2021-05-29, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Håller med i det du skriver.
Ja HD... Vem blir hon utan sitt livs mittpunkt? Fri kanske...

Historien kommer iaf följa henne vare sig hon vill eller inte såvida hon inte byter namn.

Tveksamt, för att bli fri måste förmåga och önskan finnas att vara fri. HD har inte mycket av något. HD är dessutom van ha sjukdomsvinst.

Nä, ger inte mycket för att hon är ett offer, som ev ska bli fri.
Citera
2021-05-29, 09:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nåt stämmer inte märker TB.
Frågan är om magkänslan tolkas rätt.

Dialogen HD/SD, att han raderar, låter mer som han gör nåt som hon säger, ända i sista minuten på väg in.
Hon frågar inte ens vad det berör.
Trots att det handlar om LW.

2018--05-15 17:45
HD: "Messa när du är klar"
"När pratade du med henne sist"
SD: "Kort igår eller förrgår. Raderar löpande, skriver alltid vid Ftf "

Förhör HD
"Fl: Varför raderar han löpande?
HD: Ingen aning"

Som så mycket annat är det just frånvaron av saker som är iögonfallande, so out of character. .
Precis som bilden (från FUP) som i tråden går under namnet ”en bild säger mer än tusen ord”: https://forumbilder.com/i/ro6E
( (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19))
Senast redigerad av T34Panzer 2021-05-29 kl. 09:58.
Citera
2021-05-29, 09:44
Medlem
Upplösningen känns som ett västgötaklimax. Den genomusle Stefan vågade inte stå upp för verkligheten. Sanningen. Han var en bottenlös jävel som skadat så många. Alla omkring honom. Den glada gamängen var falsk rakt igenom.

Hans död är meningslös. Döden är inget straff.
Citera
2021-05-29, 09:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Som så mycket annat är det just frånvaon av saker som är iögonfallande, out of character. .
Precis som bilden (från FUP) som i tråden går under namnet ”en bild säger mer än tusen ord”: https://forumbilder.com/i/ro6E
( (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19))
Ja, just där hade det väl varit läge att hon pepprat på om hur/var han träffade LW samt vad han febrilt raderar.

Speciellt som hon ältar ända bort i april och att LW tidigare fått gå ur bilen och han filmat runt i bilen..

Noll följdfrågor.
Citera
2021-05-29, 09:54
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siris
Är det verkligen trovärdigt att om man döms för mord till 18 år får reda på det via media vid samma tidpunkt som alla vi andra? Känns helt främmande för mig!

Advokaten måste fått ett förhandsbesked, låt säga en timme, som han förmedlat till SD. Han kan i så fall varit död ett tag innan kl 11 och att den som ringde in av oklar anledning väntade c:a en halvtimme efter domen meddelades. Vad hade hänt om inringaren i ett sånt scenario anmält dödsfallet innan domen kom, hade SD inte blivit dömd då...

Kanske uttrycker mig oklart men det är sent och jag har svårt att sätta ord på mina funderingar 😴. Ber om ursäkt i så fall.

Många frågor men inga svar (än så länge), hoppas det klarnar med tiden.
Domen expedieras kl 11.00. Ingen får ett förhandsbesked. Tro mig, jag jobbar i branschen.
Citera
2021-05-29, 09:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Norman Bates 2.
https://www.bildtagg.se/bild/zpbrof4kjk1e1j8u7pnq0ypl

“True colors”…

Kommer inte helt osökt att tänka på en annan ”gemensam bekant” till oss, Peter Madsen, aka ”Psykopat Bateman”. Samma j@vla självgoda flin…supernarcissister, uppfinnarjockar, geeks, töntar…men det det finns något en sadism bakom det där låtsasfryntliga utseendet och uppträdandet.

Glömmer inte SDs logg endast 2 månader efter mordet:

Smetade ut bromsjäveln till en smetig, blodig massa. Skön hämnd.”
Bild: https://forumbilder.com/i/rdWh
Jag tror att det var precis ”skön hämnd” han kände bakom bullerplanket....17 slag…den 14 maj kl 23.45
Senast redigerad av T34Panzer 2021-05-29 kl. 10:06.
Citera
2021-05-29, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Exakt så.

Tyvärr är gången sådan att domen inte börjar gälla förrän den trätt ”i laga kraft”. Det kommer inte kunna ske nu.
Orsaken är att den dömde ju faktiskt ska ha en möjlighet att välja överklaga en HR dom till HD.
Om den dömde förhindras denna möjlighet - som nu när han är död - vinner inte domen laga kraft och är inte giltig.

Denna situationen har hänt förr.
Det har även hanterats i rättssammanghang tidigare.
Skall bli intressant att se hur dom löser det.

Stefan har fått chansen att överklaga.
Stefan förhindrade sig själv att överklaga.
Alltså har han med facit i hand själv förbrukat sin chans att överklaga.
Ingen påverkan av nån annan.
Vilket innebär att han valde själv att inte överklaga domen.
Skillnad om han blivit dödad av nån annan eller i en olycka.

Dom hittar ett sätt o lösa detta.
Citera
2021-05-29, 10:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ja, just där hade det väl varit läge att hon pepprat på om hur/var han träffade LW samt vad han febrilt raderar.

Speciellt som hon ältar ända bort i april och att LW tidigare fått gå ur bilen och han filmat runt i bilen..

Noll följdfrågor.

Just så…men människor är vanedjur och det är sådana här små misstag, att glömma att bete sig som en oskyldig/ovetande som säger sååå mycket. Varför fråga om nåt man redan vet om ;-)

Just hans NOLL kontaktförsök är för mig lika talande, graverande,som blodet och DNAt, med tanke på deras voluminösa kontakt annars….
Citera
2021-05-29, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etthuspalandet
För en vecka sedan släpptes en nu geocache i området kring stugan i Folketorp. Ca 100 m norr om gården. Kan det varit något SD tänkt att besöka?

https://www.geocaching.com/geocache/GC9AH41_stockebacksang-4-smafolket

Vad i helvete!
Har Stefan ordnat så att cachingvänner ska myllra runt och leta burkar, med ledtrådar som "hängande"
Mår illa, fy fan.
Svärfar har väl inte lagt ut burkar tidigare?
Finns bara EN som kan har ordnat detta.
Massa skriverier om vacker natur, död, återfödelse,
Detta är så smaklöst.
Stefan Davidsson, busar in i döden
Senast redigerad av Litenensam 2021-05-29 kl. 10:13.
Citera
2021-05-29, 10:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
En alternativ och konspiratorisk teori är att SD när domen föll impulsivt kastade ur sig till SOA att "nu ska jag berätta för alla om HDs inblandning!". Vilket fick SOA att se se rött. Kanske SOAs och BAs handhjärtan och omsorger handlat om att de vetat om att HD haft någon form av del i det hela.

Bra tänkt eftersom jag tänkte lika.

SD fick reda på av HD vad hon och XX gjort, nämligen dödat LW.
SD bedömer att "det kommer aldrig att lösas".

Avslöjar ingenting vid rättegången, övertygad om att han kommer bli friad.
När sen HR-domen kommer kommer saken i ett annat läge och han tänker börja snacka.

XX är den som dödade SD och var HDs medbrottsling.

Det faller ju om han dödade sig själv.
Citera
2021-05-29, 10:08
Medlem
Om Stefan har begått självmord ser iallafall jag det som ett erkännande att han har mördat Lena och inte kunde leva med konsekvenserna.

Hade han varit oskyldig kan jag inte tänka mig att han skulle valt den utvägen.

Sedan tycker jag att domen på Lena-mordet antyder att det finns medhjälpare inom den närmsta kretsen, men att bevisen är för svaga.
Senast redigerad av lindome 2021-05-29 kl. 10:19.
Citera
2021-05-29, 10:09
Medlem
Jelly Grey är körd i röven, på alla sätt,han säger sig litat på Stefaaan Davisson, måste väl vara lite purken på denne, eller är han fortfarande övertygad om att SD inte var mördaren båda han och HD ska nog vara lite nervösa för åklagaren kan gå vidare med att de inte berättat sanningen och undanhållit bevis😱😱
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in