2020-10-16, 22:41
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missbeckis
Jag tror dessutom att S och A kommer vara tacksamma och glada den dagen det går upp för dem och de förstår vad deras biologiska föräldrar har gjort mot deras lillasyster. Att de bott i samma lägenhet där en liten flicka ligger gömd under sängen, av deras egen mor och far.
Jag tror S ser på sin biologiska mamma med avsky när han får veta att de drogade honom, vad de gjorde mot esmeralda. Vad han ev kommer läsa här är ingenting mot det avskyvärda hans mamma och pappa har gjort mot honom och övriga syskon. En vacker dag kommer S va tacksam för att han så tidigt kom ur den fruktansvärda miljön hans föräldrar försatte han i, jag hoppas i och med att han inte var så gamal, att han växer upp utan men för det fruktansvärda liv Rebecca lät honom leva. A däremot hopps jag får riktigt bra hjälp av proffsionella människor, det hans mor har gjort mot honom det har nog ärrat han för resten av hans liv. Hur kan en mamma bara vara så grym som hon i allt hon gjort och utsatt A för?
Rebecka är dömd av folket för alltid. Vare sig hon byter namn eller nåt, så kommer hon aldrig va trygg, aldrig kunna gå ut! För folk kommer aldrig glömma vad hon gjort!
Att behandla oskyldiga barn illa...

Tänk om Rebecka hade kunnat hålla sig till knarket och inte gett sig på att leka mamma.
Då hade lilla E levt i dag, ett värdigt liv hos sin mamma Melinda

På tal om att ’the shit hits the fan’.
Har du bältet på? För nu lär det bli åka av. 😅

👍🏻
Citera
2020-10-16, 22:41
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missbeckis
Jag tror dessutom att Sila*s och Amo*s kommer vara tacksamma och glada den dagen det går upp för dem och de förstår vad deras biologiska föräldrar har gjort mot deras lillasyster. Att de bott i samma lägenhet där en liten flicka ligger gömd under sängen, av deras egen mor och far.
Jag tror Sila*s ser på sin biologiska mamma med avsky när han får veta att de drogade honom, vad de gjorde mot esmeralda. Vad han ev kommer läsa här är ingenting mot det avskyvärda hans mamma och pappa har gjort mot honom och övriga syskon. En vacker dag kommer Sila*s va tacksam för att han så tidigt kom ur den fruktansvärda miljön hans föräldrar försatte han i, jag hoppas i och med att han inte var så gamal, att han växer upp utan men för det fruktansvärda liv Rebecca lät honom leva. Amo*s däremot hopps jag får riktigt bra hjälp av proffsionella människor, det hans mor har gjort mot honom det har nog ärrat han för resten av hans liv. Hur kan en mamma bara vara så grym som hon i allt hon gjort och utsatt Amo*s för?
Rebecka är dömd av folket för alltid. Vare sig hon byter namn eller nåt, så kommer hon aldrig va trygg, aldrig kunna gå ut! För folk kommer aldrig glömma vad hon gjort!
Att behandla oskyldiga barn illa...

Tänk om Rebecka hade kunnat hålla sig till knarket och inte gett sig på att leka mamma.
Då hade lilla E levt i dag, ett värdigt liv hos sin mamma Melinda

Men VARFÖR skriver du ut hela syskonens namn?!
Citera
2020-10-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet
Det spelar ingen roll, ”anhängarna” ser inget fel i R’s beteende oavsett vad. Dottern dog en fruktansvärd långsam död och trots det så handlar det om R i slutändan. Det finns ingen ånger.
Det finns ingen empati.

Fosterhemsmamman anses som hemskt. Man vill inte se det goda eller förändringarna hon vill åstadkomma.

Det är så tragiskt alltihop.

Det är så träffande att Rebecka beskrivs som manipulativ av flertalet personer som umgåtts med henne, samtidigt som här nu plötsligt finns en drös personer som försöker rättfärdiga ett av de mest vedervärdiga brott som finns. Alla med samma förklaring till varför de är här. Känslan är att dessa har blivit Rebeckas marionettdockor, alternativt att det är en eller max ett par personer bakom dessa användare.

Det positiva är att ljuset alltid kommer att vinna! Vi är alltid fler som försvarar det goda än det onda. Det visar sig tydligt när man ser hur många som anslutit sig till Melinda och Lilla hjärtat.
Citera
2020-10-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Om man ska resonera på detta sätt så tycker jag att Lasse är 1000 gånger bättre. Han tjänar inte på ett avlidet barns namn, han går inte ut i media och förtalar och ljuger, bryter GDPR eller är med i Sofias änglar.
Han har hållit sin sorg i familjen, något som Melinda har misslyckats totalt med att göra. Han vill säkert samma saker som sin kvinna, ändå kan han hålla sig low key, vilket är det rätta att göra i en sådan här situation.
Honom har jag enormt mycket mer respekt för.

Kvinnan och LLJ separerade tidig sommar 2019. GDPR har han definitivt brutit emot då han publicerade bild på flickan på sociala medier redan i juli 2019 där han hashtaggade ’förbannaderättsamhälle’ (ja med ett ’s’)
Citera
2020-10-16, 22:46
Medlem
Citat:
Om man ska resonera på detta sätt så tycker jag att Lasse är 1000 gånger bättre. Han tjänar inte på ett avlidet barns namn, han går inte ut i media och förtalar och ljuger, bryter GDPR eller är med i Sofias änglar.
Han har hållit sin sorg i familjen, något som Melinda har misslyckats totalt med att göra. Han vill säkert samma saker som sin kvinna, ändå kan han hålla sig low key, vilket är det rätta att göra i en sådan här situation.
Honom har jag enormt mycket mer respekt för.

Melinda har lyckats vinna folkets respekt och hjärtan, med all rätt. Självklart ska hon gå ut i media - detta ska aldrig få hända igen.
Citera
2020-10-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
Men VARFÖR skriver du ut hela syskonens namn?!

Jag har också mycket svårt att förstå varför folk gör så.
Sorgligt.
Citera
2020-10-16, 22:47
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Men Rebecka ska ha skadestånd, hon. Då går det bra att profitera.

Näe, tacka vet jag Melinda - den viktigaste vuxna förebilden i Esmeraldas liv. Där har du en kvinna att se upp till. Du får gärna tro annat, men om du kollar vem som har flest anhängare kanske det säger dig något...

..för den som har meeezt anhängare och likeeez på internet vinner.
Sa ingen vuxen människa.
Någonsin.

Nej, jag ser inte upp till en familjehemsperson som ljugit till sin egen fördel och profit i alla former av media.
Varför plockar man då bort texter och skriver om o.s.v , flertalet gånger, om man nu inte far med osanning?
Jag är ledsen. Men nej. Jag ser inte upp till någon som inte kan stå för vad hen säger/skriver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag har sagt det för, och jag säger det igen. För mig handlar skuld inte om vad som går att bevisa juridiskt.

Rebecka har en moralisk skuld oavsett vad juridiken säger och så är det bara.

För mig är det bevisat att;
•Esmeralda var vanvårdad.Hon var avmagrad och tunnhårig. Även om hälften av de ca 50 skadorna uppkom av att hon snubblade och slog sig, och blev riven av katten. Så blev hon, om man har sina mest snälla glasögon på sig iallafall hårt tagen.
• Hennes föräldrar drogade henne, ett barn
får inte i sig ett flertal narkotiska preparat av misstag.
• Rebecka jagade droger, kallade Esmeralda för öknamn, googlade på tvångströja till barn.
• Båda föräldrarna var tunga missbrukare.
• Båda föräldrarna visste att Esmeralda låg inplastad under en säng, och som grädde på moset så börjar Rebecka googla om att fly utomlands och att låna pengar då.

Så jag skiter fullständigt i vad juridik kan fälla henne för, i mina är hon skyldig till Esmeraldas död.

Och detta är ju inget juridik forum, utan ett yttrandefrihets Fortum. Vilket inte bara ger mig rätt till min åsikt. Jag väljer dessutom att förmedla den på precis rätt ställe.

Du vet att bara för att du hela tiden hävdar att ingen förstår, så ser de som läser här att det är du som inte förstår,

+1 ✋🏼
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Absolut.
Men det är inte många föräldrar som blir helt bra föräldrar ändå. I socialtjänsten jobbar man efter good enough.
Om man inte ger barnen mat, kläder etc så kanske man får hjälp med att skapa rutiner t ex. Men det innebär inte att man får sund och bra mat varje dag t ex.
Drogliberala värderingar hos föräldrar som varit i missbruk som sedan förs över på barnen.
Barn som blivit försummade totalt kommer fortsätta bli det när dom flyttar hem fast på andra sätt.

Föräldrar som har så stora brister att deras barn blir omhändertagna blir aldrig helt bra. Oavsett insatser. Bakgrunden finns där. Värderingarna. Synen på föräldraskap.

Sen finns det självklart föräldrar som inte är i socialen register som inte är bra föräldrar alls. Det kommer man aldrig ifrån. Men det var inte det jag pratade om, utan om att föräldrar som haft så mycket brister att de förlorar sina barn blir sällan helt 100 föräldrar sedan..

Vilken forskning och vilka källor grundar du detta på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Jag hejar inte på någon.
Men kul att veta att du gör det.
Det här är ingen tävling.

Vilken tur, annars hade du insett att du aldrig kan vinna den här matchen
Citera
2020-10-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
..för den som har meeezt anhängare och likeeez på internet vinner.
Sa ingen vuxen människa.
Någonsin.

Nej, jag ser inte upp till en familjehemsperson som ljugit till sin egen fördel och profit i alla former av media.
Varför plockar man då bort texter och skriver om o.s.v , flertalet gånger, om man nu inte far med osanning?
Jag är ledsen. Men nej. Jag ser inte upp till någon som inte kan stå för vad hen säger/skriver.

Och jag kan inte försvara någon som inte står för sina handlingar eller tar sitt ansvar när deras barn är svårt skadat.
Citera
2020-10-16, 22:48
Medlem
Citat:
Så du tycker att offentliggöra någon annans barn, i ett avsnitt av en serie som man vet kommer få en majoritet av svenska folket att titta, är tryggt? Jag struntar i om hon hade föräldrarnas tillåtelse. Det var inte ok att V var med i Sofias änglar. Han är placerad, inte adopterad.

Ja det är totalt vansinnigt hur man kan göra på det viset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in