2021-05-28, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Åkte precis förbi Davissons hus såg väldigt tomt ut, ingen bil ingen annan bil utanför
Med andra ord har han med 50 procents chans flytt... för det finns inga uppgifter om att han är inplockad överhuvudtaget.
Citera
2021-05-28, 13:41
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Aha. Ok, tack.

Fan, rena rama cliffhangern ju. Oerhört klantigt att först gå ut med dome och SEN hämta SD. Det trodde jag inte kunde ske.

Jag trodde i min enfald att domen skulle läsas upp i HR lokaler med åklagare och advokater och den tilltalade närvarande och att även poliser stod beredd när dom har avkunnats, mycket konstigt scenario tycker jag.
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack detsamma!
Jag har funnit stort mentalt stöd av dig!

Sitter just nu och och börjar titta lite på domen.

Så annorlunda de ser på varje steg mot TRs dom!

Har ännu bara kommit till s 14, men här sågar man inte varje indicium vid fotknölarna!

Ex

"Genom utredningen har det framkommit att Lena Wesström bl.a.
bakade en kladdkaka, loggade tidigare geocacher samt förberedde inför Aron Wesströms
födelsedag och en resa till Norge den 16 maj. Av ett meddelande skickat kl. 22.55 framgår att Lena Wesström då ”fixade” inför Aron Wesströms födelsedag och att hon hoppades att det skulle ta mindre än en timme. Trots detta klädde Lena Wesström på sig och
lämnade bostaden 30 minuter senare, utan att vara klar med förberedelserna.
"

//

"Däremot har det framkommit att hon fram till sin
död i stället arbetade på en annan framtida cache, men att hon under kvällen den 14 maj
prioriterade annat. Mot denna bakgrund är det uteslutet att Lena Wesströms närvaro på
platsen kan kopplas till en framtida cache.
Även om utredningen inte ger något svar på varför Lena Wesström lämnade bostaden
och gick till brottsplatsen, finns det inget som tyder på annat än att det skedde frivilligt
och att syftet i vart fall inte var att arbeta med en cache. Utredningen visar också att
beslutet att lämna bostaden måste varit relativt hastigt påkommet, vilket i sin tur skulle
kunna förklaras av att någon kontaktat henne och velat träffas.
"

Det ska bli ett sant nöje att läsa domen. Det ska jag göra noga.

Jag vet inte vem du är, men det är så skönt för min själ att veta att Stefan Davidsson måste stå till svars för sitt hemska brott och att det innebär att det måste vara tusen gånger skönare för alla som älskade Lena!

Inget kan få Lena tillbaka, men nu börjar ett nytt kapitel!
Sista gången Stefan Davidsson kan vinka och skriva om gofika/varma kramar så att andra ska behöva höra/läsa om hans förbaskade liv.

Så sant, så härligt!!! Du uttrycker det vi nog alla känner här!
Citera
Avslutad
Med tanke på hans sista geologg, där han dricker och kör påverkad och erkänner förlust i kortspel, tror jag han insett att det är över.
Slirar på sanningen, tror han tagit livet av sig, blir någonting för jobbigt eller motigt så är det Stefan Davidssons tanke, att döden är en lösning.
Citera
2021-05-28, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Aha. Ok, tack.

Fan, rena rama cliffhangern ju. Oerhört klantigt att först gå ut med dome och SEN hämta SD. Det trodde jag inte kunde ske.
Only in Sweden...
Citera
2021-05-28, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Vi vet ju inte om han är hämtad eller inte , eller när o varför. kan ju sitta på häktet. Känns oroligt i vilket fall.

Usch, vilken vidrig person.
Jag tänker att pressträffen ställdes in. Varför? Jo, jag tror SD stuckit. Men... svårt att vets.
Citera
2021-05-28, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag trodde i min enfald att domen skulle läsas upp i HR lokaler med åklagare och advokater och den tilltalade närvarande och att även poliser stod beredd när dom har avkunnats, mycket konstigt scenario tycker jag.
Har du levt under en sten? Sådär är det i USA. Inte i Sverige.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Åkte precis förbi Davissons hus såg väldigt tomt ut, ingen bil ingen annan bil utanför
HD eller svärföräldrarna? Inga polisband vid Stefans hus?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
OM så är fallet så är det SKANDAL eftersom han redan i samband med H:s sjukdom
pratade om döden som lösning!
Och det var ju likaså på det viset han löste situationen med BO, L.
Så RISKEN finns och den får dom INTE ta.

Fast aldrig sin egen död. Försöka smita ut i skogen kan han göra. Men ta sitt liv är han för egenkär för.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Med tanke på hans sista geologg, där han dricker och kör påverkad och erkänner förlust i kortspel, tror jag han insett att det är över.
Slirar på sanningen, tror han tagit livet av sig, blir någonting för jobbigt eller motigt så är det Stefan Davidssons tanke, att döden är en lösning.
Kan du länka detta när han göra allt detta?
Citera
2021-05-28, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Han är ju känd för att vilja ha sista ordet, så inte omöjligt att han har begått självmord.

Ja jävligt fegt i så fall.

Psykopater brukar inte ta livet av sig. Så jag tror att han kanske har provianterat och tältar djupt inne i någon skog. Mycket illa vore det om han har tagit HD & barnen som gisslan eller något ännu värre. Hoppas att de hittar honom snarast.
Citera
2021-05-28, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
HD eller svärföräldrarna? Inga polisband vid Stefans hus?
Inga polisband vid SDS hus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in