2021-05-26, 20:49
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buttson69
Just nu i detta nu, så är ingen av de fem någon av dem som jag anser har något som gör dem som top fem, förutom att de faktiskt är där. Men den som jag har minst emot som vinnare av de fem är Annki så länge jag slipper se henne naken.

Tala om att skämmas ut sig.

” Efter tystnaden – nu lättar Robinson-Rickard på sitt hjärta.
✔︎ Attacken mot Joanna – hårda orden efter programmet: ”Diktator”.
✔︎ Vill skicka sin mamma på medtävlarna i Robinson: ”Hon skulle läxa upp de jävlarna”.

Jaha du: Visa länkar till vart du har läst dina grönbockade saker - Tack!
2021-05-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Både Andreas (vuxen man) och Ludde (fjunis på väg in i livet) borde väl fatta att Annki inte kan hålla dem om ryggen i Finalveckan? Där och då är man sig själv närmast - annars behöver man inte vara med i tävlingen = de begär för mycket men ingen av de två: Ludde och Andreas fattar det orimliga de tycker att Annki ska visa dem! Puckade karlar säger jag bara

Du som är vuxen fjunis man borde inse att Ankki inte har större chans att vinna mot Dennis och Joanna. Alltså borde hon rösta ut någon av dom.

Något som även Ankki borde inse.
Senast redigerad av Tombo88 2021-05-26 kl. 20:53.
2021-05-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ni sitter i denna tråd och gnäller om att Ludde & Co mobbar folk och så gör ni det själva i hela tråden själva. Tycker ni kan navelskåda er själva vad ni pysslar med! Men ni har väl inte självinsikt nog för det kan jag tro ... du verkar rätt hjärntvättad med din egna logik av kvasi logik och ser inte verkligheten alls

Blir du mobbad härinne menar du? Det är ju bara du som uppträder sinnesförvirrat när du påstår att jag har skrivit en sak som jag inte har skrivit för att sedan förklara det med "det var så jag uppfattade det."

Erkänn bara att du har upprätt vimsigt istället för att trä på dig någon offerkofta och påstå att du blir mobbad.
2021-05-26, 20:51
Medlem
Timodjin77s avatar
Mycket osmakligt av Ludde å Andreas att hota och pressa Annki på det där viset och sen kalla henne okontrollerbar. Tror de underskattar att hon är en människa med känslor och hon är inte dum.
Effekten blev den motsatta och det visar hur dåliga de där gossarna är på att spela spelet.

Varför prata om lojalitet en dag från örådet som kan gälla 500 000kr för Annki. Ingen kan begära av någon annan att vara lojal i det här spelet. Lojalitet i Robinson är som Vaselin bra att ha för att ta sig in och långt men sen behövs det inte.
Senast redigerad av Timodjin77 2021-05-26 kl. 20:57.
2021-05-26, 20:57
Medlem
Jisses vilken tråkig säsong av Robinson 2021, vet något om nästa säsong också ska ska spelas in i Sverige?. Känns inte som det är Robinson man kollar på. Besviken.....
2021-05-26, 20:57
Medlem
elimes avatar
Har inte sett hela dagens avsnitt än men fy faaaan för den där syltryggen Andreas. "Hon är inte kontrollerbar längre", men snälla!! farbror har aldrig kontrollerat någon, farbror har enbart svansat efter två 20 åringar sedan start.
2021-05-26, 21:06
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampadusaaa
Fast Dennis och Joanna pratade ju också om det kommande örådet med Annki. Det är ju inget konstigt. De paktar ju själva lika hårt men blir arga när andra gör det. Det är rätt fult.

Det sjuka var att Dennis nästan började gråta av ilska för att de hade pratat med Annki om örådet.

Rätt fult av Annki också att inte kunna säga att hon kommer att rösta ut någon av Andreas eller Ludde.

Nu ser vi givetivs inte allt och kan därmed inte säga exakt hur de ser ut.

Känslan är dock att Anders och Ludde ser sig som "överordnade" samtidigt som Dennis och Joanna ser Ankan som en jämbördig.

Anders och Ludde ska bestämma åt Ankan eftersom de vet bäst.
Dennis och Joanna låter Ankan bestämma själv men ger henne givetvis tips. De hotar inte med "kommer inte kunna se mig själv i tv:n" bla bla bla.
2021-05-26, 21:11
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
Du har inte fattat att detta är en tävling??
Annki har aldrig (vad jag sett) sagt att dessa tre ska hålla ihop.
Däremot är det otroligt dåligt att ta snacket med Annki på det sätt de gör.
Dom ska inte påverka henne i sitt val!
Otroligt lågbegåvat att bete sej som de gör!
Hade Andreas varit åtminstone "lite smart" hade han bjudit med Annki till middagen... men så långt räcker inte hans förstånd...
Ludde o Andreas ska UT!!

Ludde vann tävlingen och valde partner till middagen, inte Andreas.

Anki har valt gamla tjejpakten där Dennis nu ingår och Joanna.
Andreas har ingen rösträtt i nästa öråd och är skadad, Ludde är ett stort hot i tävling.
Kan nästa tävling ge immunitet så har Ludde en chans till, annars är han stekt i sista örådet.

Det är mest rättvist med tanke på hur många personer han och lag Nord röstat ut, för att inte tala om hur många chanser han fått genom att produktionen ändrat på beslut. ICA-besöket och att hon den blonda, Emma tror jag, faktiskt redan vunnit en plats i Robinson tack vare diskning av deltagare. Då gled Ludde in på en räkmacka, skvallrade och övertog en av fuskarnas chans att tävla sig tillbaka, utan minst ett av tävlingsmomenten i Gränslandet.

Ludde bums ut ur Robinson och värdiga finalister borde vara William, lappgubben Rickard, Dennis och Joanna.

Finns det en Utpost i årets Robinson kan allt vända!
Senast redigerad av svampsubba 2021-05-26 kl. 21:16.
2021-05-26, 21:15
Medlem
elimes avatar
Ludvig är ju riktigt rolig alltså. Han vill så gärna framhålla att han är kungen på att spela spelet och när han och hans följeslagare sedan ska övertala Anki om att rösta med dom så lyckas dom bara göra henne riktigt förbannad
2021-05-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04

Känslan är dock att Anders och Ludde ser sig som "överordnade" samtidigt som Dennis och Joanna ser Ankan som en jämbördig.

Dennis och Joanna låter Ankan bestämma själv men ger henne givetvis tips. De hotar inte med "kommer inte kunna se mig själv i tv:n" bla bla bla.

Okej, jag har inte samma känsla. Jag tycker Annki helt enkelt borde sagt hur det låg till helt enkelt. Att hon har bytt sida istället för att slingra sig. Hon försöker spela ett spel som hon inte behöver. Ingen kommer rösta på henne ändå.

Sedan hade Dennis och Joanna försökt påverka på samma sätt om Annki inte hade varit på deras sida. Joanna som är den gnälligaste och suraste i lägret hade blivit förbannad på Annki om hon inte hade valt att gå med dem.

Andreas och Ludde är hon inte lika rädd för, de är ganska mesiga båda två. Lättare gå emot dem än Joanna som hon nog är lite rädd för.
2021-05-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04

Jag har svårt att tro att D & J tycker om Ankki. I så fall har det förändrats på två veckor då Dennis röstade på henne endast för att hon var jobbig och Joanna och Olivia tyckte hon var helknäpp som försökte pakta.

Men det är ett spel och dom vill så klart ha med henne. Att göra en så stor grej av det som gjorde Ankki ledsen är såklart också en del av spelet. Det som stör mig är att många inte inser det!
Senast redigerad av Tombo88 2021-05-26 kl. 21:21.
2021-05-26, 21:22
Medlem
Timodjin77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampadusaaa
Okej, jag har inte samma känsla. Jag tycker Annki helt enkelt borde sagt hur det låg till helt enkelt. Att hon har bytt sida istället för att slingra sig. Hon försöker spela ett spel som hon inte behöver. Ingen kommer rösta på henne ändå.

Tänk jag tycker tvärtom, att tanten stod upp för att hon inte kunde lova något. I den situationen hade det varit mycket lättare att jamsa med och sen sticka kniven i ryggen på dem.
Jag har verkligen inte gillat Anki men just i frågan om Ludde så har hon stått på sig och stått upp för vad hon gjort och hur hon tänker.
Senast redigerad av Timodjin77 2021-05-26 kl. 21:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in