2021-05-29, 10:37
Medlem
Självmord. Då lär vi inte höra så mycket mer ifall det inte läcker från någon med kännedom.
Skönt att han blev dömd skyldig till slut.
Hade gärna velat se en kommentar från Avel. Har hen lagt av, eller?
Citera
2021-05-29, 10:39
Medlem
Honan6s avatar
Efter tre års engagemang med hopp om att Lena skulle få upprättelse fick jag uppleva en gnutta tacksamhet en kort stund tills den föga överraskande rubriken kom att SD hittats avliden.

SD:s mamma har vittnat om hur hennes son redan som barn varit en person som löser saker på egen hand och de med insyn i fallet vet att SD såg döden som en lösning på problem. Därför är det för mig ganska obegripligt att inte åklagarna och hovrätten såg till att SD häktades innan domen förkunnades med tanke på den obalans han uppvisade i "hatfilmen" som han regisserade till Åsa.

SD:s död medför dock att många människor kan andas ut. Inte minst de närmaste som varit tysta om detaljer i rädsla för vad han ska ta sig till i pressade situationer och geocachare som varit rädda för att möta hans hånflin i skogen kan våga sig ut igen.

Att SD valde döden som utväg är ett sätt att behålla kontrollen in i det sista.

Senast redigerad av Honan6 2021-05-29 kl. 10:55. Anledning: Tillägg med direktlänkar i spoilern
Citera
2021-05-29, 10:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Håller med det finns det grader till och med i helvetet.
Menade nog mer deras pojkaktiga töntiga framtoning.

Det fanns en undertryckt vrede hos SD som tog sig utryckt i en sorts illa dold passiv-aggressivitet och översitteri och elakhet som syntes i hans geologgar. Ett omättligt behov av att framhäva sig, som vi ju, och även rätterna ledamöter, fick se ett lysande exempel på vid ”hans sluttal”
Det håller jag med om, högmod gick mer än uppenbart före fall denna gång. I dubbel bemärkelse.
Hans tal var extremt narcissistiskt.
Omogna och egocentrerade nördar.
Men det finns som sagt paradoxala delar i bilden som förbryllar.
Men strunt samma, en rejäl skithög var han och domen satt som en smäck.
Citera
2021-05-29, 10:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Om man tittar i profilen som ansvarar för denna cache samt kikar in galleriet så finns tydliga kopplingar till SD/HD.
Det är svärföräldrarnas konto.
Citera
2021-05-29, 10:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Efter tre års engagemang med hopp om att Lena skulle få upprättelse fick jag uppleva en gnutta tacksamhet en kort stund tills den föga överraskande rubriken kom att SD hittats avliden.

SD:s mamma har vittnat om hur hennes son redan som barn varit en person som löser saker på egen hand och de med insyn i fallet vet att SD såg döden som en lösning på problem. Därför att det för mig ganska obegripligt att inte åklagarna och hovrätten såg till att SD häktades innan domen förkunnades med tanke på den obalans han uppvisade i "hatfilmen" som han regisserade till Åsa.

SD:s död medför dock att många människor kan andas ut. Inte minst de närmaste som varit tysta om detaljer i rädsla för vad han ska ta sig till i pressade situationer och geocachare som varit rädda för att möta hans hånflin i skogen kan våga sig ut igen.

Att SD valde döden som utväg är ett sätt att behålla kontrollen in i det sista.

Lika förvånad som frånvaron av RPU, ett par veckor där hade låst fast honom.

Han driver gäck, ända bortom döden vill han manipulera. Därav undrar jag en del kring denna kovända. Om han har nåt ess i rockärmen.

Om folk var rädda och vet mer så är det dags att sjunga ut, nollan är uträknad i dubbel mening.
Senast redigerad av develi 2021-05-29 kl. 10:51.
Citera
2021-05-29, 11:00
Medlem
Zoneinopiums avatar
Kan någon som är insatt i detta fallet göra en sammanfattning av vad som framkommit?
Citera
Medlem
Jerry Boy och HD vet massor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lika förvånad som frånvaron av RPU, ett par veckor där hade låst fast honom.

Han driver gäck, ända bortom döden vill han manipulera. Därav undrar jag en del kring denna kovända. Om han har nåt ess i rockärmen.

Om folk var rädda och vet mer så är det dags att sjunga ut, nollan är uträknad i dubbel mening.

En, Mr barnaby har i den andra tråden erkänt mail kontakt med SD om Mr barnaby epoggörande alibi.

Tror inte många kommer öppna upp, för mycket krävs för det. De har genom fulspel stöttat en mördare. De har mixtrat i tråden.

Domen var en fröjd att läsa, hoppas alla läser den och funderar på vilka i tråden som verkligen bidragit med något och vilja som bara verkat bidragit med något.

Vi är nöjd med resultatet, tyvärr smet SD ur fängelset.
Citera
2021-05-29, 11:03
Medlem
Squamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carro463
Jag håller verkligen med! Ett oerhört tragiskt fall!
Det är under all kritik att man lät honom vara obevakad i väntan på domen. Risken för suicid ökar markant i sådana lägen. Det borde de väl ha erfarenhet av i tidigare brottsfall.

Ja, jag mår fortfarande illa över allt.

Vidhåller att hela rättsfallets huvudansvariga antagligen varit förblindade av rampljuset och därför missat helt fundamentala saker. Det hade ju med enkelhet kunnat sluta i än värre tragedier än vad som blev fallet.

Någon skrev att polisen med flera borde anmäla sig själv och det räknar jag med. En utredning av nån opartisk enhet och att nån hålls ansvarig.
Citera
2021-05-29, 11:05
Medlem
Länk till dotterns instagram??
Citera
2021-05-29, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marklundlundmark
En, Mr barnaby har i den andra tråden erkänt mail kontakt med SD om Mr barnaby epoggörande alibi.

Tror inte många kommer öppna upp, för mycket krävs för det. De har genom fulspel stöttat en mördare. De har mixtrat i tråden.

Domen var en fröjd att läsa, hoppas alla läser den och funderar på vilka i tråden som verkligen bidragit med något och vilja som bara verkat bidragit med något.

Fan, fattar inte att någon kan vara så osmaklig och ha kontakt med mördaren? SD måste ju ha skrattat åt folks dumhet! Handlar det om vem brottsoffret var eller vad fan är det frågan om? Idioter!
Citera
2021-05-29, 11:08
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marklundlundmark

Menar du den här "andra" tråden? (FB) Stefan Davidsson hittad död efter domen på 18 års fängelse för mord 2021-05-28
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in