2021-05-26, 12:35
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Lite trist att du inte förstår.
Jag har jobbat med marknadsföring och det är omöjligt att någon annan i hela världen har bättre koll på sin egna ekonomi än mig då jag vet exakt hur mycket pengar jag har. Så skriv inte till mig att jag inte förstår mig på saker i det här programmet. Vet att du är ett beryktat troll men ändå.

Någon som har artikeln från expressen "så gick det sedan"?
Citera
2021-05-26, 12:49
Medlem
swimmingpools avatar
Betalar till Hyresgästföreningen när dom bott i hus i 10 år.
Citera
2021-05-26, 15:13
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Dessutom kämpade verkligen kvinnan för att behålla ett dyrt kanalpaket från Canal Digital. 2021 - vem tecknar fortfarande kanalpaket?
Och vilka kanalpaket kostar 1300 kronor i månaden? Enligt Canal Digitals hemsida kostar största paketet 789 kronor i månaden så var kommer kostnaden 1300 kronor i månaden ifrån?
Citera
2021-05-26, 15:35
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Och vilka kanalpaket kostar 1300 kronor i månaden? Enligt Canal Digitals hemsida kostar största paketet 789 kronor i månaden så var kommer kostnaden 1300 kronor i månaden ifrån?
Det kan vara så att de satt på ett gammalt abonnemang. Eller så hade de en massa konstiga tilläggstjänster.

https://www.allente.se/globalassets/se/kundservice/docs/prislista-200302.pdf
Citera
2021-05-26, 15:36
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Lite illavarslande när senaste parets gubbe började snacka om att han skulle kunna köpa på sig bilar i framtiden när ekonomin tillåter det. Sätter en ganska stor peng på att han sitter med tre-fyra bilar inom fem år som det ska "fixas med".
Som det absolut inte kommer göras något vettigt med överhuvudtaget. Han är så många andra karlar i det här programmet, tror att de är grymma på att meka med bilar och göra bilaffärer. I själva verket är de fullkomligt värdelösa på det. Bilnasare marknaden är ju ganska mättad sedan länge tillbaka, framförallt på billiga skitbilar.

Det jag kan tycka hade varit okej är om de skaffar en bil att skruva på och gör färdigt den och säljer den, därefter kan du köpa ytterligare en bil, de är gubbarna ska inte ha mer än en bil i taget.
Citera
2021-05-26, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nä, det skulle jag inte säga, det har väl hänt ett par - tre gånger under årens gång. Men Julia som det faktiskt är frågan om, det står ju inte riktigt rätt till i skallen där. Räcker ju att se avsnittet de deltar i, hon visar sig ju synnerligen osympatisk. Hon verkar tro att bara för att man har egen firma så täljer man guld med fällkniv, men inget kan ju vara mer osant än det, att driva firma är ett tufft jobb.

Hennes inhopp i tråden gör ju inte direkt deras firmor någon tjänst då hon ljuger som en häst travar. Firmorna går ju inte bra, men hon påstår att de har tre anställda och är uppbokade under lång tid fram över, jo tjena! För deras hus har varit på väg till utmätning mer än en gång, och firmorna har skulder och utmätning.

Men hon har garanterat en narcissistisk personlighetsstörning och hittills är det ju parets föräldrar som fått rädda dem från ruinens brant.

De e’ bare å’ åk...

Julia A har lagt ut nya klipp från konståkningskarriären:

https://youtu.be/gTknxr1R6Lk

https://youtu.be/tJq2mOGKsMY
Citera
2021-05-26, 17:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
De e’ bare å’ åk...

Julia A har lagt ut nya klipp från konståkningskarriären:

https://youtu.be/gTknxr1R6Lk

https://youtu.be/tJq2mOGKsMY
Försök förstå att alla inte tittar på streamad teve. Årgång och avsnitt gör det enklare.
Citera
2021-05-26, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Försök förstå att alla inte tittar på streamad teve. Årgång och avsnitt gör det enklare.

Citerade du rätt inlägg nu?

Håller dock med om vad du skriver.
Citera
2021-05-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Betalar till Hyresgästföreningen när dom bott i hus i 10 år.

Borde dom inte kunna få tillbaka pengar då? Någon som vet hur det funkar?

Har ingen tv men SVT och kanal 4 och 6 är väl fortfarande gratis eller? Varför lägga 1000 kr i månaden på Canal digital då? Och det där med husvagnen orkar inte, sälj skiten och spara pengarna och åk på semester när ni har råd. Om jag hade varit deras dotter hade jag skaffat jobb och börjar spara ihop egna pengar,hon lär få noll ekonomiskt stöd från föräldrarna i framtiden...
Citera
2021-05-26, 19:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MdmDvl
Borde dom inte kunna få tillbaka pengar då? Någon som vet hur det funkar?

Har ingen tv men SVT och kanal 4 och 6 är väl fortfarande gratis eller? Varför lägga 1000 kr i månaden på Canal digital då? Och det där med husvagnen orkar inte, sälj skiten och spara pengarna och åk på semester när ni har råd. Om jag hade varit deras dotter hade jag skaffat jobb och börjar spara ihop egna pengar,hon lär få noll ekonomiskt stöd från föräldrarna i framtiden...
Det kostar inget att titta på avsnitten.
Citera
2021-05-26, 19:52
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968

Funderade på samma och att hon skulle "förhandla ner" det är inget lån utan ett abonnemang. Sen kan man ju undra om de verkligen behövde alla de kanalerna som ingår i största paketet. De hade en Chromecast och Netflix, det räcker ju
Citera
2021-05-26, 19:55
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, exakt. Gammalt jävla skräp i mängd istället för en vettig bil att skruva med. Självklart kan man ju välja vilken äldre bil som helst att skruva med, men tio stycken? Grejen är väl den gamla vanliga, att han tror att han skall göra i ordning dem, men det kommer aldrig hända eftersom han varken har utrustning eller kunskap för det.

Detta är ju en klassisk lyxällan-sak hos killar. Tror att de är världens bästa skruvare och bilhandlare.

Nä, de kommer inte mäta ut gamla skitbilar, finns inget större värde i dessa. Samma med husvagnen som tydligen hade något stort elfel.

Exakt. Kronofogden tar inte gammal skit som ändå inte är säljbart. Det kostar mer för KFM att hämta bilarna med bärgare, ställa upp dem någonstans, och att finna en köpare. Bilarna måste ju förvaras och yta att ställa upp dem på kostar. De vill inte ha massa osäljbar skit.

Jag undrar också vad hon jobbade med innan. Det där med att det finns pengar till digitalpaket, ööhh? Nä, det gör det inte, går man inte runt så finns inte pengarna.

Ja, det kan man undra. Tablå - TV, vem betalar för sånt? TV på tidtabell är väl passé sen länge. De var ju inte gamla heller, jag är några år äldre och kör inte TV paket, streamar och castar, det gör de flesta jag känner. För mig är det bara 70+ som gör det. Men de kanske inte har vettig internetuppkoppling och ändå vill titta mycket på TV.

Det lär väl inte vara H&M kläder som ligger ute, är väl finare märkeskläder? Men att hantera kläder till ett värde av någon tusenlapp är ju mycket mindre resurskrävande än att hålla på att transportera bilar. Att beslagta kläder är ju enkelt i jämförelse, det får liksom plats i bakluckan i bilen. Det hela handlar om att det inte ska bli en minusaffär för KFM. Bilar får nog ändå ha ett värde på 30-50K för att det ens ska vara värt mödan.

Ja, nu vet jag ju inte driftkostnaden för en husvagn, men det lär ju inte vara gratis. Försäkring, besiktning, reparationer (i alla fall på denna), skatt mm. Sen kostar det ju att stå på en camping med. Bättre att hyra stuga, det behöver ju verkligen inte kosta mycket. Har själv hyrt stuga med frugan många gånger.

Har han inte lagt ut fordonen till Lyxfällan kom dit så lär han aldrig göra det. Att sälja via blocket behöver inte innebära att han får ut massa mer pengar, vissa objekt kanske inte är säljbara där.
Bevisligen fanns där värde i bilarna, eftersom en bilfirma köpte upp dem. Så att kronis inte skulle anstränga sig för 29.000tkr tror jag inte så mycket på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in