2021-05-25, 22:14
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Dagens deltagare måste vara wt deluxe.

245 skulder hos 19 olika inkassobolag.

https://nyheter24.se/nyheter/961692-paret-ager-nio-fordon-men-har-hundratals-skulder-hos-inkasso

Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Att betala medlemsavgift till Hyresgästföreningen trots att man bor i villa indikerar att någonting inte stämmer här. Dessutom hela 9 fordon, när en bil räcker gott och väl.

Just det här med nio översnöade rishögar från 90-talet (eller vad det nu var) tycker jag är ett märkligt sätt att manifestera sitt motorintresse på. Det måste väl vara roligare att ha EN gammal folkvagnsbubbla, PV eller något sånt att skruva och putsa på i så fall.
Citera
2021-05-25, 22:31
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Nu har jag inte hängt i tråden särskilt länge men hör det till vanligheten att deltagare i programmet söker upp tråden för att fortsätta den freak-show som alla fick beskåda i programmet?
Jesus Christus, generna var inte starka här. Idiothen fattar inte att kronkalle kommer ta allt deras skitbilar, husvagn och hus så småningom. Sälja det för peanuts och högstbjudande. Idioten fattar inte.

Är inte Löfvén denna kvinnas förlorade son?
Senast redigerad av Uncorruptable 2021-05-25 kl. 22:40.
Citera
2021-05-25, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Jesus Christus, generna var inte starka här. Idiothen fattar inte att kronkalle kommer ta allt deras skitbilar, husvagn och hus så småningom. Sälja det för peanuts och högstbjudande. Idioten fattar inte.

Fattar Ni inte Kronis tar inte saker när det kostar för mycket att realisera.

Vet en kille som hade en Lincoln med bucklor tamejfan runt hela jävla bilen - han var bilmek
så mekaniskt var den nog rätt sund - kronis lät bilen vara.

MEN HUR I HELVETE KAN EN FAMILJ MED 2 VUXNA O ETT BARN FÅ BEHÅLLA 25,000 NET
O FÅ HA SÅ STOOORAAA MATKOSTNADER TROTS ALLT - har jag missat något??

Vad sysslade mannen med o kvinnan* när hon jobbade

*till viasat har det alltid funnits pengar o finns det inte nu tar jag lån till Viasat
kan det bli mer BrainDrain p WT

O hur stora kommer boendekostnaderna att vara - huset borde ju tidvis kräva ganska stora kostnader
o hur långt till jobbet hade han - stora bilkostnader både före o efter.
Citera
2021-05-26, 00:19
Medlem
Ograsts avatar
Citat:

Dessutom kämpade verkligen kvinnan för att behålla ett dyrt kanalpaket från Canal Digital. 2021 - vem tecknar fortfarande kanalpaket?
Citera
2021-05-26, 00:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones

Vet en kille som hade en Lincoln med bucklor tamejfan runt hela jävla bilen - han var bilmek

*till viasat har det alltid funnits pengar o finns det inte nu tar jag lån till Viasat

O hur stora kommer boendekostnaderna att vara - huset borde ju tidvis kräva ganska stora kostnader
Stämmer det verkligen? Det ligger kläder ute till försäljning på KFM’s hemsida.
Citera
2021-05-26, 00:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Dessutom kämpade verkligen kvinnan för att behålla ett dyrt kanalpaket från Canal Digital. 2021 - vem tecknar fortfarande kanalpaket?
Glöm inte husvagnen, är det inte bättre att försöka hyra en husvagn istället om man nu vill åka på husvagnssemester?
Om Biloradoturken bjuder 29.000 för fordonen så lär det gå att få 50.000-60.000 minst på blocket.
Varför säljer man bilarna till en handlare? Och inte lägger ut fordonen själva?

Efter skuldsaneringen tyckte mannen att han var en förebild för sina barn?
Citera
2021-05-26, 08:29
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Nu har jag inte hängt i tråden särskilt länge men hör det till vanligheten att deltagare i programmet söker upp tråden för att fortsätta den freak-show som alla fick beskåda i programmet?
Nä, det skulle jag inte säga, det har väl hänt ett par - tre gånger under årens gång. Men Julia som det faktiskt är frågan om, det står ju inte riktigt rätt till i skallen där. Räcker ju att se avsnittet de deltar i, hon visar sig ju synnerligen osympatisk. Hon verkar tro att bara för att man har egen firma så täljer man guld med fällkniv, men inget kan ju vara mer osant än det, att driva firma är ett tufft jobb.

Hennes inhopp i tråden gör ju inte direkt deras firmor någon tjänst då hon ljuger som en häst travar. Firmorna går ju inte bra, men hon påstår att de har tre anställda och är uppbokade under lång tid fram över, jo tjena! För deras hus har varit på väg till utmätning mer än en gång, och firmorna har skulder och utmätning.

Men hon har garanterat en narcissistisk personlighetsstörning och hittills är det ju parets föräldrar som fått rädda dem från ruinens brant.
Citera
2021-05-26, 09:18
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
Just det här med nio översnöade rishögar från 90-talet (eller vad det nu var) tycker jag är ett märkligt sätt att manifestera sitt motorintresse på. Det måste väl vara roligare att ha EN gammal folkvagnsbubbla, PV eller något sånt att skruva och putsa på i så fall.
Ja, exakt. Gammalt jävla skräp i mängd istället för en vettig bil att skruva med. Självklart kan man ju välja vilken äldre bil som helst att skruva med, men tio stycken? Grejen är väl den gamla vanliga, att han tror att han skall göra i ordning dem, men det kommer aldrig hända eftersom han varken har utrustning eller kunskap för det.

Detta är ju en klassisk lyxällan-sak hos killar. Tror att de är världens bästa skruvare och bilhandlare.
Citat:

Nä, de kommer inte mäta ut gamla skitbilar, finns inget större värde i dessa. Samma med husvagnen som tydligen hade något stort elfel.
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones

Exakt. Kronofogden tar inte gammal skit som ändå inte är säljbart. Det kostar mer för KFM att hämta bilarna med bärgare, ställa upp dem någonstans, och att finna en köpare. Bilarna måste ju förvaras och yta att ställa upp dem på kostar. De vill inte ha massa osäljbar skit.

Jag undrar också vad hon jobbade med innan. Det där med att det finns pengar till digitalpaket, ööhh? Nä, det gör det inte, går man inte runt så finns inte pengarna.
Citat:
Ja, det kan man undra. Tablå - TV, vem betalar för sånt? TV på tidtabell är väl passé sen länge. De var ju inte gamla heller, jag är några år äldre och kör inte TV paket, streamar och castar, det gör de flesta jag känner. För mig är det bara 70+ som gör det. Men de kanske inte har vettig internetuppkoppling och ändå vill titta mycket på TV.
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Stämmer det verkligen? Det ligger kläder ute till försäljning på KFM’s hemsida.
Det lär väl inte vara H&M kläder som ligger ute, är väl finare märkeskläder? Men att hantera kläder till ett värde av någon tusenlapp är ju mycket mindre resurskrävande än att hålla på att transportera bilar. Att beslagta kläder är ju enkelt i jämförelse, det får liksom plats i bakluckan i bilen. Det hela handlar om att det inte ska bli en minusaffär för KFM. Bilar får nog ändå ha ett värde på 30-50K för att det ens ska vara värt mödan.
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Glöm inte husvagnen, är det inte bättre att försöka hyra en husvagn istället om man nu vill åka på husvagnssemester?
Om Biloradoturken bjuder 29.000 för fordonen så lär det gå att få 50.000-60.000 minst på blocket.
Varför säljer man bilarna till en handlare? Och inte lägger ut fordonen själva?

Efter skuldsaneringen tyckte mannen att han var en förebild för sina barn?
Ja, nu vet jag ju inte driftkostnaden för en husvagn, men det lär ju inte vara gratis. Försäkring, besiktning, reparationer (i alla fall på denna), skatt mm. Sen kostar det ju att stå på en camping med. Bättre att hyra stuga, det behöver ju verkligen inte kosta mycket. Har själv hyrt stuga med frugan många gånger.

Har han inte lagt ut fordonen till Lyxfällan kom dit så lär han aldrig göra det. Att sälja via blocket behöver inte innebära att han får ut massa mer pengar, vissa objekt kanske inte är säljbara där.
Citera
2021-05-26, 09:24
Medlem
Men har TRE personer med begränsade bostadskostnder rätt att ha 25,000 kr net att spendera
EFTER Utmätning - det borde va runt 9,000 + bostadskostnader - här verkar vi ha bostadskostnadsaccept på 16,000 - vet inte om han hade långt till jobbet o lunchpengsaccept.

Hur i helvete skall det gå att få ut pengar av skuldsatta (förutom ensamstånende med höga löner)
när KFM-nettot (existensminimum) är så jävla högt
Citera
2021-05-26, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy

Detta är ju en klassisk lyxällan-sak hos killar. Tror att de är världens bästa skruvare och bilhandlare.

Exakt detta!

Har haft åtminstone två bekanta som försatt sig i samma situation. Köps in bilar som det ska fixas med och det blir ingenting gjort för det finns inga pengar efter att vraket är inköpt. Ena personen var totalt oduglig på att meka också så slutresultatet blev ju så klart skit. En gemensam nämnare när det gäller dessa personer är ju att båda hade flera 100k i skulder.
Citera
2021-05-26, 10:12
Medlem
Rekas avatar
S30A4: Lustigt par; under åratal orkar de inte ens säga upp onödiga abonnemang. Men samma kväll Magda anländer så säljer de, utan uppmaning, av massa prylar.

Men väldigt envis kvinna. Kanalpaketet var ju som den heliga graalen, och pengabufferten var ju också ajabaja för Magda.
Men imponerande godisförråd ändå.
Citera
2021-05-26, 10:24
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Exakt detta!

Har haft åtminstone två bekanta som försatt sig i samma situation. Köps in bilar som det ska fixas med och det blir ingenting gjort för det finns inga pengar efter att vraket är inköpt. Ena personen var totalt oduglig på att meka också så slutresultatet blev ju så klart skit. En gemensam nämnare när det gäller dessa personer är ju att båda hade flera 100k i skulder.

Just det. Jag minns ett avsnitt som gick för ett antal år sen, det var en idiot som köpt en gammal 740 eller 745:a som hade satt in blått ljus i instrumentpanelen. Att ens som vuxen med egen familj göra detta, han hade sambo/fru och unge tror jag, är bara så retarderat. Jag fattar om är typ 18 och precis skaffat sin första bil, men en vuxen man med familj, nä!

Det finns ju otaliga fall i Lyxfällans historia där de köpt en gammal rishög som har gått +30K mil där de köpt fälgar för +10K och slängt på fula kjolpaket för tusentals kronor när bilen är värd typ 5000 kr. Andra har köpt ljudanläggningar till sina rullade skithögar.

Ut över detta så är det dessutom många som tror att de är grymma skruvare och bilnasare. Mest roligt är ju när de köpt på sig skitbilar och saknar all form av bilmekanisk utbildning plus att de bor i en lägenhet utan tillgång till garage, ja snacka om att de inte tänkt igenom saken då.

Kvinnornas motsvarighet
är väl de som håller på med pyramidspelsliknande saker, som att sälja ljus på ljuspartyn, meningslösa vitaminer mm. Ofta har de ju köpt på sig ett stort lager som de aldrig blir av med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in