2021-05-28, 21:04
Medlem
Vart finns ljuden om skriken?
Citera
2021-05-28, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Tycker nog att ni fantiserar och spekulerar lite väl vilt i tråden nu. Det behöver inte alls vara så ”smaskigt” som vissa önskar. Det troliga är väl att Stefan satt tillsammans med någon nära anhörig och väntade in domen. Eftersom han inte hade blivit häktad innan offentliggörandet så trodde han nog själv att allt var lugnt. När han fick det negativa beskedet fick han nog en chock och sa att han behövde vara ensam en stund för att att ”rensa tankarna”, till den person som var med honom. Gick ut i skogen och sköt sig själv i huvudet.

Förhoppningsvis berättade han något om vad som hände för tre år sedan för den närvarande personen innan han tog sitt eget liv. Något brev tror jag inte att han lämnade efter sig.

Jag är helt övertygad om att Stefan är den person som mördade Lena. Möjligen är det fler personer som vet om det och som har skyddat Stefan.

Ja jag är benägen att hålla med dig .. tror oxå på något liknade senarium, att han skulle blivit mördad tror ja absolut inte.. självmord det är det, hur det gick till kanske vi kan få reda på framöver.. och även det att det var SD som tog LW liv ... kanske kan komma fram vad det lider...
Citera
2021-05-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Finns det ens åtkomliga läkemedel som fungerar på 18 minuter?
Cyanid kanske, men det får man nog inte tag på så lätt?

Hängning, skjutvapen eller kniv är vad jag tänker på.
Kanske en överdos av tramadol och morfin som skjuts mot helvetet.
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Sant.

Jag har ett nytt scenario i huvudet nu, tänk om SOA faktiskt dödade SD trots allt? Domen föll och SD var påväg att mörda HD och döttrarna (för att därefter ta sitt eget liv) och SOA gick in i nödvärn och mördade SD?
Jag tror du är inne på rätt spår. SOA har insett vad SD är och att hans dotters liv också står på spel. Det som talar emot eller åtminstone gör det mer konstigt är väl platsen. Varför var SD där? För att döda HD hemma hos hennes föräldrar? Lite konstigt. Och lika konstigt att åka hem till svärfar för att ta sitt liv!
Citera
Medlem
Var Stefan i svärföräldrarnas sommarhus vid döden?
Citera
2021-05-28, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför satt han inte häktad?
Systemkolllaps. Dom slutade tänka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Tycker nog att ni fantiserar och spekulerar lite väl vilt i tråden nu. Det behöver inte alls vara så ”smaskigt” som vissa önskar. Det troliga är väl att Stefan satt tillsammans med någon nära anhörig och väntade in domen. Eftersom han inte hade blivit häktad innan offentliggörandet så trodde han nog själv att allt var lugnt. När han fick det negativa beskedet fick han nog en chock och sa att han behövde vara ensam en stund för att att ”rensa tankarna”, till den person som var med honom. Gick ut i skogen och sköt sig själv i huvudet.

Förhoppningsvis berättade han något om vad som hände för tre år sedan för den närvarande personen innan han tog sitt eget liv. Något brev tror jag inte att han lämnade efter sig.

Jag är helt övertygad om att Stefan är den person som mördade Lena. Möjligen är det fler personer som vet om det och som har skyddat Stefan.

Håller med dig!! Bra formulerat
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Ja men nu ställde jag ändå en hypotetisk fråga. Om du råkade mörda någon i sömnen och du blir åtalad för mord, skulle det inte kännas skräckinjagande att veta att du kommer sitta i fängelse och inte kommer kunna gå ut i solen och äta en glass?

De flesta skulle ju inte ta sitt liv i alla fall. Det tyder på att man är rätt impulsiv. Precis som mördare. Inte så smart.

Men visst. Hade jag mördat någon jag älskar så hade kanske jag också tagit mitt liv. Men hade nog inte väntat tills min dom förkunnades... jävla sociopat.
Citera
2021-05-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Jag ska inte svära på det men jag har för mig att jag läste inledningsvis att Stefan var hittad med skador som indikerade på att han inte åsamkat dem själv. Då känns varken hängning el skjutning som rimligaste alternativet?

SD har ju inte svårt för att skada sig själv direkt via GC som han gärna framhöll vid TR. Dessutom hänger man sig inte "stillsamt" bland träd och grenar.
Citera
2021-05-28, 21:11
Medlem
Citat:
Låter rimligt.

ja kan ju vara så
Citera
2021-05-28, 21:12
Bannlyst
Enligt Aktuellt som intervjuade presstalespersonen från polisen fanns endast en person (en man) på platsen där SD dog.
Citera
2021-05-28, 21:15
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Vid hängning halvsitter de väl oftast? Typ ena änden av sladd/rep runt nåt handtag/krok och den andra änden runt halsen (dör tillföljd av syrebrist till hjärnan)?

Nej, oftast hänger dom mer eller mindre.
Man sparkar bort stolen Man står på eller kliver ut i en trapp.

Hängningar där personen har kontakt med marken är oftast i begränsade utrymmen som på anstalt eller psyk. Där man eliminerat Hängning från tak.

Det ska mycket till att stå imot kroppens reflexer att avbryta kvävning om man kan det.

Finns fall, bland annat det uppmärksammade fallet som livesändes efter en tråd här åå FB.

Men som sagt, i regel vill man utesluta att man kan sätta ner fötterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in