2021-05-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
I ärlighetens namn, jag försöker förstå vad du menar.
I alla dina inlägg i denna tråd.
Och jag tycker det är intressant även hur du "tänker" och "analyserar".
Ibland förstår jag.

Men just i detta?

Hela samhället är fullt med folk, tex mammor, som utan att verkligen förstår det själva
utsätter sig själva för risker.
Vi alla utsätter oss för risker, på än det ena eller andra sättet.

Vi har också alla vår egen problematik, oavsett skala/form.
Inte bara mgm, utan L och även du och jag.

Den problematiken vi alla har kommer indirekt/direkt leda oss in på vägar i livet.
Våra val är färgade av vår historia, bakgrund.
Liksom mgm:s val och likasom L:s val.
Liksom dina och mina val.
Liksom alla i samhället.

Just därför har vi lagar mm som talar om för oss vart vi inte får gå!
Gränsdragning.
En gemensam sådan.

L var lika lite perfekt som jag själv är, eller du är.
Men hon begick inget brott.

Så jag förstår inte riktigt vad du menar?
Eller vad det har med saken att göra?

För i en drömvärld skulle ingen av oss välja utsätta oss för risker.
Men vi gör det ibland på olika vis.

Och en annan sak: är det ens rimligt att tänka att alla män som visar prov på någon typ av "skum"
problematik som MÖJLIGEN kan vara en fara, aldrig ska kunna ha en kvinna??
För så skulle det ju i praktiken bli om man följer dina råd.
Att alla de män som begår någon form av oroväckande handling, vid minst ett tillfälle,
ska leda till att de blir dumpad just för att de blottat en otrevlig sida?
Det blir i så fall väääldigt många som aldrig skulle få en chans...

Ja kanske önskar vi det, men jag ser det inte som realistiskt alls.

Ska då alla kvinnor skylla sig själva?

Jag vet inte, jag tycker det känns ytterst orimligt och orealistiskt.

Däremot förstår jag vad du menar att skydda sina barn, det kan appliceras på många av oss i detta fall, men inte på alla. Alla ser/förstår inte vidden av riskerna.
Ska DE straffas för det?
Eller menar du att mgm ska slippa straff pga det?
Eller få ett mildare straff pga det?

Jag försöker inte driva med dina tankar utan jag vill gärna förstå hur du menar?
Och varför.
Det fetade, längst ned:
Du vill gärna förstå hur jag menar? Och varför jag menar det jag menar?

Blir lite förvånad att du väljer att inte sikta in dig på de exempel på äventyrligt/riskabelt beteende jag har lämnat. Äventyrligheter som är såpass riskabla att man som förälder bör vänta med att ge sig i kast med dem tills barnen står på egna ben. Jag nämnde bl a fridykning med sikte på djup. Tror inte att Anneli Pompe kommer att fortsätta dyka till +100 m när hon fått barn.

Det finns andra farliga "äventyrligheter" en random trebarnsmamma kan ägna sig åt. En sådan är att fortsätta att träffa en man som hotat både mamman och ett av hennes barn till livet. En klok och omtänksam trebarnsmamma hade omgående sagt upp all kontakt med en sån karl!
Men nu hör jag redan: "Men Lena var så hjärntvättad av SD, att hon inte hade kraft att bryta kontakten."

Fast Lena hade kraft nog till att söka stöd i samtal med förnuftiga människor omkring henne. Fast när dessa rakt och utan omsvep rådde Lena till att omedelbart bryta all kontakt med SD -tja, då ville inte Lena lyssna längre.
Då gick Lena istället hem och bakade kladdkaka.
Som hon bjöd SD på..

Det är inte kladdkaka Roks rekommenderar som första åtgärd, varken för trebarnsmammor eller för singlar

https://www.roks.se/om-roks/roks-kunskap-hjalp-opinion
Citera
2021-05-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
"Vill ingen illa"

Och då har hon redan sagt "Hoppas hon är död" tidigt på morgonen. Det är inte direkt en god och medmänsklig människa som jag ser framför mig, när jag läser och hör vad hon sagt.

Egoistiskt serverad ren och skär ondska, enligt min åsikt.

"Vill ingen illa" Vaddå ?

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

HD plockas av polisen.
https://www.bildtagg.se/bild/2u55sfecr80gxsyg31utj

Precis, vad då "så illa"? Jag tolkar det som att hon gör bort sig ordentligt där - att hon VET redan att Lena är död. Lena hade ju kunnat legat skadad med brutet ben i skogsbrynet strax intill sin bostad, när hon var ute en snabbis tidigt på morgonkvisten för att kolla en av sina cacher.
Citera
2021-05-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis, vad då "så illa"? Jag tolkar det som att hon gör bort sig ordentligt där - att hon VET redan att Lena är död. Lena hade ju kunnat legat skadad med brutet ben i skogsbrynet strax intill sin bostad, när hon var ute en snabbis tidigt på morgonkvisten för att kolla en av sina cacher.
Nä, HD visste exakt var hon låg. Och vem som slagit ihjäl henne. Det hade SD berättat på natten vid sitt besök hos henne efter mordet.
Citera
2021-05-26, 22:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du får ut den så kostar den 2 kr per kopia. Ca 24 000 kr alltså. Men vi fick 75% rabatt på fupen 😊. Kanske rabattt på slasken också?

Svartmålandet av LW får vi inte slut på. Det är vissa kontons livsluft i tråden. Tragiskt.

Ja, det är sannerligen en never ending story.
Citera
2021-05-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Absolut. Det känns meningslöst att grotta allt för mycket i de tillfällen HD ev. är sanningsenlig. Det är alla lögner och tveksamma minnesförluster som ger bäring, och näring. Skenheligheten, dubbelmoralen och kraven på öppenhet från SD:s sida när det omfattar media.
HD är mycket obehaglig och får den empati och sympati hon visat sig förtjäna.
Extremt olyckligt om hon idag jobbar kvar inom vården. Någon med insyn som vet ifall någon av makarna Davidsson jobbar nu?
Usch vilka smutsiga människor.

Det är obegripligt att HD och SD fortsatt umgås. Den ene kan döda den andre i sömnen när som helst känns det som. Eller anordna en "olycka" vid geoaktivitet.

Ditt sista stycke : har själv tänkt så och misstänker att vad som helst skulle kunnaa hända genom en "olycka". Inte bara mellan SD och HD (och barnen) utan även gällande andra människor de har stört sig på under åren som gått sen Lena mördades.

De trodde kanske att allt skulle återgå till att bli som det var innan Lenas död, men de har missbedömt läget totalt. Nu tvingas de gå med blottad bak, vare sig SD fälls eller ej.

De allra flesta av grannarna och geo-folket har förstått hur det ligger till och vilka de har med att göra.
(min spekulation, såklart)
Citera
2021-05-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, sjukt imponerande!
Det är samma procedur med slasken.

Du kan nog glömma "slasken".
Inte ens adv fick ut den, dom fick sitta
på Polishuset å läsa den.
Citera
2021-05-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nä, HD visste exakt var hon låg. Och vem som slagit ihjäl henne. Det hade SD berättat på natten vid sitt besök hos henne efter mordet.

Precis, det är solklart. Att SD besökte HD på natten efter mordet. Där kunde han placera en sak tillfälligt. Troligen mordvapnet. Han berättade för HD hur det låg till. På det sättet band han upp henne. Fick henne att tiga, att rabbla "inga kommentarer", "jag vet inte" osv. Samma stuk som en gängkriminell. Garanterat på order av SD.

Det är så synd att HD inte pressades mer i förhör. Hon "bröt ihop" när frågorna blev för jobbiga, fick lugnande mediciner och skyllde då på att hon inte mindes pga hjärndimma. Att hon släpptes av ÅH var en stor miss.
(mina spekulationer såklartl
Citera
2021-05-26, 23:31
Medlem
Ett dygn och 11,5 timme kvar...

Tick, tack,,,
Citera
2021-05-26, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade, längst ned:
Du vill gärna förstå hur jag menar? Och varför jag menar det jag menar?

Blir lite förvånad att du väljer att inte sikta in dig på de exempel på äventyrligt/riskabelt beteende jag har lämnat. Äventyrligheter som är såpass riskabla att man som förälder bör vänta med att ge sig i kast med dem tills barnen står på egna ben. Jag nämnde bl a fridykning med sikte på djup. Tror inte att Anneli Pompe kommer att fortsätta dyka till +100 m när hon fått barn.

Det finns andra farliga "äventyrligheter" en random trebarnsmamma kan ägna sig åt. En sådan är att fortsätta att träffa en man som hotat både mamman och ett av hennes barn till livet. En klok och omtänksam trebarnsmamma hade omgående sagt upp all kontakt med en sån karl!
Men nu hör jag redan: "Men Lena var så hjärntvättad av SD, att hon inte hade kraft att bryta kontakten."

Fast Lena hade kraft nog till att söka stöd i samtal med förnuftiga människor omkring henne. Fast när dessa rakt och utan omsvep rådde Lena till att omedelbart bryta all kontakt med SD -tja, då ville inte Lena lyssna längre.
Då gick Lena istället hem och bakade kladdkaka.
Som hon bjöd SD på..

Det är inte kladdkaka Roks rekommenderar som första åtgärd, varken för trebarnsmammor eller för singlar

https://www.roks.se/om-roks/roks-kunskap-hjalp-opinion

Är det din svenska som är kass eller har det framkommit uppgifter på att SD de facto åt utav kladdkakan?
Citera
2021-05-26, 23:43
Medlem
Vad tror ni nu om utgången? Mitt tips är att det blir friande. Annars hade SD frihetsberövats redan. Tyvärr. Borde ha fått livstid.
Citera
2021-05-26, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Vad tror ni nu om utgången? Mitt tips är att det blir friande. Annars hade SD frihetsberövats redan. Tyvärr. Borde ha fått livstid.
Dom kanske plockar in honom strax innan domen meddelas. Tar de honom nu så vet vi ju hur domen blir, och det är nog inte meningen. Men vad vet jag? Tror på friande men hoppas på fällande.
Citera
2021-05-26, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, det är sannerligen en never ending story.

Jag vill absolut inte svartmåla Lena. Hon blev som vi alla vet brutalt mördad för 3 år sedan
(men känns som igår), och hon kan ju inte längre försvara sig mot alla anklagelser... Men inte att förglömma att det finns/fanns starka känslor från flera håll. Tänker på SD-s och hans beskrivning av sina två "fruar". Då får han ju räkna med med bråk så att säga, sanningen brukar som bekant komma fram till slut!

Och då väcks Svartsjuka, en livshotande sjukdom om den inte behandlas i tid, likaså avundsjuka som är en allvarlig sjukdom, för att inte tala om Vreden som väcks bland alla inblandade, inte bara LW, SD, och HD. Vänner m.fl tar ställning för/emot vem. Sjukdomarna sprider sig i flera led likt ringar på vattnet...

Och nu kommer snart domen, då vi får veta hur Hovrätten resonerar. Om de kommer fram till att indicierna räcker till för att bli en hållbar kedja, vilket leder till fängelse - eller inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in