2021-05-27, 18:22
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Det du svarade när personen frågade var alla ”Rebecka-anhängare” tog vägen var att ”de kanske sitter i förhandlingar” och några smileys som uppenbart ska tolkas som något negativt gentemot ”anhängarna”. Det du förmedlade var just det jag skrev, att du tror att de som inte håller med dig är brottsliga.
Du borde skämmas pga hur du beter dig online och hur du ser på andra människor, vilket jag också klart och tydligt skrev men eftersom du svarade på något som inte handlade om Rebecka så undrar jag om du också behöver testa din läsförståelse på nytt.
De som håller på R i denna sak, är måhända inte brottsliga, men de är jävligt korkade, har låg empati och moral.
Du kanske inte en av dem, bra i så fall.
Citera
2021-05-27, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Om du tror att barn inte kan bli omhändertagna hur som helst så tror du tyvärr fel. Många gånger är det godtyckliga och ibland falska grunder som leder till ett omhändertagande.
Självklart finns det fall där en placering är nödvändig och det är bra.
Socialtjänsten är ganska duktiga på att göra en höna av en fjäder.

Vissa föräldrar får inte ens hem sina barn, trots att omhändertagandet var felaktigt. Ta detta exempel, där det misstänktes att barnet misshandlades men sedan bevisades inte stämma: https://www.youtube.com/watch?v=hSkoQdSMdv4

Det kommer tyvärr inte bli så som du önskar. I så fall hade folk varit glada att man kan orosanmäla anonymt, oavsett om man har grund för sitt påstående eller inte.
Eftersom det är avskräckande, liksom.
Tycker du att omhändertagandet av Esmeralda var felaktigt?
Tror du att Esmeralda skulle varit död idag, om hon bott kvar hos sin fosterfamilj?
Citera
2021-05-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tycker du att omhändertagandet av Esmeralda var felaktigt?
Tror du att Esmeralda skulle varit död idag, om hon bott kvar hos sin fosterfamilj?

Inlägget var inte till dig och det handlade om placeringar i allmänhet.

Du går mig på nerverna just nu, så jag ska nog låta bli att svara dig (och jag hoppas att du förstår varför) om du nu väljer att svara på det här.
Citera
2021-05-27, 20:38
Medlem
Knut-Annes avatar
Tycker personligen att en rundapall med en tiokilosslägga, mot R:s huvud vore ett lämpligt straff, sedan kunde man bränna kadavret med övrigt skräp i sopförbränningen, alternativt mala ned till hundmat, men det kanske är djurplågeri?
Tyvärr inte enligt gällande lag, ja jag vet.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-05-27 kl. 20:41.
Citera
2021-05-27, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Varför ska jag skämmas?
Det är ingen fotbollsmatch som vi satsat pengar på, som ska avgöras.
Det handlar om att se till så att den som har skuld ska dömas.
Enligt vad som framkommit så är det utrett bortom rimligt tvivel att R är ansvarig för misshandel och mord.
Hon använde Esmeralda och de andra två, som spelpjäser. Hon skulle vinna mot "systemet".
Barnets bästa spelade ingen toll, för ingen jävel skulle ta det som enligt R tillhörde henne själv.
Man måste inse sina begränsningar.
Klarar man inte av en dag utan att bedöva sig med diverse preparat, kanske man inte är lämplig att ansvara för någon annans liv? Försvarslösa barn! Kunde hon inte nöjt sig med katten? Fast det är tveksamt om den skulle få den omvårdnad som behövs.
För min del så kan jag inte förstå hur R orkar se sig själv i spegeln dag efter dag.
Ett barn har dött, de andra två är skadade för livet, särskilt den äldre.
Hur kan hon inte se sin del i vad som skett?
Lätt att skylla på P..
P som inte ens skulle få lov att bo tillsammans med Esmeralda..

Amen 🙏
Jag kunde inte sagt det bättre själv..
Å katten… undra om den med var nerknarkad,
Ungarna hade 15 substanser i håret och katten den har ju mycket hår att få deras ”föreskrivna” knark i. 🤪
Nej skämt och sidor, Skumt att enbart stessolid kan ge utslag på 15 olika substanser, för inte kan det väl va så att R ljuger?? 🤥🤥🤥🤥
Citera
2021-05-27, 20:44
Medlem
Visst är det konstigt att alla meddelanden man skriver här som berör Rebecka på ett kanske ”känsligt” vis blir anmälda.
Inget av dem bryter mot någon av forumets regler, men någon sitter alltså här och följer tråden slaviskt och anmäler allt som kan anses
lite jobbigt för Rebecka, vem kan det va som får ut något av det? Undra ven som inte kan se sanningen för vad den är.
Lite pinsamt att det bara är just sådna meddelande som trampar någon på tårna…
Man fattr ju………/
Citera
2021-05-27, 20:52
Medlem
MisterMums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallabella
Är det någon som vet hur det var med att Patrick inte fick bo med Rebecka och barnen ? Ställde socialtjänsten vilkor? Behövdes det vakter när Patrik skulle träffa Esmeralda innan hemgången ? Fick man tillkalla vakter när Rebecka skulle förlösas pga Patriks aggressivitet, slet i sängen osv. Var det pga Patrik som Rebecka skulle ha skyddatboende ? Nåt mer ?

Är det någon som vet hur det var med att Patrick inte fick bo med Rebecka och barnen? Ställde socialtjänsten vilkor?

Jag tror inte att socialtjänsten var i position att ställa några krav när LVU upphörde.
Det var snarare så att Rebecka och Patrik läste på angående vad de måste göra för att få hem barnen, och för att hålla samhället utanför deras lilla borg.
Exempelvis så hade väl Patrik rätt att neka soc att komma in i lägenheten på juldagen, och trots att soc försökte hota med ett omedelbart omhändertagande så visste han att de inte kunde genomföra det (det är ett tag sedan jag läste förundersökningen, men är hyfsat säker på att jag minns rätt).
Socialtjänsten var mest orolig över Patrik, så att fejka en separation, skriva Patrik på annan adress, ange Rebecka som bo-förälder (kommer inte på bättre ord just nu) och ange att Patrik bara skulle träffa barnen på helgerna ökade chanserna att få hem barnen.

Behövdes det vakter när Patrik skulle träffa Esmeralda innan hemgången?
Nej

Fick man tillkalla vakter när Rebecka skulle förlösas pga Patriks aggressivitet, slet i sängen osv.
Ja. Patrik kom dit med egen lustgas och blev efter en stund uteskorterad samt så fick avdelningen låsas.

Var det pga Patrik som Rebecka skulle ha skyddatboende?
Ja.
Senast redigerad av MisterMum 2021-05-27 kl. 20:55.
Citera
2021-05-27, 20:55
Medlem
Rebecka verkar vara en extremt manipulativ människa. I de förhör man sett och hört med henne pratar hon med sin veka stämma, och ger inte sken av att kunna göra en fluga förnär. Men i SMS till vänner/langare och Patrick ser man hennes riktiga jag..
Men antar att man blir otroligt manipulativ av att vara knarkare.

Får en känsla av att både hon och Patrick fejkade psykoser och psykiska sammanbrott efter att de blivit gripna, för att bli skickade till rättspsyk och få piller. De var väl livrädda att behöva vara utan. Måste ju säga lite om nivån på missbruket. Förresten någon som vet hur tungt missbruk man behöver ha för att dö av abstinens egentligen?
Citera
2021-05-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Rebecka verkar vara en extremt manipulativ människa. I de förhör man sett och hört med henne pratar hon med sin veka stämma, och ger inte sken av att kunna göra en fluga förnär. Men i SMS till vänner/langare och Patrick ser man hennes riktiga jag..

Får en känsla av att både hon och Patrick fejkade psykoser och psykiska sammanbrott efter att de blivit gripna, för att bli skickade till rättspsyk och få piller. De var väl livrädda att behöva vara utan. Måste ju säga lite om nivån på missbruket. Förresten någon som vet hur tungt missbruk man behöver ha för att dö av abstinens egentligen?

Håller helt med om det och tycker man ser det på flera ställen när man läser FUP och lyssnar på rättegången. Kanske tydligast tycker jag det är i journalanteckningar från 2020-04-21 (sida 1102 i FUP):
"Patient är artig, trevlig och tillmötesgående vid samtal. Under dagtid tittar patienten en hel del på tv. Sover bra, äter med god aptit. Ber upprepat om vid behovsläkemedel gällande upplevd ångest, objektiv inga tecken på förhöjd ångest. Ter sig stundtals gråtmild.
Personal har uppmärksammat att patienten vid flera tillfällen har visat en annan sida där hon med bestämdhet i rösten tydligt kan redogöra för olika situationer och händelser som både ägt rum eller som ska äga rum, t ex vid möte med advokat gällande juridiska spörsmål. Personal har även upplevt att patienten kan bli sur och lätt vresig i kontakten när patienten ej fått önskemål beviljade."
Citera
2021-05-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloFriend85
Hur hittar man liverapporteringen på Corren? Lust att länka?🙃 Är medlem så klart, men lyckas inte...🙈

Det verkar inte ha varit rättegång idag då det inte kommit upp något nytt.

Jag har sparat allt från de två första dagarna som det var liverapportering iaf.
Citera
2021-05-27, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foffifriend
Håller helt med om det och tycker man ser det på flera ställen när man läser FUP och lyssnar på rättegången. Kanske tydligast tycker jag det är i journalanteckningar från 2020-04-21 (sida 1102 i FUP):
"Patient är artig, trevlig och tillmötesgående vid samtal. Under dagtid tittar patienten en hel del på tv. Sover bra, äter med god aptit. Ber upprepat om vid behovsläkemedel gällande upplevd ångest, objektiv inga tecken på förhöjd ångest. Ter sig stundtals gråtmild.
Personal har uppmärksammat att patienten vid flera tillfällen har visat en annan sida där hon med bestämdhet i rösten tydligt kan redogöra för olika situationer och händelser som både ägt rum eller som ska äga rum, t ex vid möte med advokat gällande juridiska spörsmål. Personal har även upplevt att patienten kan bli sur och lätt vresig i kontakten när patienten ej fått önskemål beviljade."

Detta hade jag missat men får också det intrycket av R. Hon är inte dum, ganska smart faktiskt. Hon utnyttjar det när hon behöver vara manipulativ. Hennes hatiska sms visar rätt tydligt vad hon känner. Tror inte att hon var speciellt trevlig mot Esmeralda under hösten/ vintern. De som hade sett E på öppna förskolan sa ju att hon bara var med sin pappa. Och trots sin labilitet så visade P ändå ånger över att de ej ringde ambulansen (när E var sjuk) vilket jag ej uppfattat att R gjort.
Citera
2021-05-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa

Står i journalen från psyk att Rebecka konstant frågar efter sina ”behovsmediciner” , trots att de ser att hon inte ens har ångerst.

Hon är även sur och tvär mot personalen när hon inte får som hon vill…
Detta kallar jag en manipulativ psykopat.. Rebecka är en farlig människa. Hon kan manipulera alla som kommer i hennes väg. Allt för sitt knark. Det enda i livet som betytt något för henne. Uträknande, vet precis vad hon ska säga och när för att då som hon vill.

Stackars A när han blir stor. När han inser vad hans mamma gjort mot honom. Att det är hon som förstört honom, förstört hela hans liv. Att han behandlas som soppor av dem. Hur de valde bort honom, skickade iväg han, för påhittade anledningar. Fruktansvärda anledningar. Vilken människa gör ens så? Vilken sjuk perves människa kommer ens på sådna fruktansvärda anledningar för att bli kvitt det som stod i vägen för deras knark och knullfest. Vilken normal människa sätter sen fler barn till världen, när de inte ville veta av den de redan hade??
Psykopat!!
För att inte tala om alla Rebeckas lögner för att försöka framstå sig själv i bättre dager..
hur hon konstant förskönar verkligheten i förhör och i rättegången.
Att hon tackade Nej till skyddat boende för att hon ej kunde ha kontakt med A.
Skit snack…
Hon lämnade och övergav självmant sin nyfödda bebis, drog på knarkfest och sket fullständigt i A. De hade inte någon kontakt på länge efter det. Det var då A vågade öppna upp sig och berätta om den hemska toryr de utsatt honom för.
Ussch jag mår illa,
Så mycket va det att bry sig om A.
R är en farlig manipulativ människa..
Jag ber till gud att hon aldrig får sätta sin fot hos någon av sina barn igen!!
Må hon få ruttna i fängelset!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in