2021-05-28, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
OT.
Om Soa hade rullat in Stefan i plast och gömt honom på nåt klurigt ställe, och att man behövde lösa en gåta för att hitta honom så kan man kanske säga att han avslutade på ett dröm-sätt.

... Han blev en Geo-Burk.!!!

Förlåt, jag kunde inte låta bli.
Jag skall skärpa mig.
Sorry.

Och frågan är, vem är nu anhållen? Vem blev SD:s FTF?
Citera
2021-05-28, 20:00
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Men förfan, hur kul tror du det är att vara inlåst på anstalt? Du kan inte ta en bira på krogen, du kan inte sola på stranden eller ta semester i utlandet. Du kan inte ta långa promenader i naturen.

Nej, bättre att ta livet av sig, så slipper han ta de jävligt välförtjänta konsekvenserna av sitt brott! Vad efterföljderna av hans död innebär för hans döttrar brydde han sig inte det minsta om! Jävla äckel-ego-as!!!😡😡😡 Fy fan!!!
Citera
2021-05-28, 20:01
Medlem
Nån mer än jag som reagerat på tv4- nyheternas klipp där polisen, presstalesperson Mats Öhman, i klippet 02:32 får frågan från nyhetsankare om dödsfallet ”sammanfaller med dagen domen meddelades bla bla.... har hans död något mer med det att göra förutom datumet?”

Hans svar: ”det kan nog var och en..fundera över och .. liksom.. att han besluta om själv.. jag vill vill inte kommentera det av...

Besluta om själv?.... (?) Mord? Försade han sig? Lät som han var påväg att säga självmord men avbröt sig. Kan inte länka pga oteknisk men klippet heter ”Lena wesströms mördare hittad död - en gripen ” och är 4.49 min långt på TV4
Citera
2021-05-28, 20:01
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja i inlägg #138995 spekulerar jag på samma som du:

"Om det nu var självmord måste ändå SD samlat sig hastigt och avslutat sitt liv med väldig beslutsamhet. I så fall är det nog så han tänkt från början eller iallafall sen en lång tid tillbaka. Att vid fällande dom blir det självmord.

Han var kanske redan förberedd, metod färdig och eventuella redskap/läkemedel tillgängliga.

Det konstiga är att hans advokat inte var med honom när domen meddelades. Att bli dömd till 18 år hade varit chockartat för de flesta."

Har lyssnat en del på olika brottspoddar och det är relativt sällan en advokat är på plats och meddelar domslut. Oftast sitter de häktade eller i fängelse för andra brott och får ett samtal. Ibland före de hör beslutet på radio/tv Ibland efter. Det är däremot så att advokaten kan ha haft en magkänsla om vart det var på väg då de har rutin och erfarenhet från tidigare fall. Så bara för att domen inte meddelats så kan man veta vad domen kan bli, kanske inte exakt hur många år man får utan mer att man blir fälld

Edit: poängen är att han kan ha vetat i flera dagar om vart det är på väg men ville göra en dramatisk exit
Senast redigerad av tdlefnierregus 2021-05-28 kl. 20:03.
Citera
2021-05-28, 20:03
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Läs domen som lades upp några minuter eller 11.00 idag. Den är visserligen på 300 sidor, men läs innehållsförteckningen som följer med. Då får du en bra sammanfattning av målet.

Jisses!

Jag tror jag fokuserar på något mer lättsmält. Palmemordet eller nåt.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2021-05-28 kl. 20:07.
Citera
2021-05-28, 20:04
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Därför att åklagaren inte hade yrkat på det.

Är det deras svar?! Jävligt dåligt i såfall! För de hade alla möjligheter att häkta honom på eget initiativ (ex officio)!
Citera
2021-05-28, 20:04
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Låter som att åklagaren ville ge honom, eller någon annan, en alternativ lösning.

Tänk att surfa in på aftonbladet, också står det att du har fått 18 års fängelse

Det här kommer leda till ändrade rutiner.

Ja, med bild och allt på första sidan. (Jag har inget emot det), men man förstår ju att folk tar tillfället i akt då. Håller med om att rutinen måste ändras. Automatisk begäran om häktning i väntan på dom från hovrätten ska vara standard. I grova brott då.
Citera
2021-05-28, 20:05
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelybingen
Nån mer än jag som reagerat på tv4- nyheternas klipp där polisen, presstalesperson Mats Öhman, i klippet 02:32 får frågan från nyhetsankare om dödsfallet ”sammanfaller med dagen domen meddelades bla bla.... har hans död något mer med det att göra förutom datumet?”

Hans svar: ”det kan nog var och en..fundera över och .. liksom.. att han besluta om själv.. jag vill vill inte kommentera det av...

Besluta om själv?.... (?) Mord? Försade han sig? Lät som han var påväg att säga självmord men avbröt sig. Kan inte länka pga oteknisk men klippet heter ”Lena wesströms mördare hittad död - en gripen ” och är 4.49 min långt på TV4

Troligtvis, "besluta om själv..." självmord.
Senast redigerad av Lova33 2021-05-28 kl. 20:08.
Citera
2021-05-28, 20:05
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Är det deras svar?! Jävligt dåligt i såfall! För de hade alla möjligheter att häkta honom på eget initiativ (ex officio)!

Ja kan hända dom har den möjligheten men det normala förfarandet är att åklagare ska begära det.
Citera
2021-05-28, 20:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag håller absolut med dig.
Detta är nog väldigt ovanligt.
Jag har aldrig vart med om det förr vid mord.
Den ena av bröderna Saliba?
Flydde till sitt hemland när han dömdes i HR efter att ha friats i TR.
Sitter nu i fängelset i Libanon istället.
Citera
2021-05-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Nej Nej dumsnut:
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched glock-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time of Stefan Davidsson.

Den passagen är otroligt poetiskt, men fullständigt malplacerad på en så misslyckad individ som Sd
Citera
2021-05-28, 20:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Hur visste du det igår natt? Hoppas att du har rätt om brevet.

En tanke jag fick när jag höll på att somna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in