2021-05-28, 10:34
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Jag förstår inte heller RS. Hon var ju en av de som vittnade om hur bra Rebecka är, vilket ledde till att Rebecka fick tillbaka E. Sedan var hon en av de som var mest orolig för E. RS verkar tro att Patrik var skyldig till allt. Intressant att hon inte ändrar åsikt av smsen i FUP:en. Men jag får känslan av att Rebecka manipulerar henne. RS ser sig själv i Rebecka då de båda varit ihop med P och

Den här Rebecka S, vad har hon för relation med R? Ngt mer än att de har haft det dåliga omdömet att dela ormgrop med P?
Vet ngn här om det finns släktingar till E? Far-morföräldrar, fastrar, mostrar? Är det inte märkligt tyst att ingen släkt verkar ha märkt att ngt var inihelvete fel i denna kriminella knarkfamilj?
Citera
2021-05-28, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMum
Om jag inte missminner mig så var den ena orosanmälan pga att A snattade, så den kom väl genom polisen och berörde inte Esmeralda direkt.
Sen en på juldagen, och så ringde Melinda en gång till den 8/1 (eller i närheten) för att komplettera anmälan från juldagen.
Jag vet inte om det räknas som en egen anmälan.
Den fjärde är jag mer osäker på, det var länge sedan jag läste fup, men det torde vara att Rebecka verkade påverkad med S i bärsele på magen. Men där vet jag inte vem som anmälde det.
Jag har även något minne av orosanmälan från BVC i Vadstena, men den gjordes nog under hemslussningen.

Jag törs inte svära på att detta stämmer, men hoppas bli rättad om jag minns fel.

Men ja, det verkar som att Rebecca S var väldigt orolig för barnen. Dock tycks hon inte ha gjort egna anmälningar utan kontaktat MJ som i sin tur ringt socialtjänsten.
Synd bara att RS än en gång har ändrat inställning och åter är ”team Rebecka” istället för ”team barnen”.

Jag har läst detsamma från FUP. BVC anmälde vid information om att överflytt skulle ske och om viktnedgång. Sedan de två anmälningarna rörande bröderna och slutligen den vid jul + efter nyår.
Citera
2021-05-28, 11:32
Medlem
Citat:
Jag förstår inte heller RS. Hon var ju en av de som vittnade om hur bra Rebecka är, vilket ledde till att Rebecka fick tillbaka E. Sedan var hon en av de som var mest orolig för E. RS verkar tro att Patrik var skyldig till allt. Intressant att hon inte ändrar åsikt av smsen i FUP:en. Men jag får känslan av att Rebecka manipulerar henne. RS ser sig själv i Rebecka då de båda varit ihop med P och

Jag tror också att hon har blivit fullständigt manipulerad! RS var ju väldigt viktig för RG att få på sin sida, hon visste alldeles för mycket om situationen hemma hos dem och hur E blivit behandlad.
Citera
2021-05-28, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Den här Rebecka S, vad har hon för relation med R? Ngt mer än att de har haft det dåliga omdömet att dela ormgrop med P?
Vet ngn här om det finns släktingar till E? Far-morföräldrar, fastrar, mostrar? Är det inte märkligt tyst att ingen släkt verkar ha märkt att ngt var inihelvete fel i denna kriminella knarkfamilj?

Verkar inte som de haft mycket kontakt med RG:s familj. Tycker jag har läst någonstans att de var frikyrkliga, men vet inte om det är bekräftat. Patrick hade ju en pappa som de träffade relativt regelbundet, men vad han hade för referensramar för vad som var normalt och inte vet jag inte. Verkar inte som han har uttryckt någon oro. Familjen verkar vart ganska isolerade och inte haft några direkta vänner eller umgänge. Men håller med att bland de få som faktiskt hade lite insyn har det vart väldigt tyst! Så många som ändå var med på julafton, och bara RS som reagerar på att E är helt neddrogad. Makalöst!
Citera
2021-05-28, 11:47
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Man kan undra varför de slet så för att få tillbaka E. Stolthet och prestige, vinna ”kampen”, jovisst men inte enbart.
Bägge föräldrarna är grava missbrukare och vad behöver de mer än ALLT annat?Droger. Droger är dyrt, det kräver sina riksdaler. Har man barn får man barnbidrag och flerbarnstillägg (om man har tre och därutöver). Är P pappa till de övriga barnen? Annars lär hon även få underhållsstöd = fina knarkpengar.
Jag har också funderat på detta och är inne på samma sak som du är.
- Hurra, nu kan vi köpa knark, barnbidraget har kommit!
Citat:
Detta barnamord är inte ”en tragisk familjesituation” som många uttrycker, jag anser att det är ett överlagt mord mot ett barn som är totalt skyddslös, till och med samhället svek lilla ❤️!
Skandal och så hjärtskärande sorgesamt för E och för Melinda med familj, alla som gav detta flickebarn en dos trygghet och kärlek, så fruktansvärt smärtsamt!!!

Ngn som vet var R befinner sig nu? Hon är väl inte häktad? Har hon skyddat boende? Är hon drogfri nu under rättegången? Vad dog P av, överdos/hjärtstillestånd pga abstinens? (Nåja, det är iaf inget världen gråter över..) Jag hoppas innerligt att R avslutar sitt liv på jorden illa kvickt. För allas bästa. Hon förtjänar inte att trampa runt här...
Nej det gör hon inte.
Citera
2021-05-28, 11:50
Medlem
Fortsättningen av dagens rättegång..

Förmodligen är det RS som vittnar (livesändningen berättar ej vem det är)

Sammanfattning:

-RS kände ej R när Esmeralda föddes då R mådde dåligt under denna period

-Esmeraldas hår kom inte av i tofsar, hon tvinnade sitt hår

-angående Esmeraldas fall i badkaret 2019 berättar RS att R berättade om det helt naturligt

-enligt RS var det enda som gjorde Esmeralda orolig under julafton var Patriks beteende

-RS tror mamman drabbats av psykos efter allt Esmeraldas bortgång

- RS träffade R under en helg i mars 2020 då hon släpptes från häktet

Åklagarens tur :

-angående relationen mellan R och RS svarar RS ” vi umgås ” hon får även frågor gällande julafton

En domare frågar om E’s fall i badkaret. RS berättar att det var P som berättade det i telefon.
Domaren frågar om hon sett E påverkad ” aldrig, aldrig” svarar RS

Lunch fram till 13:00
Senast redigerad av Mrs.natt 2021-05-28 kl. 12:13.
Citera
2021-05-28, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Verkar inte som de haft mycket kontakt med RG:s familj. Tycker jag har läst någonstans att de var frikyrkliga, men vet inte om det är bekräftat. Patrick hade ju en pappa som de träffade relativt regelbundet, men vad han hade för referensramar för vad som var normalt och inte vet jag inte. Verkar inte som han har uttryckt någon oro. Familjen verkar vart ganska isolerade och inte haft några direkta vänner eller umgänge. Men håller med att bland de få som faktiskt hade lite insyn har det vart väldigt tyst! Så många som ändå var med på julafton, och bara RS som reagerar på att E är helt neddrogad. Makalöst!

Ja väldigt konstigt att ingen reagerar på en ett neddrogad och avmagrat barn som inte får välja godis på julafton, eller få saft när hon är törstig. Var hela bunten neddrogade eller?
Citera
2021-05-28, 12:26
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Fortsättningen av dagens rättegång..

Förmodligen är det RS som vittnar (livesändningen berättar ej vem det är)

Sammanfattning:

-RS kände ej R när Esmeralda föddes då R mådde dåligt under denna period

-Esmeraldas hår kom inte av i tofsar, hon tvinnade sitt hår

-angående Esmeraldas fall i badkaret 2019 berättar RS att R berättade om det helt naturligt

-enligt RS var det enda som gjorde Esmeralda orolig under julafton var Patriks beteende

-RS tror mamman drabbats av psykos efter allt Esmeraldas bortgång

- RS träffade R under en helg i mars 2020 då hon släpptes från häktet

Åklagarens tur :

-angående relationen mellan R och RS svarar RS ” vi umgås ” hon får även frågor gällande julafton

En domare frågar om E’s fall i badkaret. RS berättar att det var P som berättade det i telefon.
Domaren frågar om hon sett E påverkad ” aldrig, aldrig” svarar RS

Lunch fram till 13:00

Hur fan kan detta vittne se sig i spegeln är ju en gåta oxå. Stå där inför ed och helgonförklara en barnamörderska? Va?
Citera
2021-05-28, 12:51
Medlem
Citat:
Hur fan kan detta vittne se sig i spegeln är ju en gåta oxå. Stå där inför ed och helgonförklara en barnamörderska? Va?

RS verkar ju tro att P är skyldig till allt (tänker även på smset hon skickade till R på julaftonen om att lämna P och skydda sin dotter) men var är hennes eget "mammahjärta" som borde skrika "ta bort henne från dessa TVÅ föräldrar!" För tillåter R ens att barnet behandlas så här så har man väl själv nåt att dölja och inte vågar lämna/söka hjälp för att bli avslöjad eller helt enkelt inte bryr sig om barnet.. RS måste vara sjukt manipulerad.. Om R är psykopat (vilket jag även tror P var) så ljuger hon ju helt obehindrat och kan vara hur "lugn" som hellst för att ge ett ärligt intryck ... så fungerar psykopater...
Citera
2021-05-28, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scarletoverkill
Har följt tråden ett tag och en sak som jag funderar på är om det har framkommit några sökningar på mammans telefon i stil med "huvudskada hos barn" under perioden som Esmeraldas skada troligtvis uppkom? Har läst FUP men kan ha missat.

Citat:

Och dessförinnan har hon googlat tvångströja för barn, hur man får blåmärken att gå bort snabbare och om soc får undersöka barnets kropp...
Citera
2021-05-28, 13:07
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloFriend85
RS verkar ju tro att P är skyldig till allt (tänker även på smset hon skickade till R på julaftonen om att lämna P och skydda sin dotter) men var är hennes eget "mammahjärta" som borde skrika "ta bort henne från dessa TVÅ föräldrar!" För tillåter R ens att barnet behandlas så här så har man väl själv nåt att dölja och inte vågar lämna/söka hjälp för att bli avslöjad eller helt enkelt inte bryr sig om barnet.. RS måste vara sjukt manipulerad.. Om R är psykopat (vilket jag även tror P var) så ljuger hon ju helt obehindrat och kan vara hur "lugn" som hellst för att ge ett ärligt intryck ... så fungerar psykopater...

Så sant, så sant! Så fungerar psykopater och manipulativa kräk som är så inihelvete beroendesjuka av narkotika och som sätter bara en sak först och det är just knark. Till varje pris! Dagen påbörjas med ”hur fixar vi rajraj idag?” ”Hur betalar vi det?” ”Vilken jävla jobbig, hjärntvättad unge, vi ger henne lite oxå, så hon glömmer bort psykopathäxan Melinda” ”Jag är mamma och det tänker jag minsann visa socidioterna”, ”men först måste vi ha i oss lite droger så vi kan glida runt på fluffiga rosa moln, sen jävlar ska vi visa vem som bestämmer”, ”men först knark.” ”Vi måste komma i balans..., vi måste fixa pengar till mera knark..” ”das mongo-ungen skiter vi i just nu, hon får sova och äta kan hon göra nästa vecka”, ” bara vi får det som vi måste ha för att bota vår psykiska ohälsa”

FY FAN VILKA JÄVLA MONSTER!!! Och denna hjärntvättade Rebecc* S, borde ta mig fan få ett nackskott direkt!
Citera
2021-05-28, 13:24
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ja väldigt konstigt att ingen reagerar på en ett neddrogad och avmagrat barn som inte får välja godis på julafton, eller få saft när hon är törstig. Var hela bunten neddrogade eller?

Det tyder enligt mig på att föräldrarna var på dåligt humör/ trötta på Esmeraldas ” krav”. Gällande fallolycka i badkaret — det kan inte vara möjligt! Oavsett om Esmeralda var påverkad. Vi som har barn vet att det plaskas och hoppas mycket oavsett hur många gånger man säger ifrån etc. Vi har självklart antihalkmatta i badkaret. Om inte så är det ändå omöjligt att slå sig i huvudet så illa på egen hand. Ett barn på 13 kg dör inte av att slå huvudet i ett badkar. Jag tror att P tex slängt henne eller trillat på henne i såfall. Rebecka är för tunn för detta. Åklagaren skulle gjort tester med docka och låtit denna falla omkring i badrummet för att påvisa om olycka varit sant eller falskt.

Om hemflyttning skett med kravet på att Patrik skulle hållas utanför, borde då inte Rebecka kunna hållas 100 % ansvarig för hennes död? Hade Rebecka ensam vårdnad? Hon dog ju pga att hon inte fick sjukhusvård. Försummelse? Eftersom händelseförloppet var långt, som mamma har man ju ett ansvar att se till sina barn, framförallt om de också befinner sig under samma tak?

Rebecka var troligtvis så hög på droger att hon inte var riktigt med i nuet. Men min fråga är då — ska man gå fri från ansvar och skylla på att ” det var drogernas fel”? Är det så enkelt? Det borde väl vara tvärtom— Droger är olagligt så om din uppmärksamhet som förälder brister pga intag borde väl straffet vara högre? Uppenbarligen fick inte heller barnen lagad mat och den omsorg som krävdes med tanke på hungern och avmagraden. Det glömdes bort helt enkelt. Att barn tvinnar sitt hår tyder på stress och ångest.

Långt inlägg o skriver på mobilen så ber om ursäkt om det är osammanhängande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in