Citat:
Hon är skyldig, finns inte någon förmildrande omständighet.Det tyder enligt mig på att föräldrarna var på dåligt humör/ trötta på Esmeraldas ” krav”. Gällande fallolycka i badkaret — det kan inte vara möjligt! Oavsett om Esmeralda var påverkad. Vi som har barn vet att det plaskas och hoppas mycket oavsett hur många gånger man säger ifrån etc. Vi har självklart antihalkmatta i badkaret. Om inte så är det ändå omöjligt att slå sig i huvudet så illa på egen hand. Ett barn på 13 kg dör inte av att slå huvudet i ett badkar. Jag tror att P tex slängt henne eller trillat på henne i såfall. Rebecka är för tunn för detta. Åklagaren skulle gjort tester med docka och låtit denna falla omkring i badrummet för att påvisa om olycka varit sant eller falskt.
Om hemflyttning skett med kravet på att Patrik skulle hållas utanför, borde då inte Rebecka kunna hållas 100 % ansvarig för hennes död? Hade Rebecka ensam vårdnad? Hon dog ju pga att hon inte fick sjukhusvård. Försummelse? Eftersom händelseförloppet var långt, som mamma har man ju ett ansvar att se till sina barn, framförallt om de också befinner sig under samma tak?
Rebecka var troligtvis så hög på droger att hon inte var riktigt med i nuet. Men min fråga är då — ska man gå fri från ansvar och skylla på att ” det var drogernas fel”? Är det så enkelt? Det borde väl vara tvärtom— Droger är olagligt så om din uppmärksamhet som förälder brister pga intag borde väl straffet vara högre? Uppenbarligen fick inte heller barnen lagad mat och den omsorg som krävdes med tanke på hungern och avmagraden. Det glömdes bort helt enkelt. Att barn tvinnar sitt hår tyder på stress och ångest.
Långt inlägg o skriver på mobilen så ber om ursäkt om det är osammanhängande.
Om hemflyttning skett med kravet på att Patrik skulle hållas utanför, borde då inte Rebecka kunna hållas 100 % ansvarig för hennes död? Hade Rebecka ensam vårdnad? Hon dog ju pga att hon inte fick sjukhusvård. Försummelse? Eftersom händelseförloppet var långt, som mamma har man ju ett ansvar att se till sina barn, framförallt om de också befinner sig under samma tak?
Rebecka var troligtvis så hög på droger att hon inte var riktigt med i nuet. Men min fråga är då — ska man gå fri från ansvar och skylla på att ” det var drogernas fel”? Är det så enkelt? Det borde väl vara tvärtom— Droger är olagligt så om din uppmärksamhet som förälder brister pga intag borde väl straffet vara högre? Uppenbarligen fick inte heller barnen lagad mat och den omsorg som krävdes med tanke på hungern och avmagraden. Det glömdes bort helt enkelt. Att barn tvinnar sitt hår tyder på stress och ångest.
Långt inlägg o skriver på mobilen så ber om ursäkt om det är osammanhängande.
Dax att R får stå för vad hon orsakat, låt de överlevande barnen skyddas från henne föralltid.