2021-05-28, 13:34
Bannlyst
Om SD begått självmord så är det fan på tiden att man reformerar hela jävla skämtet till rättsväsende som vi har i Sverige. Varje vecka i Efterlyst får man höra om personer som först häktats, blivit frigivna i väntan på dom och sen inte dykt upp vid domen och gömmer sig. Varför ska det vara så svårt att vara pragmatiska i det här landet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han blev satt i finkan direkt! Så nu får han sitta där i ca 15 år. Synd att det inte blev livstid bara.

Finns det ngn bekräftad uppgift på det?
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Så fint att logga in och läsa detta!!! Var rädd att det inte skulle hålla men tack och lov för att det gjorde det ändå! Vad bra för Lenas familj. Tänker på vilken skön seger för barnen och föräldrarna att rättvisan ändå hinner ikapp. Lagom till morsdag också. Får hoppas att de trots allt kan fira och känna att idag just i allafall är en något bättre dag.

Får hoppas nu att de börjar syna vissa personer kring SD för skydd av brottsling osv. Finns många som inte visat minsta empati för barnen utan verkat kunna ljuga obehindrat allt eftersom eller hållit tyst för att skydda SD. HD inte minst. Hoppas rättvisan och lagen når även dessa.

Fint kämpat i tråden av så många här med grävande, funderande, granskande och enorma insatser kring FUP, trots mördare och mördarfru i tråden tidigare, troll och hot. Särskilt tack till Honan6, Studebakerhog, FrökenSverige, Sherlock, Hoppsann, Picasso, Develi, T34Panzer, Reviews, Beh.ass, Remark, Ulanna, Tufsankatt och alla andra som inte någonsin vikt sig utan ihärdigt fortsatt kämpa för att försvara både rättvisan och Lena.
Citera
2021-05-28, 13:35
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
vilken andra stefan?

Ett styckmord i Örebro för några år sedan.

https://www.svd.se/styckmordsmisstankt-tog-sitt-liv-B0G
Citera
2021-05-28, 13:35
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Någon i Hjärsta som vet vart Stefan är?
Hd, barnen, svärfäräldrarna?
Jävligt klantigt om polisen låtit Stefan Davidsson ta sitt liv.
Det blir ett riktigt Kling och Klangavslut.
Stefan får då sista ordet? Hahaha, ni kan inte ta mig?

OM så är fallet så är det SKANDAL eftersom han redan i samband med H:s sjukdom
pratade om döden som lösning!
Och det var ju likaså på det viset han löste situationen med BO, L.
Så RISKEN finns och den får dom INTE ta.
Citera
2021-05-28, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Stefan som mördade Eva, han hann ju hänga sig i sina skosnören på gymmet i häktet innan verkställan , före rättegången.
Aha. Ok, tack.

Fan, rena rama cliffhangern ju. Oerhört klantigt att först gå ut med dome och SEN hämta SD. Det trodde jag inte kunde ske.
Citera
2021-05-28, 13:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Finns det ngn bekräftad uppgift på det?

Nej korrigerade det ovan. Först kunde man utläsa att han blev häktad direkt. Men korrigeringe att han blev häktad i sin frånvaro alltså för några timnar sedan. Sedan polisen ännu fått fatt i honom är än så länge oklart.
Citera
2021-05-28, 13:38
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Aha. Ok, tack.

Fan, rena rama cliffhangern ju. Oerhört klantigt att först gå ut med dome och SEN hämta SD. Det trodde jag inte kunde ske.

Vi vet ju inte om han är hämtad eller inte , eller när o varför. kan ju sitta på häktet. Känns oroligt i vilket fall.

Usch, vilken vidrig person.
Citera
2021-05-28, 13:39
Medlem
Åkte precis förbi Davissons hus såg väldigt tomt ut, ingen bil ingen annan bil utanför
Citera
2021-05-28, 13:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Om SD begått självmord så är det fan på tiden att man reformerar hela jävla skämtet till rättsväsende som vi har i Sverige. Varje vecka i Efterlyst får man höra om personer som först häktats, blivit frigivna i väntan på dom och sen inte dykt upp vid domen och gömmer sig. Varför ska det vara så svårt att vara pragmatiska i det här landet?

Jag håller med. Det är som att det är valfritt att avtjäna ett straff.
Citera
2021-05-28, 13:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Tack för alla dina inlägg här. Du har varit en klippa.

Tack detsamma!
Jag har funnit stort mentalt stöd av dig!

Sitter just nu och och börjar titta lite på domen.

Så annorlunda de ser på varje steg mot TRs dom!

Har ännu bara kommit till s 14, men här sågar man inte varje indicium vid fotknölarna!

Ex

"Genom utredningen har det framkommit att Lena Wesström bl.a.
bakade en kladdkaka, loggade tidigare geocacher samt förberedde inför Aron Wesströms
födelsedag och en resa till Norge den 16 maj. Av ett meddelande skickat kl. 22.55 framgår att Lena Wesström då ”fixade” inför Aron Wesströms födelsedag och att hon hoppades att det skulle ta mindre än en timme. Trots detta klädde Lena Wesström på sig och
lämnade bostaden 30 minuter senare, utan att vara klar med förberedelserna.
"

//

"Däremot har det framkommit att hon fram till sin
död i stället arbetade på en annan framtida cache, men att hon under kvällen den 14 maj
prioriterade annat. Mot denna bakgrund är det uteslutet att Lena Wesströms närvaro på
platsen kan kopplas till en framtida cache.
Även om utredningen inte ger något svar på varför Lena Wesström lämnade bostaden
och gick till brottsplatsen, finns det inget som tyder på annat än att det skedde frivilligt
och att syftet i vart fall inte var att arbeta med en cache. Utredningen visar också att
beslutet att lämna bostaden måste varit relativt hastigt påkommet, vilket i sin tur skulle
kunna förklaras av att någon kontaktat henne och velat träffas.
"

Det ska bli ett sant nöje att läsa domen. Det ska jag göra noga.

Jag vet inte vem du är, men det är så skönt för min själ att veta att Stefan Davidsson måste stå till svars för sitt hemska brott och att det innebär att det måste vara tusen gånger skönare för alla som älskade Lena!

Inget kan få Lena tillbaka, men nu börjar ett nytt kapitel!
Sista gången Stefan Davidsson kan vinka och skriva om gofika/varma kramar så att andra ska behöva höra/läsa om hans förbaskade liv.
Citera
2021-05-28, 13:40
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det blir skål i kaffe nu på jobbet, men ikväll blir det skumpa med er alla! Känner mig hysteriskt lycklig och vill bara gråta.

Tack alla ni som kämpat genom att vända och vrida på varenda ord i FUP och på annat sätt!

Vilket jobb #TeamÅsaHiding har utfört! Trots en bedrövlig start så har de kämpat som galningar i tre långa år!

#TeamÅsaHiding

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

En mycket sjuk man: ”Fjärde men troligen inte det sista besöket idag.”

https://www.bildtagg.se/bild/q60mpwvpfyue9oewbsnl28qx

Som jag väntar i åratal på att få läsa de raderna och känna att det äntligen är över och att rättvisan segrat, att mördaren är dömd! Blir bubbel här också!
🍾✨🥂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in