2021-04-29, 17:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Tillägg: Japp, han borde ha gjort slut på traditionellt sätt !
Inget annat.

Du ser inte att hon hotar och utpressar honom?
Citera
2021-04-29, 17:37
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det visar att du inte har läst FUP. Det du nämner skedde -16 till -17, innan HD avslöjat dem. Efter det var det tvärtom. Då var det LW som hotade och utpressade honom för att han inte skulle lämna henne.

Nej, det var SD som stalkade och hotade LW. Det var aldrig någonsin tvärtom.

Jag har läst FUP och ingenstans står det att LW hotade att döda SD. Det står heller ingenstans att LW smög utanför SD:s fönster och fotade.

DU ljuger. Jag undrar varför du ljuger, vad får du ens ut av det?
Citera
2021-04-29, 17:38
Medlem
Citat:
Hon försäkte driva HD till självmord. Kanske därför SD dödade henne? För att skydda HD?

Varför skulle LW stalka SD? Hon blev ju inbjuden till hans lägenhet, jobb, visningslägenheter och inga konstigheter om det finns blod och sperma överallt var de än kan hitta det. Bäst att storstäda hela lägenheten men glöm inte skorsten och avloppsbrunn. Hon knöt ju till och med hans skor och hade sex med hans cykel.

Nej ditt mässande låter som någon som smuttat lite för mycket på nattvarden eller sväljer allt som SD serverar.

Får väl se om du springer och gömmer dig nu i vanlig ordning när dina inlägg blir ifrågasatta och du saknar förmågan att svara.
Citera
2021-04-29, 17:39
Medlem
Citat:
Du ser inte att hon hotar och utpressar honom?

Det har ingen betydelse OM hon skulle gjort det. Det är inte direkt något nödvärn och självförsvar detta handlar om. LW är mördad och SD är mördaren. Det finns inget överhuvudtaget som är förmildrande omständigheter eller kan förklara bort fakta. Problemet vi har nu är om Hovrätten klarar av att formulera en dom som håller juridiskt för att sätta mördaren, SD, bakom lås och bom för lång tid framöver. Kan inte rättens ledamöter göra det - då går SD fri. Så enkelt och så svårt. Sen kan du fortsätta vältra dig i LWs tillkortakommanden, trosor, konversationer och fan allt du gräver ner dig i. Det förändrar inte faktum.
Citera
2021-04-29, 17:40
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Du säger du INTE tror S har mördat L...

Ändå lider du med det han var utsatt för.

Som i sig ÄR en tydlig förklaring på VARFÖR han var tillräckligt pressad att begå mord
(utifrån en störd mans perspektiv).

Ändå tror du på YTTERLIGARE en person som skulle vara GM.

Detta går inte alls ihop....
Sannolikheten för det... WOW.

Citat:
Du säger du INTE tror S har mördat L...

Det har jag aldrig skrivit. Jag tror att han dödade henne.

Jag lider inte med honom. Var får ni allt ifrån?

Eftersom vi vet hur hon var mot SD så utesluter jag inte att hon var likadan även mot andra. Men det får vi inte skriva om?
Citera
2021-04-29, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
SD sprang hos LW i tid och otid ända in i slutet. Han bröt inte den sexuella relationen med henne varken före eller efter avslöjandet om 1:a otroheten.

Det vet alla som läst FUP vid detta laget. Även du.

Att försöka lägga hans ansvar på henne är bara ”victim blaming”. Var och en får ta ansvar för sina handlingar.

Han blev desperat efter att ha full koll på Lenas göranden och låtanden. När Mattan var hos henne sprang han dit och fotograferade in genom hennes fönster. Sex gånger, enligt honom själv "har varit hos dig 4 gånger idag och det blir minst 2 gånger till". Nåt sånt skrev han till henne.

Det var inte bara hon som blev fotad, även andra grannar råkade ut för hans maniska kontroll. Fred**k R**s blev livrädd när SD lyste in i hans hus med ficklampa och vågade inte ha fönstret öppet på natten efter det.

Den vite riddaren, beskyddare av Nya Hjärsta, var i själva verket den person som grannarna hade behövt skyddas från.

Lite som "Snälle-Bengt" som nattvandrade med andra för att fånga en farlig man, som i själva verket var han själv.
Citera
2021-04-29, 17:41
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Har du läst deras konversationer i FUP? Hon hotar och utpressar honom.

Herregud vad slarvig jag ÄR !!

Jag menade JAPP, Jag har läst!!!
Din sista mening orkar jag däremot inte säga mer om....
Har redan belyst det.
Citera
2021-04-29, 17:44
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Hon försäkte driva HD till självmord. Kanske därför SD dödade henne? För att skydda HD?

Sorry...
Han bröt ner H innan L ens var i bilden, DEN saken är KLAR !
Citera
2021-04-29, 17:45
Medlem
Citat:
Hoten och utpressningen för att ha sex började våren 2017 när HD avslöjade dem. SD försökte bryta med henne men hon vägrade att acceptera det. Då började hon hota med anmälningar och att berätta allt för HD. Att skicka sitt "gulliga" mail till HD.
Hon utsatte honom för psykisk tortyr under ett år. Inte konstigt om det slog över till sist för honom.
Läs deras konversationer i FUP.

En sak undrar jag. Varför gör inte singeln SD bara slut med LW våren -18 när det är slut mellan SD/HD och HD flyttat i mars och skilsmässan är inlämnad?
Citera
2021-04-29, 17:49
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
En sak undrar jag. Varför gör inte singeln SD bara slut med LW våren -18 när det är slut mellan SD/HD och HD flyttat i mars och skilsmässan är inlämnad?

För att LW hotade honom med polisanmälan och fängelse om han inte lydde henne. Och för att han inte ville skiljas från HD och hoppades på en återförening. Något som LW aldrig skulle ha tillåtit.
Citera
2021-04-29, 17:50
Medlem
Citat:
Ja sönderpillade sårskorpor kommer han inte långt med i detta gänget.

Hennes vittnesmål var så tydligt att försvarets ynkliga frågor tangerade i samma slutsatser som åklagarens bla.:

Jo hon levde/medvetslös max i någon timme efter dödsöverfallet.

Graden av förruttnelse av vävnad i de minst 17 st huvudskadorna vägs in i analysen varför man med säkerhet kan konstatera 17 st eller fler slag i skallen. Inte färre.

Hade varit väldigt intressant att få höra resten.

Tror resten under sekretess mest handlade om bilder, som man väl ville bespara åhörarna. Samt att det vore lite för närgånget att visa ett offer i den positionen.

Skulle vara intressant att veta hur SD reagerade på dessa bilder.
Citera
2021-04-29, 17:56
Medlem
Citat:
För att LW hotade honom med polisanmälan och fängelse om han inte lydde henne. Och för att han inte ville skiljas från HD och hoppades på en återförening. Något som LW aldrig skulle ha tillåtit.
Du glömmer en sak: LW skrev ett meddelande till SD, precis innan mordet, att hon inte längre var rädd för honom, att hon skulle till Norge, att hon stannat hos honom för att hon VILLE men att han nu inte hade makt över henne längre. (Fritt ur minnet). Det blev hennes död. Lägg nu ner. Hur kul du än tycker det är att göra tråddeltagare upprörda så är det ganska tröttsamt då du inte tillför minsta lilla till tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in