Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Hur menar du att utredningen skall ha låst sig vid en person under dag ett? Jag vet att SD hävdar så, och kanske kan han lura några kompisar med detta påstående, men han visar ju inte upp något som alls styrker detta. Jag skulle säga att det är fullkomligt naturligt att SD är misstänkt från dag ett. Det tror jag varenda polis och jurist i hela landet skulle hålla med om.
Det är klart att han är kollad extra noggrant eftersom det har funnits en del problem mellan Lena och honom och även vittnen som har vittnat om det.
Inte ens försvaret tog upp denna person som en möjlig gm. Det måste bero på att hans uppvisade tdislinke gav honom tillräckligt alibi.
Förhållandet har ju också varit avslutat sedn 2014 (eller något ditåt). Flera år innan mordet oavsett.
För många räcker det med de otaliga uppenbara lögner som SD lagt fram under alla år, även om det rent rättsligt inte räcker. Särskilt graverande blir lögnerna när de ändras allteftersom bevisen läggs fram.
Hans trovärdighet är noll. En oskyldig beter sig inte på det viset, om man inte är helt duperad av någon annan.
Och nej, jag tror inte en sekund på att SD är HDs lakej. Han har uppvisat tillräckligt med okontrollerat hat och svartsjuka genom stalking, dödshot som även involverar barn på det mest hemska sätt, och komplicerade lögner för att dölja otroheten, lögner som kan katogoriseras som gaslighting.
Långsint, hatiskt, okontrollerad och empatilös, genomsyrar han historik långt före mordet, och även efter mordet.
Så sjukt infekterad relation som han och Lena hade, bara den är i sig ett starkt motiv. Inte många människor som har en sådan relation utan att bryta den.