2021-05-26, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Stefaaaan Davisson samanfattar sig själv så bra i denna videosnutt, behövs inget mer säger precis allt om denne kvinnohatare/mördare/full av skit

https://gofile.io/d/mG9dzO

Den och snutten i rätten där han säger ungefär " Om jag vore mördaren så skulle ingen förstå att det var ett mord. Det är så slarvigt gjort nu. Jag blir lite förnärmad att ni tror jag är så dum..". Typ så.

Någon som är händig nog att klippa ur den ljudsnutten och lägga upp?

De två ihop är en perfekt kombo att ha i sin signatur!
Citera
2021-05-26, 10:39
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Den och snutten i rätten där han säger ungefär " Om jag vore mördaren så skulle ingen förstå att det var ett mord. Det är så slarvigt gjort nu. Jag blir lite förnärmad att ni tror jag är så dum..". Typ så.

Jag tror inte det uttalandet finns som ljudfil ännu? Kanske aldrig? Men här är det exakta orden från NA.se:

Citat:
”– Om jag hade begått brottet hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget. Då hade det sett ut som en olycka. Jag blir nästan förnärmad när man säger att jag gjort det här. Det är så dåligt utfört. Jag är smartare än så.”

Att han inte ens förstår att man inte gör en sådan video eller skriver hatbrev till ÅH, samt uttalar sådant som ovan, det säger ALLT om hur SD´s hjärna funkar. Eller inte funkar...

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

Senast redigerad av Fröken_Sverige 2021-05-26 kl. 10:47.
Citera
2021-05-26, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult

Det finns inte någon ljudfil från hans tyck synd om mig tal, tyvärr

Här är talet, från vad NA rapporterade

Nu ska 46-åringen prata inför rätten. Klockan 13:16

– Det är en gissning som åklagarna håller på med.

– De bildar sig uppfattningar från vittnen som inte varit delaktiga i mitt och Lenas liv. Det går som en slags visklek. Sedan sitter åklagaren och pusslar ihop och tror att de har en bra bild, säger 46-åringen.

– Både jag och Lena vet att jag inte mördade henne.

46-åringen tar av sig munskyddet och vänder sig mot rätten. Han pratar med en ganska låg röst.

– Sedan 2015 har jag inte velat ha en relation med Lena. Eller bygga en framtid med henne. Det ville däremot Lena.

– Jag tillhör inte de män som hatar kvinnor. Jag gör inte det.

– Under den här resan har jag lärt mig väldigt mycket nytt. Jag har fått lära mig att utredningen ska drivas opartiskt.

– Det blir ganska ojämnt när den sidan kastar skit. Jag sitter här och kokar och skulle vilja skrika.

– Det gör att det är deras bild som kavlas ut till hela Sverige.

– Det här har påverkat mina barn. De har en anhörig här eftersom de inte litar på massmedia.

– Jag har alltid trott att Sverige är rättssäkert. Men jag tror annorlunda nu.

– Om jag inte hade varit vit medelklass, utan en person med brokig bakgrund, så hade jag blivit fälld.

– Jag uttryckte mig dåligt mot åklagaren i den här filmen ni fick se. Jag har bett Åsa om ursäkt för det.

– Skrämmande saker ser man, Det finns jättemycket kommunikation, runt tio tusen sidor med chattkonversationer i förundersökningen. Det ser komplett ut, men då har åklagaren gått in och strukit bort enstaka ord.

– Det finns massor av sådana här exempel. Men vi ska inte gå in på allt sådant. Jag blir allt för engagerad.

46-åringen säger att han är frustrerad, rösten bryts och han svär men ber om ursäkt för det.

– Får det gå till så här i Sverige, säger 46-åringen retoriskt.

Den misstänkte säger att han tycker det begåtts mängder med fel i utredningen. Han säger också att åklagaren haft 58 fel under rättegången.

46-åringen pratar om aktiviteterna som skett i hans dator vid tidpunkten för mordet.
– Jag kanske har tekniskt albibi. Vad fan?!! Oj, ursäkta, säger han.

46-åringen vänder sig mot åklagaren men har fått tillsägelse av domaren att inte bli personlig.

– Jag blir så frustrerad. Jag tror jag får hoppa över det mesta, säger han.

46-åringen läser från det han skrivit i datorn.

Han läser en del innantill och pratar en del fritt.

– Jag är inte stolt över allt jag gjort i livet. Men i det stora hela är jag nöjd. Jag ångrar att jag inte tog bättre tag i min relation med min fru.

– Jag ångrar att jag inte bara satt tyst i mina förhör. Jag borde ha agerat som en yrkeskriminell och bara varit tyst.

– De borde ha förhört mig som vittne istället.

– Det har varit omtumlande tre år. Jag har inte fått ro att landa i det här. Jag har idag inte ens greppat att Lena är borta. Jag har inte kommit till sorgen än. Jag biter ihop för att klara livet.

– Jag har rätt att få skratta. Jag hoppas innerligt att man fortsätter utreda det här. Men jag tror inte man kommer att hitta Lenas mördare.

– Om jag hade begått brottet hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget. Då hade det sett ut som en olycka. Jag blir nästan förnärmad när man säger att jag gjort det här. Det är så dåligt utfört. Jag är smartare än så.

Nu har 46-åringern pratat klart. Klockan 13:36
Senast redigerad av Litenensam 2021-05-26 kl. 10:48.
Citera
2021-05-26, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag tror inte det uttalandet finns som ljudfil ännu? Kanske aldrig? Men här är det exakta orden från NA.se:

Att han inte ens förstår att man inte gör en sådan video eller skriver hatbrev till ÅH, samt uttalar sådant som ovan, det säger ALLT om hur SD´s hjärna funkar. Eller inte funkar...

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

Han har dålig impulskontroll. Kläcker ur sig vad som helst, när som helst. Opassande lappar till åklagaren inkl film om domkraftskaft. Skrämmer barn och slår näven i väggen. Smyger runt i folks trädgårdar och fotar. Och skäms inte ens! Han är en psykopatisk narcissist - den farligaste personstörningen av alla. Det kommer gå illa om han frikänns.
Citera
2021-05-26, 10:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ibland behövs det uppenbarligen, huvudsaken är väl trots allt att man tar till sig rätt fakta.
Värre om man trögar sig bortom räddning genom att vägra ta in fakta.

Sådan är inte jag, om jag har fel tar jag in det och tuggar i mig faktan (som nu).

Att agera på något annat sätt vore rakt av pinsamt (man ser liksom svart på vitt när någon trögar sig och/eller ljuger i tråden och därefter vägrar erkänna det) fakta försvinner liksom inte bara för att man blundar för den.

Jag tror att vi gick igenom skillnaden mellan mord och dråp tidigare i tråden, men det är alltid bra att repetera. För mig sitter det inte liksom inte riktigt.

Gick in idag och kollade i Brottsbalken. Nytt för mig är att man nu har kommentarer på sidan om lagarna och länkar till både prejudikat, förklaringar till ord, olika rättsfall, ändringar mm. Väldigt bra.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------
MORD

Lag

Kommentar

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------
DRÅP

Lag

Kommentar

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------

Som jag uppfattar det, är att om SD skulle bli dömd för mordet, då är inte dråp aktuellt, utan mord, tidbestämt.

Mordet är varken förståeligt eller försvarligt.

SD har haft många andra olika alternativ till att lösa konflikten på, alla andra innebär att mord inte är nödvändigt. Han skulle vara tvungen att ta ansvar för sin otrohet, vilket inte måste lösas med mord.

Eftersom mordet har varit särskilt förslaget, då Lena har lurats ut ur sin bostad och lämnat sitt underåriga barn ensamt mitt i natten (dörren på glänt). Det har föregåtts av viss planering, då hon har blivit utlurad och ett tillhygge har medhavts.

Hon har lurats till en plats där hon inte har haft möjlighet att fly, utan blivit instängd mellan plank och stängsel, vilket har ingått i planeringen.

Mordet har också inneburit ett svårt lidande för Lena. Skrik har hörts i flera minuter av vittnen och Lena måste både ha varit rädd, känt dödsångest och svår smärta.
Citera
2021-05-26, 11:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

– De bildar sig uppfattningar från vittnen som inte varit delaktiga i mitt och Lenas liv. Det går som en slags visklek. Sedan sitter åklagaren och pusslar ihop och tror att de har en bra bild, säger 46-åringen.

46-åringen tar av sig munskyddet och vänder sig mot rätten. Han pratar med en ganska låg röst.

– Sedan 2015 har jag inte velat ha en relation med Lena. Eller bygga en framtid med henne. Det ville däremot Lena.

– Under den här resan har jag lärt mig väldigt mycket nytt. Jag har fått lära mig att utredningen ska drivas opartiskt.

– Det blir ganska ojämnt när den sidan kastar skit. Jag sitter här och kokar och skulle vilja skrika.

– Det här har påverkat mina barn. De har en anhörig här eftersom de inte litar på massmedia.

– Om jag inte hade varit vit medelklass, utan en person med brokig bakgrund, så hade jag blivit fälld.

– Jag uttryckte mig dåligt mot åklagaren i den här filmen ni fick se. Jag har bett Åsa om ursäkt för det.

– Skrämmande saker ser man, Det finns jättemycket kommunikation, runt tio tusen sidor med chattkonversationer i förundersökningen. Det ser komplett ut, men då har åklagaren gått in och strukit bort enstaka ord.

– Det finns massor av sådana här exempel. Men vi ska inte gå in på allt sådant. Jag blir allt för engagerad.

46-åringen säger att han är frustrerad, rösten bryts och han svär men ber om ursäkt för det.

Den misstänkte säger att han tycker det begåtts mängder med fel i utredningen. Han säger också att åklagaren haft 58 fel under rättegången.

46-åringen pratar om aktiviteterna som skett i hans dator vid tidpunkten för mordet.

46-åringen vänder sig mot åklagaren men har fått tillsägelse av domaren att inte bli personlig.

– Jag är inte stolt över allt jag gjort i livet. Men i det stora hela är jag nöjd. Jag ångrar att jag inte tog bättre tag i min relation med min fru.

– Jag ångrar att jag inte bara satt tyst i mina förhör. Jag borde ha agerat som en yrkeskriminell och bara varit tyst.

– Det har varit omtumlande tre år. Jag har inte fått ro att landa i det här. Jag har idag inte ens greppat att Lena är borta. Jag har inte kommit till sorgen än. Jag biter ihop för att klara livet.

– Jag har rätt att få skratta. Jag hoppas innerligt att man fortsätter utreda det här. Men jag tror inte man kommer att hitta Lenas mördare.

– Om jag hade begått brottet hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget. Då hade det sett ut som en olycka. Jag blir nästan förnärmad när man säger att jag gjort det här. Det är så dåligt utfört. Jag är smartare än så.

Citat:

Det stämmer ju. Hela åtalet bygger ju på vad LW sagt till sina vänner under hennes förtalskampanj av SD och HD. En kampanj hon bedrev p.g.a. att SD vägrade lämna sin fru.
Citera
2021-05-26, 11:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att vi gick igenom skillnaden mellan mord och dråp tidigare i tråden, men det är alltid bra att repetera. För mig sitter det inte liksom inte riktigt.

Gick in idag och kollade i Brottsbalken. Nytt för mig är att man nu har kommentarer på sidan om lagarna och länkar till både prejudikat, förklaringar till ord, olika rättsfall, ändringar mm. Väldigt bra.
MORD

Lag

Kommentar

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------
DRÅP

Lag

Kommentar

Som jag uppfattar det, är att om SD skulle bli dömd för mordet, då är inte dråp aktuellt, utan mord, tidbestämt.

Mordet är varken förståeligt eller försvarligt.

SD har haft många andra olika alternativ till att lösa konflikten på, alla andra innebär att mord inte är nödvändigt. Han skulle vara tvungen att ta ansvar för sin otrohet, vilket inte måste lösas med mord.

Eftersom mordet har varit särskilt förslaget, då Lena har lurats ut ur sin bostad och lämnat sitt underåriga barn ensamt mitt i natten (dörren på glänt). Det har föregåtts av viss planering, då hon har blivit utlurad och ett tillhygge har medhavts.

Hon har lurats till en plats där hon inte har haft möjlighet att fly, utan blivit instängd mellan plank och stängsel, vilket har ingått i planeringen.

Mordet har också inneburit ett svårt lidande för Lena. Skrik har hörts i flera minuter av vittnen och Lena måste både ha varit rädd, känt dödsångest och svår smärta.

Vi vet inte om LW lurats till planket eller om de träffats där för att prata ostört likt de gjort förr. Pratat utanför LW's hem menar jag då, bl.a. för att inte störa hennes barn.

Vi vet inte vilket mordvapen som använts och huruvida det varit medhavt eller funnits tillgängligt och lätt att ta i bruk när gräl och handgemäng uppstått.

Att LW känt stor smärta och blivit slagen många gånger utesluter inte heller dråp eftersom en GM kan ha svårt att besinna sig när hen förlorat fattningen och börjat slå.

Ingen av den planering du skriver om är bevisad bortom rimligt tvivel. Men den som gapar efter mycket förlorar ibland hela stycket. Om det prompt måste vara mord, då får vi leva med frikännande istället tyvärr.
Senast redigerad av Rosamund 2021-05-26 kl. 11:29.
Citera
2021-05-26, 11:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Inte hjälpte det här honom.

Det blir väldigt mycket anklagelser, utan stoft.
Han borde ha undvikit värdeord och beskrivningar som uppfattas som negativt och väldigt överdrivnai en rättssal, t ex viskningsleken, att åklagaren har strukit vissa ord och man i Sverige inte har ett rättsäkert system (vit medeklass jämfört med någon från brokig bakgrund, vilket ju pekar med hela handen mot HELA rättssysemet, det icke rättvisa rättsystem som han ska nu dömas av enligt honom).

Offerkoftan har vi pratat mycket om redan i tråden, och den är det inte läge att prata om här när en männsika har blivit brutalt mördad och anhöriga sitter i salen och lider.

Hans taffata försök att be om ursäkt för filmen, allt det går om intet genom de anklagelser han nu sitter och gör. Han vill vända sig mot "Åsa", men blir ombedd av domaren at inte bli personlig. Han är ju helt uppbenbart vred mot "Åsa" ännu, så ursäkten den blir det ju inte mycket av. Det är ju hon som bedrivit viskningleke mot honom.

Herregud, att han ens tar upp rätten att skratta! Han förstår inte att detta hävdande av hans rättigheter, inte har med rättigheter att göra!

Varför förklarar han inte sina opassande skratt med nervositet, tics eller vad som helst! Ingen vill höra att han har rätt att skratta. Det vet alla.

Det handlar om respekt.
Respekt för Lena och hennes anhöriga. Respekt för situationen och allvaret i att sitta som misstänkt för ett brutalt mord.
Respekt för rättens ledamöter och hela rättsväsendet, Sverige.

Hur han som smart man skulle ha löst mordet utan att det skulle upptäckas som mord; det perfekta brottet, det behöver inga kommentarer.

Hans försvarare måste drömma mardrömmar varje natt om det hemska talet.
Citera
2021-05-26, 11:29
Medlem
landbandys avatar
Det finns iofs en till person som blev mycket arg på LW .
Den personen uttalade ju till henne mycket arg, dessa ord:

-Du har förstört hela mitt liv!

Tror det var den mannen som åkte ner till Tyskland sen, tidigt på morgonen, efter att LW blivit utsatt ....

Är det någon som vet om den mannen hade flyttat i till stan ifrån landet där han bott med en kvinna ?
Att han då, när LW dog, bodde på Hertig Karls alle' ?
Tänker på hennes mobils förflyttning mot just det hållet ?
Hmm?

Ja vad skall man tro? Hans före detta hade blivit rädd för honom när han blev arg, sa hon ....

(Enbart spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-05-26 kl. 11:41.
Citera
2021-05-26, 11:39
Medlem
Läste just i NA att insatsstyrkan gjort en gryningsräd i morse.. Men det var visst i Lindesberg norr om Örebro...

Blev glad där ett ögonblick...
Citera
2021-05-26, 11:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det finns iofs en till person som blev mycket arg på LW .
Den personen uttalade ju till henne mycket arg, dessa ord:

-Du har förstört hela mitt liv!

Tror det var den mannen som åkte ner till Tyskland sen, tidigt på morgonen, efter att LW blivit utsatt ....

(spekulation)

Exakt. Och hans alibi är att han var hemma och packade. Precis som SD. JSs alibi godkänns men inte SDs. Vi vet att han och LW haft kontakt under dagen. De kan ha blivit osams om något och träffats för att prata ut.
Citera
2021-05-26, 11:44
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Exakt. Och hans alibi är att han var hemma och packade. Precis som SD. JSs alibi godkänns men inte SDs. Vi vet att han och LW haft kontakt under dagen. De kan ha blivit osams om något och träffats för att prata ut.

Jo,han kan ju ha känt sig blåst utav LW ,som var på väg med ett gäng till Norge medans han satt ensam i Örebro efter att ha brejjkat sitt förra liv ,och kanske kanske trodde han sig hittat LW som livspartner ?
Men ack vad han bedrog sig ,och sådant kan göra en man mycket ARG ....

Tänkte på rösten som var MÖRK, då när grann tanten hörde ett par, gå nerför gatan mot planket den där kvällen -den manlige personen var mycket arg hörde hon...talade snabbt,intensivt och forcerande ...

Vem vet ?

(enbart spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-05-26 kl. 11:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in