2021-05-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foffifriend
Håller helt med om det och tycker man ser det på flera ställen när man läser FUP och lyssnar på rättegången. Kanske tydligast tycker jag det är i journalanteckningar från 2020-04-21 (sida 1102 i FUP):
"Patient är artig, trevlig och tillmötesgående vid samtal. Under dagtid tittar patienten en hel del på tv. Sover bra, äter med god aptit. Ber upprepat om vid behovsläkemedel gällande upplevd ångest, objektiv inga tecken på förhöjd ångest. Ter sig stundtals gråtmild.
Personal har uppmärksammat att patienten vid flera tillfällen har visat en annan sida där hon med bestämdhet i rösten tydligt kan redogöra för olika situationer och händelser som både ägt rum eller som ska äga rum, t ex vid möte med advokat gällande juridiska spörsmål. Personal har även upplevt att patienten kan bli sur och lätt vresig i kontakten när patienten ej fått önskemål beviljade."

Har läst FUP:en flera gånger, men dessa journalanteckningar måste jag ha hoppat över. Intressant.

Ja manipulativ och otroligt egocentrisk får jag intrycket av. Att ha ett sådant starkt hat mot familjehemsmamman som ju tagit hand om deras dotter i tre år. Som om det vore en tävling liksom. Nej hon var ju en psykotisk häxa i Rebeckas ögon. Man kan ju bara tänka sig vad de har sagt om Melinda till Esmeralda när hon har gråtit efter mamma… det måste ha stuckit otroligt i ögonen på Rebecka att höra henne kalla henne för mamma.
Citera
2021-05-27, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvetdu
Står i journalen från psyk att Rebecka konstant frågar efter sina ”behovsmediciner” , trots att de ser att hon inte ens har ångerst.

Hon är även sur och tvär mot personalen när hon inte får som hon vill…
Detta kallar jag en manipulativ psykopat.. Rebecka är en farlig människa. Hon kan manipulera alla som kommer i hennes väg. Allt för sitt knark. Det enda i livet som betytt något för henne. Uträknande, vet precis vad hon ska säga och när för att då som hon vill.

Stackars A när han blir stor. När han inser vad hans mamma gjort mot honom. Att det är hon som förstört honom, förstört hela hans liv. Att han behandlas som soppor av dem. Hur de valde bort honom, skickade iväg han, för påhittade anledningar. Fruktansvärda anledningar. Vilken människa gör ens så? Vilken sjuk perves människa kommer ens på sådna fruktansvärda anledningar för att bli kvitt det som stod i vägen för deras knark och knullfest. Vilken normal människa sätter sen fler barn till världen, när de inte ville veta av den de redan hade??
Psykopat!!
För att inte tala om alla Rebeckas lögner för att försöka framstå sig själv i bättre dager..
hur hon konstant förskönar verkligheten i förhör och i rättegången.
Att hon tackade Nej till skyddat boende för att hon ej kunde ha kontakt med A.
Skit snack…
Hon lämnade och övergav självmant sin nyfödda bebis, drog på knarkfest och sket fullständigt i A. De hade inte någon kontakt på länge efter det. Det var då A vågade öppna upp sig och berätta om den hemska toryr de utsatt honom för.
Ussch jag mår illa,
Så mycket va det att bry sig om A.
R är en farlig manipulativ människa..
Jag ber till gud att hon aldrig får sätta sin fot hos någon av sina barn igen!!
Må hon få ruttna i fängelset!!

Ja herre gud ja! Stackars lilla Silas han kom ju med nöd och näppe undan utan några bestående men får man hoppas. Några år till och han hade säkert haft problem resten av livet. Familjehemmet som tog hand om honom vittnade ju om en rädd och osäker pojke som det tog tid att få trygg. Och honom GILLADE dem ju ändå. Tänk då hur faan det var för Esmeralda den tiden hon var där..
Citera
2021-05-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Detta hade jag missat men får också det intrycket av R. Hon är inte dum, ganska smart faktiskt. Hon utnyttjar det när hon behöver vara manipulativ. Hennes hatiska sms visar rätt tydligt vad hon känner. Tror inte att hon var speciellt trevlig mot Esmeralda under hösten/ vintern. De som hade sett E på öppna förskolan sa ju att hon bara var med sin pappa. Och trots sin labilitet så visade P ändå ånger över att de ej ringde ambulansen (när E var sjuk) vilket jag ej uppfattat att R gjort.

Nej hon verkar totalt känslokall. Men hon visste nog precis hur hon skulle fejka ”snäll mamma” när de hade hembesök och likn. Det är ju nästan ännu mer skrämmande, att hon liksom visste precis hur hon borde uppträda mot Esmeralda. Måste vart otroligt förvirrande för den lilla flickan när föräldrarna skiftar så i sitt sätt.
Tror nog att Rebecka kände en annan konkurrens från familjehemsmamman är vad Patrick gjorde. Detta gjorde säkert hennes hat mot Esmeralda större än Patricks. Patrick tyckte nog mest att hon var en jobbig unge som gjorde att han inte kunde knarka ifred..
Citera
2021-05-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Nej hon verkar totalt känslokall. Men hon visste nog precis hur hon skulle fejka ”snäll mamma” när de hade hembesök och likn. Det är ju nästan ännu mer skrämmande, att hon liksom visste precis hur hon borde uppträda mot Esmeralda. Måste vart otroligt förvirrande för den lilla flickan när föräldrarna skiftar så i sitt sätt.
Tror nog att Rebecka kände en annan konkurrens från familjehemsmamman är vad Patrick gjorde. Detta gjorde säkert hennes hat mot Esmeralda större än Patricks. Patrick tyckte nog mest att hon var en jobbig unge som gjorde att han inte kunde knarka ifred..

Håller med dig i allt du skriver!
Fyfan stackars Esmeralda💔
Citera
2021-05-28, 08:24
Medlem
Tack för informationen Mister Mum. Vet du vilka dom fyra orosanmälningar var? Rebecka S är omtalad och att polisen fått anmälan om att någon sett Rebecka drogad.
Citera
2021-05-28, 08:32
Medlem
Svar till Knut-Anne Ha ha ha ha ha. Frustrationen är stor när barnadödare inte får nåt straff och ingen har skyddat barnet.
Citera
2021-05-28, 09:33
Medlem
MisterMums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallabella
Tack för informationen Mister Mum. Vet du vilka dom fyra orosanmälningar var? Rebecka S är omtalad och att polisen fått anmälan om att någon sett Rebecka drogad.

Om jag inte missminner mig så var den ena orosanmälan pga att A snattade, så den kom väl genom polisen och berörde inte Esmeralda direkt.
Sen en på juldagen, och så ringde Melinda en gång till den 8/1 (eller i närheten) för att komplettera anmälan från juldagen.
Jag vet inte om det räknas som en egen anmälan.
Den fjärde är jag mer osäker på, det var länge sedan jag läste fup, men det torde vara att Rebecka verkade påverkad med S i bärsele på magen. Men där vet jag inte vem som anmälde det.
Jag har även något minne av orosanmälan från BVC i Vadstena, men den gjordes nog under hemslussningen.

Jag törs inte svära på att detta stämmer, men hoppas bli rättad om jag minns fel.

Men ja, det verkar som att Rebecca S var väldigt orolig för barnen. Dock tycks hon inte ha gjort egna anmälningar utan kontaktat MJ som i sin tur ringt socialtjänsten.
Synd bara att RS än en gång har ändrat inställning och åter är ”team Rebecka” istället för ”team barnen”.
Citera
2021-05-28, 09:34
Medlem
Har följt tråden ett tag och en sak som jag funderar på är om det har framkommit några sökningar på mammans telefon i stil med "huvudskada hos barn" under perioden som Esmeraldas skada troligtvis uppkom? Har läst FUP men kan ha missat.
Citera
2021-05-28, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMum
Om jag inte missminner mig så var den ena orosanmälan pga att A snattade, så den kom väl genom polisen och berörde inte Esmeralda direkt.
Sen en på juldagen, och så ringde Melinda en gång till den 8/1 (eller i närheten) för att komplettera anmälan från juldagen.
Jag vet inte om det räknas som en egen anmälan.
Den fjärde är jag mer osäker på, det var länge sedan jag läste fup, men det torde vara att Rebecka verkade påverkad med S i bärsele på magen. Men där vet jag inte vem som anmälde det.
Jag har även något minne av orosanmälan från BVC i Vadstena, men den gjordes nog under hemslussningen.

Jag törs inte svära på att detta stämmer, men hoppas bli rättad om jag minns fel.

Men ja, det verkar som att Rebecca S var väldigt orolig för barnen. Dock tycks hon inte ha gjort egna anmälningar utan kontaktat MJ som i sin tur ringt socialtjänsten.
Synd bara att RS än en gång har ändrat inställning och åter är ”team Rebecka” istället för ”team barnen”.

Jag förstår inte heller RS. Hon var ju en av de som vittnade om hur bra Rebecka är, vilket ledde till att Rebecka fick tillbaka E. Sedan var hon en av de som var mest orolig för E. RS verkar tro att Patrik var skyldig till allt. Intressant att hon inte ändrar åsikt av smsen i FUP:en. Men jag får känslan av att Rebecka manipulerar henne. RS ser sig själv i Rebecka då de båda varit ihop med P och
Citera
2021-05-28, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scarletoverkill
Har följt tråden ett tag och en sak som jag funderar på är om det har framkommit några sökningar på mammans telefon i stil med "huvudskada hos barn" under perioden som Esmeraldas skada troligtvis uppkom? Har läst FUP men kan ha missat.

Det borde ha pratats med om det om hon hade gjort det. Googlades mest om lån...
Citera
2021-05-28, 10:25
Medlem
LuiLuis avatar
Man kan undra varför de slet så för att få tillbaka E. Stolthet och prestige, vinna ”kampen”, jovisst men inte enbart.
Bägge föräldrarna är grava missbrukare och vad behöver de mer än ALLT annat?Droger. Droger är dyrt, det kräver sina riksdaler. Har man barn får man barnbidrag och flerbarnstillägg (om man har tre och därutöver). Är P pappa till de övriga barnen? Annars lär hon även få underhållsstöd = fina knarkpengar.

Detta barnamord är inte ”en tragisk familjesituation” som många uttrycker, jag anser att det är ett överlagt mord mot ett barn som är totalt skyddslös, till och med samhället svek lilla ❤️!
Skandal och så hjärtskärande sorgesamt för E och för Melinda med familj, alla som gav detta flickebarn en dos trygghet och kärlek, så fruktansvärt smärtsamt!!!

Ngn som vet var R befinner sig nu? Hon är väl inte häktad? Har hon skyddat boende? Är hon drogfri nu under rättegången? Vad dog P av, överdos/hjärtstillestånd pga abstinens? (Nåja, det är iaf inget världen gråter över..) Jag hoppas innerligt att R avslutar sitt liv på jorden illa kvickt. För allas bästa. Hon förtjänar inte att trampa runt här...
Citera
2021-05-28, 10:33
Medlem
Nu är det ett vittne som vittnar... de skriver inte vem det är.

Men enligt henne var Esmeralda glad, hoppig och påhittig.

Hon berättar om en händelse i november och december är 2019 då Esmeralda ramlat i badkaret.

Hon tyckte inte stämningen var konstig under hösten hos familjen men hon såg en förändring under julafton hos Esmeralda då hon var mager och viskade.
Hon tyckte ej Esmeralda var med. Hon var borta.
Vittnet berättar att E inte fick välja sitt eget godis. Det skulle P göra.
Enligt vittnet så stämde ej något med familjen så hon kände att hon behövde kontakta fosterhemsmamman.

”Esmeralda var inte samma flicka”

Pappan kommenderade och mamman var lugn (vilket hon alltid är enligt vittnet). Mamman är en jättefin person också enligt vittnet
Senast redigerad av Mrs.natt 2021-05-28 kl. 10:57. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in