sopa vissa saker under mattan. Vissa utan dolt syfte men vissa helt uppenbart.

Nä, mördaren är nu mera på ett svavelosande ställe. Andra borde komma ut, men inte kommer de göra det.
Citera
2021-05-29, 11:20
Medlem
Citat:
Tack men jag har lyssnat på den redan. Vem är SOA?

Det är Davidssons svärfar.
Citera
2021-05-29, 11:21
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Det är Davidssons svärfar.
Lena pappa eller Hs?
Citera
2021-05-29, 11:22
Medlem
Citat:
Lena pappa eller Hs?

HD:s pappa, inte Lenas då de inte var gifta.
Citera
2021-05-29, 11:25
Medlem
Zoneinopiums avatar
Hade han fortfarande en partnerrelation med H?
Citera
2021-05-29, 11:32
Medlem
Squamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marklundlundmark
Fråga, vill du betala den extra skatt det skulle kosta att bevaka varje frikänd i TR som väntar på HR dom? Minst sex heltidstjänster kostar det. Det gånger x antal fall om året.

Det som kan bli bättre är att i detta fallet domstolen ex officio skickar ut handräckning innan domen. Men i övrigt kan vi inte dalta för mycket, dessutom i ett själviskt samhälle där ingen vill betala skatt men ha alla förmåner och inte klarar av enkla råd om en pandemi.

Jag är beredd att betala extra för trygghet, absolut.

Ska väl sen erkänna att jag inte tillräckligt insatt i myndigheternas resursplanering, men i detta fall hade det väl räckt med en åklagare på presskonferensen om det frigjort pengar för att någon ska kunna hämta SD och därmed skydda både honom själv och en intet ont anande omgivning.

Jag vill också mena på att man inte nödvändigtvis behöver generalisera och bevaka alla som frikänts i TR. Men ett oerhört uppmärksammat fall, bestialiskt brott, nunan på löpsedeln, kryddat med indikationer på rejäl psykisk ohälsa kanske motiverar lite extra vaksamhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in