2021-05-27, 21:19
  #3469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Nej det var det inte, "stora players" i form av institutioner var inte med 2017, bortsett från enstaka smarta jävlar, utöver det bestod det bara utav valar som köpt på sig tidigare år.

Kina bannen var den stora katalysatorn till förra kraschen, det som hände nyligen var ingen krasch utan solklar manipulation och asiater som sålde av pga nya lagar i Kina vilket sedan ledde till ännu en kaskad av leverage likvideringar som avslutades med slöa retail som sålde botten.

Cool story bro, låt oss kolla pris performance. Just nu så är Bitcoin ner 39.7% från all time high, Ethereum? 35.9% från all time high, vissa ERC-20s? Bara 10% ner från all time high. Price performance just nu på Bitcoin är sämst. Gav tillbaks alla Gainz tillbaka till Februari 2021. Andra saker har mycket bättre price action än BTC och de fortsätter att äta upp Bitcoins market share.
Citera
2021-05-27, 21:31
  #3470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Allvarligt, är detta det bästa av du hade? Är detta vad du har insett, men vad alla miljardärer och finansinstitut har missat när dom gjort sina analyser?

Bäst man säljer Bitcoin illa kvickt, för Bidet2 har suttit på kammaren och funderat...

Jadu hur stor procent av finansiella instutioner är investerade i bitcoin? haha Michael Saylor är ju den enda riktigt stora ägaren och han är ju av tvivelaktig karaktär. Sen har du ju några andra instutioner som lagt en procent i bitcoin, dessa bettar inte på att bitcoin kommer bli nåt evigt kryptoguld utan på chansen priset kommer gå upp pga fomo.

Nädu, bitcoin kommer antingen dö av att fomon flyttar till nån annan krypto som är bättre eller genom att ännu fler länder förbjuder och reglerar sönder det.
Cnbc och andra aktörer i finansiella medier var lika ihärdiga att pumpa IT bolag som inte finns längre, just innan krashen 00.
Citera
2021-05-27, 21:35
  #3471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
De största bolagen i världen brukade vara industriföretag. Sedan kom internet och nu är det i princip bara bolag som lever på datakoder på olika sätt.

Lägg ner och fundera lite mera.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_companies_by_revenue

Flesta av världens största bolag är inom industri/råvaror än idag, största IT bolaget är på plats 22. Dags att kamma dig och sluta läsa science fiction hela dagarna kanske....
__________________
Senast redigerad av bidet2 2021-05-27 kl. 21:37.
Citera
2021-05-27, 21:49
  #3472
Medlem
Bitcoin har till skillnad från klassiska fiat valutor inget skydd genom lagtexter och det är då fri konkurens inom kryptovärlden att skapa bättre kryptos än bitcoin. Det är därför vi ser ETH och cardano äta upp mer och mer av bitcoins market cap. Som sagts tidigare så har bitcoin både stigit och återhämtat sig sämre än dessa.
Citera
2021-05-27, 22:24
  #3473
Avslutad
Enligt den här så blir det ett par tråkiga månader, sedan 10x till årskiftet

https://twitter.com/DocumentingBTC/status/1398009333007499265?s=20
Citera
2021-05-27, 22:28
  #3474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Enligt den här så blir det ett par tråkiga månader, sedan 10x till årskiftet

https://twitter.com/DocumentingBTC/status/1398009333007499265?s=20

Får hoppas det blir en fin alt season fram tills dess isf!
Citera
2021-05-27, 22:39
  #3475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Enligt den här så blir det ett par tråkiga månader, sedan 10x till årskiftet

https://twitter.com/DocumentingBTC/status/1398009333007499265?s=20

Hopium hög här, Bitcoin är nere 40% från all-time high just nu, Bitcoin har bara haft ett år de senaste 8 åren där du haft 10x+ på 1 år (2017), alla de andra åren så har du haft tur om du fått en 2x gain. Så om vi kollar på riktig data och statistik. Så är en 10x inte ens möjligt för Bitcoin
Citera
2021-05-27, 23:25
  #3476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Hopium hög här, Bitcoin är nere 40% från all-time high just nu, Bitcoin har bara haft ett år de senaste 8 åren där du haft 10x+ på 1 år (2017), alla de andra åren så har du haft tur om du fått en 2x gain. Så om vi kollar på riktig data och statistik. Så är en 10x inte ens möjligt för Bitcoin

Det är mycket riktigt, det som behövs i krypto världen är något som fungerar som en valuta på ett effektivt, snabbt och billigt sätt, bitcoin uppfyller ingenting av de kriterier som behövs. Att falla tillbaka på att det ska vara en evig store of value håller inte i längden då det finns säkrare och bättre store of values utanför krypto världen. Jag är ingen expert på alt-coins men både Etherium och Cardano ser betydligt mer lovande ut för att användas som valutor än bitcoin.

Att bitcoin sekten använder sig av ett decenniums data som bevis för framtida prestation är patetiskt, det är först de senaste åren som allmänheten fått upp ögonen för kryptos.
Citera
2021-05-27, 23:48
  #3477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Det är mycket riktigt, det som behövs i krypto världen är något som fungerar som en valuta på ett effektivt, snabbt och billigt sätt, bitcoin uppfyller ingenting av de kriterier som behövs. Att falla tillbaka på att det ska vara en evig store of value håller inte i längden då det finns säkrare och bättre store of values utanför krypto världen. Jag är ingen expert på alt-coins men både Etherium och Cardano ser betydligt mer lovande ut för att användas som valutor än bitcoin.

Att bitcoin sekten använder sig av ett decenniums data som bevis för framtida prestation är patetiskt, det är först de senaste åren som allmänheten fått upp ögonen för kryptos.

Vad är det utanför crypto som är bättre store-of-value?

Varför behöver vi cryptovaluta till mikro-betalningar i dagsläget? Centraliserade lösningar för fiat funkar ju helt okej för betalningar. Skatteklassningen gör alla kryptovalutorna olämpliga för betalningar tyvärr.
Citera
2021-05-28, 01:06
  #3478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Hopium hög här, Bitcoin är nere 40% från all-time high just nu, Bitcoin har bara haft ett år de senaste 8 åren där du haft 10x+ på 1 år (2017), alla de andra åren så har du haft tur om du fått en 2x gain. Så om vi kollar på riktig data och statistik. Så är en 10x inte ens möjligt för Bitcoin
Bitcoins hashrate är 25 gånger större idag än mitten 2017, men det säger väl dig ingenting. Ethereums hashrate är 5 gånger större samma tidsperiod.
Citera
2021-05-28, 01:56
  #3479
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Cool story bro, låt oss kolla pris performance. Just nu så är Bitcoin ner 39.7% från all time high, Ethereum? 35.9% från all time high, vissa ERC-20s? Bara 10% ner från all time high. Price performance just nu på Bitcoin är sämst. Gav tillbaks alla Gainz tillbaka till Februari 2021. Andra saker har mycket bättre price action än BTC och de fortsätter att äta upp Bitcoins market share.
Ingen som snackat om ETH här eller vilken asset som tappat mest, jag har 80% i ETH men som sagt, det var inte diskussionen, kom in i matchen.
Citera
2021-05-28, 02:12
  #3480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjajkovskij
Vad är det utanför crypto som är bättre store-of-value?

Varför behöver vi cryptovaluta till mikro-betalningar i dagsläget? Centraliserade lösningar för fiat funkar ju helt okej för betalningar. Skatteklassningen gör alla kryptovalutorna olämpliga för betalningar tyvärr.

Finns allt ifrån metaller som har garanterad industriell efterfrågan för i princip all framtid, till värdebolag på börsen som t,ex skogsbolag osv. Bitcoin är ingen store of value eftersom den är osäker, bitcoin kan bli olagligt i västvärlden om ett år eller så kan hypen flyttas till en annan krypto. Båda resulterar i bitcoins de-facto död rent prismässigt.

Om man ska ha en store of value så måste det vara något som man vet med säkerhet kommer ha liknande efterfrågan om 50 år. Silver är ett bra exempel på detta, priset styrs för mesta dels av industriell efterfrågan som man vet kommer öka i framtiden tack vare digitaliseringen av samhället, då silver har högst konduktivitet av alla metaller.

Sen så behövs kryptos för microbetalningar i diktaturer och förtryckande länder. Det är dessutom ett bra sätt att komma runt paypal och andra tech bolags monopol på online donationer och betalningar. Ta t.ex alla som fått sina paypall och donations tjänster spärrade pga deras högerradikala åsikter i dagens värld.
__________________
Senast redigerad av bidet2 2021-05-28 kl. 02:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in