2021-05-28, 13:44
Medlem
Qaas avatar
Sorry, har inte läst på om detta fallet särskilt mycket. Får man fråga varför detta mordet har blivit ett kult-fall på flashback?
Citera
2021-05-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det blir skål i kaffe nu på jobbet, men ikväll blir det skumpa med er alla! Känner mig hysteriskt lycklig och vill bara gråta.

Tack alla ni som kämpat genom att vända och vrida på varenda ord i FUP och på annat sätt!

Vilket jobb #TeamÅsaHiding har utfört! Trots en bedrövlig start så har de kämpat som galningar i tre långa år!

#TeamÅsaHiding

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

En mycket sjuk man: ”Fjärde men troligen inte det sista besöket idag.”

https://www.bildtagg.se/bild/q60mpwvpfyue9oewbsnl28qx

Tänk att du fick rätt!! 🙏🙏
Härligt!! 🥂🙌🎉
Det trodde jag inte!
Citera
2021-05-28, 13:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Presskonferenser hålls ju för journalister som representerar olika media och NA kommer sända direkt.
https://www.na.se/logga-in/10-30-i-dag-faller-domen-for-hjarstamordet-na-sander-direkt

----

SD obekymrad som vanligt?

Om man ska tro på vad han skriver på sin GC-sida, så har han tillbringat tid i Östergötland runt midnatt för att plocka upp yngsta (?) dottern som varit på en bussresa till Warsawa.

HerrTeamDavidsson found Traditional Cache Swedish The Hollies fans - It's in her kiss

Thursday, 27 May 2021 Östergötland, Sweden

Tillbaka vid bilen. Nu iaf till småtting, så det blir inget av med att logga bonusen på Adventuret idag. Tack för cachen!

Ena dottern behövde åka till Warszawa för ett kort ärende på onsdag em, och bussen passerar Norping vid midnatt till fredagen under hemresan. Passar på att förkovra mig i Öschöttarnas rike på vägen ner för att hämta upp henne. Planerar in lite saker som verkar spännande, men som vanligt blir det för mycket på listan så det blir lite ryckigt och till slut varken hackat eller malet. Men det blir både lärorikt, spännande, vackert och en smula blött. Var dock inställd på att det skulle vara ännu blötare i markerna, och uppifrån var det snudd på helt torrt. Framemot kvällningen hade ett par välbekanta lokala skattjägare noterat mina förehavanden och bjöd in på torsdagsöl. Men även om bilen har navigator och jag kunde köra lite fint efter kanten på vägen hem så kändes det opassande. Det fick bli krämbulle och kaffe för min del. Och som utlovat/utkrävt kommer här ett officiellt erkännande: Det var en annan person som var bäst på kortspel ikväll. Nåväl, tack alla inblandade för engagemanget kring de upplevelser ni ordnat

Bildtext:
Gofika, fulöl och något märkligt röd-vitt.

Länk till bilden:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84.jpg

Länk till loggning:
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=1cb1331a-7b93-4820-9f1e-ea386d066734&IID=dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84

SD förmedlar en obekymrad anda och att han har GC-vänner som bjöd in på "torsdagsöl". De utkrävde ett "officiellt erkännande" om att det var en annan person som var bäst på kortspel.

Om drygt 2 timmar får vi svar på om SD har anledning att vara obekymrad.

Citat:
Ursprungligen postat av loal
Kan du länka detta när han göra allt detta?

I Honans inlägg finns länk.
Citera
2021-05-28, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Psykopater brukar inte ta livet av sig. Så jag tror att han kanske har provianterat och tältar djupt inne i någon skog. Mycket illa vore det om han har tagit HD & barnen som gisslan eller något ännu värre. Hoppas att de hittar honom snarast.

Exakt.
Citera
2021-05-28, 13:47
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Sorry, har inte läst på om detta fallet särskilt mycket. Får man fråga varför detta mordet har blivit ett kult-fall på flashback?
Det innehåller allt helt enkelt. Verkligen allt. Tråden likaså.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tänker att pressträffen ställdes in. Varför? Jo, jag tror SD stuckit. Men... svårt att vets.
Stuckit eller hittat på något annat elände.

Jag undrar var hans närmaste är?
Har Hanna och barnen setts till idag?
Svärföräldrarna?
Jerry?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Fan, rena rama cliffhangern ju. Oerhört klantigt att först gå ut med dome och SEN hämta SD. Det trodde jag inte kunde ske.

Ja det känns lite ovisst nu, får lite vibbar av nåt obehagligt.

Och detta med dom först och inplockande sen var ju något som jag också var undrande över, hur det funkade och efterfrågade klarhet i.
Något som tex kontot Carinah78 försökte göra sig lustig över.

Men nu vet vi vad som gäller avs detta. Frågan som kvarstår är ju då om polisen haft koll på SD:s förehavanden utifall att.
Något som Carinah78 också fann lustigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej korrigerade det ovan. Först kunde man utläsa att han blev häktad direkt. Men korrigeringe att han blev häktad i sin frånvaro alltså för några timnar sedan. Sedan polisen ännu fått fatt i honom är än så länge oklart.

Ok, såg din korrigering sen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Kan du länka detta när han göra allt detta?
Han skriver en i geologgen. Någon länkade tidigare idag
Citera
2021-05-28, 13:49
Medlem
Tack, Hovrätten
Citera
2021-05-28, 13:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det blir skål i kaffe nu på jobbet, men ikväll blir det skumpa med er alla! Känner mig hysteriskt lycklig och vill bara gråta.

Tack alla ni som kämpat genom att vända och vrida på varenda ord i FUP och på annat sätt!

Vilket jobb #TeamÅsaHiding har utfört! Trots en bedrövlig start så har de kämpat som galningar i tre långa år!

#TeamÅsaHiding

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

En mycket sjuk man: ”Fjärde men troligen inte det sista besöket idag.”

https://www.bildtagg.se/bild/q60mpwvpfyue9oewbsnl28qx

Fanatsiskt jobb, trots uppförsbackar utan like!

Tror att de båda åklagarna fick allt på plats, allt det som kändes i ryggmärgen, men satt lite löst med så många indicier, men många så svaga.

Jag uppfattade det som att åklagarna har stärkt indicierna på de ställen där de verkligen behövde stöd, och därigenom också fick andra indicier att stärkas.

Härligt att man t ex inte sågat 05: 23 inloggningen!

Vi har snyftat lite här hemma, båda jag och sonen. Jag för fällande och sonen för As skull...

Det är ofattbart grymt allt.
Citera
2021-05-28, 13:51
Medlem
OM han stuckit borde det krylla av poliser i Örebro nu.
Citera
2021-05-28, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Pressträffen från HR inställd. Inga uttalanden från varken åklagare eller försvar. NÅNTING måste ha hänt?

Någon som vet om det händer något särskilt i Hjärsta just nu eller har de tagit honom? Är orolig för SDs barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in