2021-05-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Kan man hämta ut slasken?
I ett annat mål jag följt skickades slasken efter begäran till en anhörig till GM, som i det läget var dömd för brottet (mordet).
Det var lite procedurer kring det hela, men kanske det att det var just en anhörig som begärde ut materialet avgjorde?

I slasken för LW kanske man äntligen kunde få svar på vad PN och JoSj sysslat med under mordnatten, dessa som SD tidigt (dag 1?) nämnde i förhör.

Även PJ:s Göteborgsresa borde finnas redovisad.

Med mera.
Det går att begära ut den, den är på 12000 sidor, som måste sekretessgranskas, endast pappersform osv..
Citera
2021-05-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det går att begära ut den, den är på 12000 sidor, som måste sekretessgranskas, endast pappersform osv..
Enl Åsa Hidinng gick inte det för ett år sen iallafall.
Citera
2021-05-26, 21:37
Medlem
doktor-millers avatar
USCH, det oroar mig att de inte har plockat in honom vid det här laget...
Citera
2021-05-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja det förklarar ju saken ; gräs och grus är just inget som tar till sig fotavtryck så där klarade sig mördaren gällande den detaljen ....

För övrigt känns det som att naturen "gråter" över L*enas död ,dag efter dag ....regn regn regn ...,sorg sorg sorg ...och bedrövelse som följeslagare ....

Inte klokt det här .

Nä det är inte klokt på en fläck!

Den enda trösten är att så många engagerat sig och blottlagt flera knepigheter och människor runt både offer och GM(s).

Förklaringarna om våld i nära relationer hoppas jag är något som flera tagit till sig och bär med sig. Likaså de utförliga personlighetsdragen som utgör en risk i en relation.
Och hur man gräver fram fakta om allt från IT, regionens (obefintliga) hjälp angående sponsrade event med mera.

Och om jag förstår det rätt så är det många som inte kommer ge upp oavsett rättens besked på fredag. L*nas minne och anhöriga kommer fortsatt hedras genom att peka finger åt det håll indicierna pekar.
Och om Davidssons tror sig kunna bygga nya bopålar här nere i söder (de verkar cacha en del i Skåne) så blir det inte ostört.
Citera
2021-05-26, 21:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hej.
Här kommer lite kul fakta och bilder på hur vi fick ut FUP.
2020-02-14 kl 11.00 Slänger Picasso2 upp Stämningsansökan i tråden. Sen börjar ett mail-bombande från många i tråden till Örebro TR, men där var det tvärstopp. Ingen FUP digitalt och dom 14.000 sidorna skulle kosta 28.000:- och kunde bara lämnas ut i pappersform. Sen tjatade o gnatade vi med Tingsrätten och hux flux så sänkte Björn Lindén priset till 7.000:- och då blev det helt plötsligt möjligt.
Snacket om insamling påbörjades men helt plötsligt ploppade nicket @Puttenot och berättade att hen skulle köpa ut FUP. Sagt o gjort så började @Puttenot fota av FUP med sin mobilkamera och @T34Panzer la allt tillrätta i tråden och det pågick nått dygn eller två, men sen togs kontakt och överenskommet blev att FUP skulle scannas in och upp i tråden. En insamling började och allt detta samordnades av en handfull nick och @Puttenot satte sig i bilen med hela familjen och drog hit till Göteborg och jag lovar, dom bor lååångt bort och dom gjorde en riktigt lång resa tur o retur.
20-02-22 vid 18 tiden fick jag den första halvan av FUP, och kl 18,47 så började jag scanna in och lägga upp i tråden. Det börjar med inlägg #77139 och sen är det bara att leta sig framåt. Den första högen med aktbilagor var 76cm hög och tog till 02.40 att scanna in. Alltså 8 timmars oavbrutet jävla scannande, men sen var som sagt halva FUP offentlig.
https://forumbilder.com/i/rx5o

2020-02-24 även då vid 18 tiden så hade en medlem ur @Puttenot familjen satt sig och kört ännu längre. Först hela vägen till Örebro, sen från Örebro till Göteborg, och sist då den lååånga vägen hem igen, så det var en riktig insatts av den personen och inte nog med det... I en av kartongerna med FUP så låg det en överraskning. Kolla här
https://forumbilder.com/i/rx55
Dom var så gulliga att dom skickade med lite Brännvin... ha ha ha

Kl 18.45 så började jag en andra gång att scanna in den andra halvan av FUP och det hittar man på inlägg #78068. Klockan 01.00 var jag klar med scannandet vilket innebär att jag satt i 6 timmar och 15 minuters oavbrutet scannande.
Den högen var faktiskt lite större - hela 82 cm, kolla här:
https://forumbilder.com/i/rx5X

Så Hela FUP var på över 14.000 sidor... 158 cm hög.... och vägde 86kg

Så, där har ni lite fakta om hur FUP hamnade i tråden.
Och förutom jag själv, Puttenot, Picasso2, Fröken_Sverige, T34Panzer, nonada, Zache så var det ett underbar samarbete i hela tråden och många hjälpte till.

Så ungefär gick det till när FUP hamnade i tråden.

// Krmkr

Citat:

Nästan som FUP då.
Repostar inlägg från Krmkr som berättar hur det gick till när FUP hamnade i tråden.
Plus bilder på papperstravarna! 😅
Vilket hästjobb som gjordes av det gänget!
Citera
2021-05-26, 21:47
Medlem
Citat:
Nästan som FUP då.
Repostar inlägg från Krmkr som berättar hur det gick till när FUP hamnade i tråden.
Plus bilder på papperstravarna! 😅
Vilket hästjobb som gjordes av det gänget!
Ja, sjukt imponerande!
Det är samma procedur med slasken.
Citera
2021-05-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hm, fick ett positivt svar, men att det skulle bli kostsamt och tidskrävande med att sekretessa den som sagt..
Citera
2021-05-26, 21:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Ok, då verkar det kört.
Tänkte att det skulle vara en mera ”nätt” historia på nåt tusental sidor.
Men man är ju nyfiken!
Citera
2021-05-26, 21:51
Medlem
Citat:
Hm, fick ett positivt svar, men att det skulle bli kostsamt och tidskrävande med att sekretessa den som sagt..
Ok.
Citera
2021-05-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ok, då verkar det kört.
Tänkte att det skulle vara en mera ”nätt” historia på nåt tusental sidor.
Men man är ju nyfiken!
Det är sånt man anser inte har betydelse för målet. Men fförsvaret hade tillgång till den.
Citera
2021-05-26, 21:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det är sånt man anser inte har betydelse för målet. Men fförsvaret hade tillgång till den.

Vore bra att få se hur man granskat ”LW:s alla karlar” och få slut på just den diskussionen en gång för alla.
Citera
2021-05-26, 22:14
Medlem
Citat:
Vore bra att få se hur man granskat ”LW:s alla karlar” och få slut på just den diskussionen en gång för alla.
Om du får ut den så kostar den 2 kr per kopia. Ca 24 000 kr alltså. Men vi fick 75% rabatt på fupen 😊. Kanske rabattt på slasken också?

Svartmålandet av LW får vi inte slut på. Det är vissa kontons livsluft i tråden. Tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in