2021-05-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Du kan ju inte jämföra bitcoin med rolex haha, har du tappat vettet i all denna fomo? bitcoin har funnits i lite mer än ett decennium, det är endast en datakod som kan överföras mellan folk... Det kanske känns så här för dig nu, men en dag är jag övertygad om att hypen kommer domnat bort runt bitcoin och det finns en ny krypto som hyllas som den bästa "store of value" valutan.

Det finns ingen som köper bitcoin för annat än tron att dom ska bli rik, droghandel verkar ha flyttat till billigare och snabbare kryptos numera. En rolex köper du för att du för att du vill äga en rolex klocka...

*facepalm* Wow... att du inte förstår jämförelsen av det jag skrev... Glömde av att jag var på flashback. Läs om allt igen och tänk efter lite vad exakt jag menade med det jag skrev.
Senast redigerad av KingKerry 2021-05-27 kl. 17:53.
Citera
2021-05-27, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
*facepalm* Wow... att du inte förstår metaforen av det jag skrev... Glömde av att jag var på flashback. Läs om allt igen och tänk efter lite vad exakt jag menade med det jag skrev.

Ja metaforen var att det är samma prestige skillnad i att äga bitcoin och ethereum som skillnaden mellan rolex och kinesisk rolex kopia.... Vilket får mig att tro att du borde åka till akutpsyk och läggas in för fomodilerium.
Citera
2021-05-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ja metaforen var att det är samma prestige skillnad i att äga bitcoin och ethereum som skillnaden mellan rolex och kinesisk rolex kopia.... Vilket får mig att tro att du borde åka till akutpsyk.

Bra försök men nej var inte det jag menade..
Citera
2021-05-27, 17:56
Medlem
Citat:
Bra försök men nej var inte det jag menade..

Förklara din metafor lite mer då om varför bitcoin är en rolex och en annan likadan krypto vore en kinesisk rolex kopia?

Att du inte bara kan vara ärlig och medge att folk endast köper bitcoin för att dom tror någon annan ska betala mer för dom..
Citera
2021-05-27, 18:00
Medlem
Citat:
Förklara din metafor lite mer då om varför bitcoin är en rolex och en annan likadan krypto vore en kinesisk rolex kopia?

Att du inte bara kan vara ärlig och medge att folk endast köper bitcoin för att dom tror någon annan ska betala mer för dom..

Trodde det var extremt tydligt. Du säger att "Imorgon är kan någon bara skapa en Bitcoin 2.0" och att det är inget unikt med Bitcoin. Exakt samma sak kan man säga om t.ex en Rolex, vem som helst kan skapa en Rolex som ser exakt likadan ut som en original men om alla visste att det var en kopia och inte en äkta Rolex så skulle majoriteten inte köpa den.

Dvs, om någon skapade en "Bitcoin 2.0" så skulle majoriteten välja att fortfarande stanna på originalet i form av "Bitcoin" istället för byta/använda sig av "kopian".

Sen är jag inte en av dom som tror att Bitcoin kommer bli nästa världsvaluta utan ser det enbart som en Store of Value likt guld.
Citera
2021-05-27, 18:05
Medlem
Citat:
Trodde det var extremt tydligt. Du säger att "Imorgon är kan någon bara skapa en Bitcoin 2.0" och att det är inget unikt med Bitcoin. Exakt samma sak kan man säga om t.ex en Rolex, vem som helst kan skapa en Rolex som ser exakt likadan ut som en original men om alla visste att det var en kopia och inte en äkta Rolex så skulle majoriteten inte köpa den.

Dvs, om någon skapade en "Bitcoin 2.0" så skulle majoriteten välja att fortfarande stanna på originalet i form av "Bitcoin" istället för byta/använda sig av "kopian".

Grejen är att Rolex är en klocka och bitcoin är en datakod. En rolex är en fysisk attiralj som symboliserar prestige och klass, ingen bryr sig om du har bitcoin 1.0 eller 2.0 på hårddisken när du träffar folk runt julbordet.

Kan du inte se skillnaden här så är du för långt gången in i sekten.

Om bitcoins pris var samma som en rolexklocka och kommer stanna där för evigt i paritet, skulle du välja rolexen eller bitcoinen då?
Citera
2021-05-27, 18:08
Medlem
Citat:
Grejen är att Rolex är en klocka och bitcoin är en datakod. En rolex är en fysisk attiralj som symboliserar prestige och klass, ingen bryr sig om du har bitcoin 1.0 eller 2.0 på hårddisken när du träffar folk runt julbordet.

Kan du inte se skillnaden här så är du för långt gången in i sekten.

Om bitcoins pris var samma som en rolexklocka och kommer stanna där för evigt i paritet, skulle du välja rolexen eller bitcoinen då?

Tror vi drar en stor fet facepalm över detta och går vidare, känns inte som detta kommer leda nån vart då du verkar totalt missa hela poängen med jämförelsen.
Citera
2021-05-27, 18:39
Avslutad
Citat:
Imorgon kan ingen skapa guld, men imorgon kan någon göra en bitcoin 2.0... det är inget unikt med bitcoin som inte går att återskapa i form av en annan krypto.
Sen så stämmer inte det du säger, endast 26% av silver åtgången är till investerare, resten är industriellt och annat, är säkert liknande med guld.

Sen så kan man visst ta bort bitcoins cap utan att göra en ny krypto
https://river.com/learn/can-bitcoins-hard-cap-of-21-million-be-changed/

Sen så kan en stat med lätthet förbjuda krypto och priset störtdyker, om USA och västvärlden följer indiens exempel så kommer endast droghandlare använda krypto och ingen skulle våga ha det som en "store of value".

Ingen vet om jag äger silver, och det finns inget sätt att ta reda på det elektroniskt.

Allvarligt, är detta det bästa av du hade? Är detta vad du har insett, men vad alla miljardärer och finansinstitut har missat när dom gjort sina analyser?

Bäst man säljer Bitcoin illa kvickt, för Bidet2 har suttit på kammaren och funderat...
Citera
2021-05-27, 18:44
Avslutad
Citat:
Grejen är att Rolex är en klocka och bitcoin är en datakod.
De största bolagen i världen brukade vara industriföretag. Sedan kom internet och nu är det i princip bara bolag som lever på datakoder på olika sätt.

Lägg ner och fundera lite mera.
Citera
2021-05-27, 19:47
Medlem
Värt att notera; Bitcoin Miami konferansen med många stora talare drar igång om en vecka, 12 000 biljetter sålda.
https://b.tc/conference
Citera
2021-05-27, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Nej det är verkligen inte troligt. Det som hänt är att stora institutioner och banker som nu gått in i BTC under dippen var de som manipulerade marknaden och drog ned priset just för att kunna gå in i ett lämpligt läge. Det visade sig vara runt $30K. Nu kommer det att gå volatilt upp.

Du vet att det var samma historia 2017 "Stora Players" går in nu sen dumpade BTC till $3,200? $10,000 är target
Citera
2021-05-27, 20:46
Medlem
pulverhonungs avatar
Nej det var det inte, "stora players" i form av instutioner var inte med 2017, bortsett från enstaka smarta jävlar, utöver det bestod det bara utav valar som köpt på sig tidigare år.

Kina bannen var den stora katalysatorn till förra kraschen, det som hände nyligen var ingen krasch utan solklar manipulation och asiater som sålde av pga nya lagar i Kina vilket sedan ledde till ännu en kaskad av leverage likvideringar som avslutades med slöa retail som sålde botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in