2021-05-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD har ju inte svårt för att skada sig själv direkt via GC som han gärna framhöll vid TR. Dessutom hänger man sig inte "stillsamt" bland träd och grenar.

vid närmare eftertanke kan det ju vara vad som helst egentligen, men klart de måste utreda varför det fanns en person i närheten och dess förhållande och relation till det som inträffat. Så konstig vändning på det hela. Har inte ens kommit mig för att läsa hela domen än, då det här blev sordin på stämningen s a s.
Jag känner mig snuvad på att glädjas helhjärtat åt HRdomen, få höra uttalanden från både åklagarna och försvaret, polisen, journalister och i bästa fall även GM själv.
Men men, nu blev det något annat att spekulera om.
Citera
2021-05-28, 21:19
Medlem
Galet!
Följt fallet och tråden sedan start så Känner mig nästan personligt engagerad.
Trodde först knappt att det var sant att SD äntligen fälldes för mordet på LW och var i chock och glad gällande det, tänkte fira... tills nästa chock kom. Fan!
Övertygad om att SD tagit sitt liv. Han ville ha kontrollen in i det sista. Sannolikt utfört och planerat precis enligt Plan. SD lämnar väl få saker åt slumpen. Misstänkt gärningsman som nu är gripen är sannolikt den som försökt hindra honom eller den som lovat att dela den sista stunden med honom.
Fira att SD är avliden? Nej fan, bara förjävligt alltihopa. Han skulle ju få sona sitt brott nu. Istället kommer han ju ”undan”. Vill ha alla svar nu!
Blir en Sömnlös natt 🤔
Citera
2021-05-28, 21:23
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
vid närmare eftertanke kan det ju vara vad som helst egentligen, men klart de måste utreda varför det fanns en person i närheten och dess förhållande och relation till det som inträffat. Så konstig vändning på det hela. Har inte ens kommit mig för att läsa hela domen än, då det här blev sordin på stämningen s a s.
Jag känner mig snuvad på att glädjas helhjärtat åt HRdomen, få höra uttalanden från både åklagarna och försvaret, polisen, journalister och i bästa fall även GM själv.
Men men, nu blev det något annat att spekulera om.

Det är oftast så, innan utredarna vet så klassas det som mord/dråp om det inte är helt uppenbart en olycka eller uppenbart självmord. Finns det ett uns av tveksamhet så blir det en mordutredning, dels för att få fler resurser tilldelade och förhoppningsvis gradera "ned" det till olycka eller suicid.
Hängslen och livrem.
Citera
2021-05-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Ja jag är benägen att hålla med dig .. tror oxå på något liknade senarium, att han skulle blivit mördad tror ja absolut inte.. självmord det är det, hur det gick till kanske vi kan få reda på framöver.. och även det att det var SD som tog LW liv ... kanske kan komma fram vad det lider...

Att HR funnit det styrkt att SD mördat LW och SD dömts till 18 års fängelse från idag, är troligen anledningen till självmordet(?).
Citera
2021-05-28, 21:24
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Sant.

Jag har ett nytt scenario i huvudet nu, tänk om SOA faktiskt dödade SD trots allt? Domen föll och SD var påväg att mörda HD och döttrarna (för att därefter ta sitt eget liv) och SOA gick in i nödvärn och mördade SD?

Men stopp och belägg, Varför i helvete skulle SOA mörda SD samma dag som domen kom?? SOA är fullt medveten om att SD ska sitta inlåst i 11 år och 4 månader och om nu SD hotade HD och barnen så tror jag att den första tanken som dök upp i SOAs huvud är att ringa polisen istället för att själv sätta sej på 18 år i fängelse.
Citera
2021-05-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealistJurist78
Galet!
Följt fallet och tråden sedan start så Känner mig nästan personligt engagerad.
Trodde först knappt att det var sant att SD äntligen fälldes för mordet på LW och var i chock och glad gällande det, tänkte fira... tills nästa chock kom. Fan!
Övertygad om att SD tagit sitt liv. Han ville ha kontrollen in i det sista. Sannolikt utfört och planerat precis enligt Plan. SD lämnar väl få saker åt slumpen. Misstänkt gärningsman som nu är gripen är sannolikt den som försökt hindra honom eller den som lovat att dela den sista stunden med honom.
Fira att SD är avliden? Nej fan, bara förjävligt alltihopa. Han skulle ju få sona sitt brott nu. Istället kommer han ju ”undan”. Vill ha alla svar nu!
Blir en Sömnlös natt 🤔

Ja, snacka om antiklimax Nästan så jag ångrar att jag tillbringat halva dagen åt att läsa domen
Citera
2021-05-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att HR funnit det styrkt att SD mördat LW och SD dömts till 18 års fängelse från idag, är troligen anledningen till självmordet(?).

Troligtvis är det så
Citera
2021-05-28, 21:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr33r1d3
Hade inte fått någon rättegång ännu.

Nej - men fallet anses vara polisiärt uppklarat och ÅK planerade att väcka åtal.

”Jag hade planerat att väcka åtal i början av juni, säger Helena Eckerrot Flodin.”

https://www.na.se/artikel/mordet-ar-uppklarat
Citera
2021-05-28, 21:31
Medlem
Jag har vänt på dygnet, sover på dagarna... vaknade nyss till det här...
... man häpnar.

Vilken j-a fegis, det blev ju liksom inte livstid.

Wow...
Citera
2021-05-28, 21:31
Medlem
Jag antar att Stefan och svärfar samt familjen var vid stugan tillsammans.
Stefan självsäker och fnissig, övertygad om att han blir friad och därmed får sitt efterlängtade skadestånd för sitt lidande under häktestiden.

Han var nog tvärsäker, med all rätt, eftersom ett samhälle kan väl inte låta någon som mördat en annan, gå lös, utan han borde hämtats in så snart domen började knytas ihop.
De har haft tre veckor på sig, har svårt att tro att de singlade slant om utfallet, Stefan skulle självklart plockats in så fort hovrätten var övertygad om hans skuld och hur de skulle döma, för att sedan formulera en hållbar dom juridiskt.

Men som final på spektaklet så failade Sverige och Örebropolisen igen.

Stefan fick ta del av domen samtidigt som vi alla.

Svärfar som verkligen tagit Stefans parti måste blivit urförbannad, kanske smockan som vi alla önskat att han skulle utdelat vid Stefans första misstag/snedsteg, utdelades.

Stefan fattade att ha nu var helt ensam, med skulden och skammen.

För att inte vända ut och in på de som skyddat honom, så vore det enklast om han försvann, mot hans egen vilja.

Svärfar trodde nog verkligen på honom, eller intalade sig att han skulle komma undan, men när faktum var att Stefan dömdes för mord av hovrätten, till 18 år, då brast det.

Smokey skrev inatt om att hen hoppades att Stefan vid eventuellt självmord skulle efterlämna ett brev med förklaring, samt ett inlägg om att ibland får man erkänna sina fel? Minns inte riktigt.
Citera
2021-05-28, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag antar att Stefan och svärfar samt familjen var vid stugan tillsammans.
Stefan självsäker och fnissig, övertygad om att han blir friad och därmed får sitt efterlängtade skadestånd för sitt lidande under häktestiden.

Han var nog tvärsäker, med all rätt, eftersom ett samhälle kan väl inte låta någon som mördat en annan, gå lös, utan han borde hämtats in så snart domen började knytas ihop.
De har haft tre veckor på sig, har svårt att tro att de singlade slant om utfallet, Stefan skulle självklart plockats in så fort hovrätten var övertygad om hans skuld och hur de skulle döma, för att sedan formulera en hållbar dom juridiskt.

Men som final på spektaklet så failade Sverige och Örebropolisen igen.

Stefan fick ta del av domen samtidigt som vi alla.

Svärfar som verkligen tagit Stefans parti måste blivit urförbannad, kanske smockan som vi alla önskat att han skulle utdelat vid Stefans första misstag/snedsteg, utdelades.

Stefan fattade att ha nu var helt ensam, med skulden och skammen.

För att inte vända ut och in på de som skyddat honom, så vore det enklast om han försvann, mot hans egen vilja.

Svärfar trodde nog verkligen på honom, eller intalade sig att han skulle komma undan, men när faktum var att Stefan dömdes för mord av hovrätten, till 18 år, då brast det.

Smokey skrev inatt om att hen hoppades att Stefan vid eventuellt självmord skulle efterlämna ett brev med förklaring, samt ett inlägg om att ibland får man erkänna sina fel? Minns inte riktigt.
Enligt polisen fanns bara en person bredvid SD i huset på landsbygden. Och det var en man.
Citera
2021-05-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Enligt polisen fanns bara en person bredvid SD i huset på landsbygden. Och det var en man.

Kan ju ha varit fler ett tag innan polisen kom dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in