2021-05-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timodjin77
Tänk att jag tycker tvärtom och att tanten stod upp för att hon inte kunde lova något. I den situationen hade det varit mycket lättare att jamsa med och sen sticka kniven i ryggen på dem.
Jag har verkligen inte gillat Anki men just i frågan om Ludde så har hon stått på sig och stått upp för vad hon gjort.

Fast uppenbarligen har ju hon bestämt sig. Hon var ju med på att hon ville stå i final med Dennis och Joanna när de pratade tidigare men var tveksam när hon pratade med de andra.

Det tyder ju på att hon inte kan stå för att hon kommer att rösta ut någon av henne tidigare kamrater.

Nu ser hon det här som en möjlighet att rättfärdigt rösta ut Andreas eller Ludvig för att de har "hotat henne" fast att hon egentligen redan hade bestämt sig innan deras snack.

Annkis beteende nu förstärker bara min bild av att hon är den falskaste och mest osympatiska människan i årets Robinson.
2021-05-26, 21:29
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Jag har svårt att tro att D & J tycker om Ankki.

Vi ser så himla lite av en dag. Alla deltagare pratade t.ex. hela tiden om hur himla pratglad Annica var och hur käften gick konstant på henne, och det är ju inget som framgått för oss tittare på ett speciellt tydligt sätt. Tror vi missar massor av deras riktiga samtal - där vänskap byggs på riktigt. Tror de kommer varandra väldigt nära när de kryper in i bivacken på kvällen och lägger sig och myser och pratar om livet. Fan vad jag svamlar, kort och gott: tror D & J tycker om Annki på riktigt.
2021-05-26, 21:32
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Har hört från säkra källor att Annika vinner.
får nog se över dina källor
2021-05-26, 21:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ni sitter i denna tråd och gnäller om att Ludde & Co mobbar folk och så gör ni det själva i hela tråden själva. Tycker ni kan navelskåda er själva vad ni pysslar med! Men ni har väl inte självinsikt nog för det kan jag tro ... du verkar rätt hjärntvättad med din egna logik av kvasi logik och ser inte verkligheten alls
Om du jämför hur man beter sig mot varandra fast på en öde ö i över en månad mot en tråd på fb som man enkelt bara kan låta bli att läsa är det ingen mening att argumentera med dig längre.
2021-05-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
får nog se över dina källor

Bra bedrift att vinna då man nyss åkt ur en tävling i finalveckan. 😉
2021-05-26, 21:35
Medlem
cjeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Ludde är väldigt märklig han tycker det var dumt att Andreas och Johanna inte följde deras plan utan gav blodshämnden till William. Ludde gav ju själv blodshämnden till W (när han åkte ut första gången). Sedan sa han till A och J - men jag och W hade ju en pakt. De båda svarade hur skulle de kunna veta det...

Hans prat och sätt mot Annki är inte jättesmart - det visar bara på att han ser henne som en bricka i sitt spel. Vilket hon själv förstår.

Ludvig har ju sedan han kom tillbaka till Gränslandet (andra gången) baktalat Annki inför Andreas och J.

Nu när han vann middagen tog han med Andreas. Sedan deras sätt att prata med henne - gjorde ju att hon glider ännu längre ifrån dem.

Jag tror inte man ska underskatta Annki, beror på vad det blir för tävlingar. Visst var hon bra på att göra upp eld?

Ludde verkar tycka själv att han är bra på att spela ”spelet” men idag gjorde han bort sig taktiskt igen. Att ta med sin wingman, Andreas, till middagen var ju riktigt korkat. Att lämna kvar en velig Annki ensam med den andra pakten, jösses hur tänkte han där? Han skulle tagit med Annki på middagen och säkrat sin pakt.
2021-05-26, 21:35
Medlem
Timodjin77s avatar
Lampadusaaa//
Klart att det lutar åt det hållet men hur skall hon kunna veta vad som händer i tävlingen och eventuella andra tvister som kan dyka upp.
Sen måste man ju nästan vara halvidiot för att inte tolka henne annat än att hon inte vill bli styrd och kan tänka sig att rösta precis som hon vill nu. Ingen lojalitet att räkna med alltså.
Senast redigerad av Timodjin77 2021-05-26 kl. 21:38.
2021-05-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vi ser så himla lite av en dag. Alla deltagare pratade t.ex. hela tiden om hur himla pratglad Annica var och hur käften gick konstant på henne, och det är ju inget som framgått för oss tittare på ett speciellt tydligt sätt. Tror vi missar massor av deras riktiga samtal - där vänskap byggs på riktigt. Tror de kommer varandra väldigt nära när de kryper in i bivacken på kvällen och lägger sig och myser och pratar om livet. Fan vad jag svamlar, kort och gott: tror D & J tycker om Annki på riktigt.

Jovisst, men det var väldigt tydligt att D inte gillade henne för någon vecka sedan! Valde att rösta på henne trots att han visste att alla andra skulle rösta på Ludde. Måste tyckt hon var riktigt jädra jobbig. La ju tom en kommentar om hur jobbig hon var när han röstade.
2021-05-26, 21:39
Medlem
”...hon är inte kontrollerbar längre...” Vilket kräk!!! Andreas kan inte jämföras med Trump eller Putin - Lukasjenko är hans riktiga namn!

Synd att inte Annki haft det här lugnet i synkarna tidigare. Nu klev hon upp på min lista!
2021-05-26, 21:40
Medlem
Citat:
Jag har svårt att tro att D & J tycker om Ankki. I så fall har det förändrats på två veckor då Dennis röstade på henne endast för att hon var jobbig och Joanna och Olivia tyckte hon var helknäpp som försökte pakta.

Men det är ett spel och dom vill så klart ha med henne. Att göra en så stor grej av det som gjorde Ankki ledsen är såklart också en del av spelet. Det som stör mig är att många inte inser det!

Precis. Joanna och Dennis insåg nog, till syvende och sist, att dom kan dra nytta av Annki och det vore förstås en dröm att få med sig henne, av alla, till en final.

Om det nu stämmer att Annki håller på trilskas med Anders och Ludde så är det ju bara att gratulera Dennis och Joanna om dom fått över henne till deras sida.
2021-05-26, 21:40
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Jovisst, men det var väldigt tydligt att D inte gillade henne för någon vecka sedan! Valde att rösta på henne trots att han visste att alla andra skulle rösta på Ludde. Måste tyckt hon var riktigt jädra jobbig.

Haha, det är fan sant. Vilken jävla vändning! Från att rösta på henne utav irritation till att ligga sömnlös hela natten för att Ludde & Robinson Andy varit taskiga mot henne

Har det dock framgått att det var Dennis som röstade på henne? Han sa väl bara att han röstade på någon han störde sig på(?)
2021-05-26, 21:41
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Har inte sett hela dagens avsnitt än men fy faaaan för den där syltryggen Andreas. "Hon är inte kontrollerbar längre", men snälla!! farbror har aldrig kontrollerat någon, farbror har enbart svansat efter två 20 åringar sedan start.
Preach. Jag undrar verkligen vad hans fruga tycker och tänker efter ha sett säsongen. Kan ju inte bli särskilt kåt på en gubbe som kuvar sig inför mer eller mindre barn... Att en vuxen man inte lyckas få rollen som ledare i ett gäng med fjortisar utan svansar efter och söker bekräftelse är ju bara sorgligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in