2021-05-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
https://kreditrapporten.se/kop-kreditupplysning/5591759146/skate-shop-by-scarlett-andersson-ab
Julias betalningsanmärkningar

Hahaha.. ni verkar inte kunna skilja på privat och juridisk person.. läs på vad dessa innebär på Skatteverket
Citera
2021-05-24, 18:46
Medlem
Shekinah82s avatar
Hon, Nathalie, som de visar på tv3 just nu - bor inte längre med Pierre, nu verkar hon bo tillsammans med 4 andra personer.

Undrar hur det har gått för henne?
Citera
2021-05-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egenfirma12
Hahaha.. ni verkar inte kunna skilja på privat och juridisk person.. läs på vad dessa innebär på Skatteverket

Vad menar du med det?

Jag tänker att man nog inte blir pigg på att göra affärer med denna ”juridiska person” pga anmärkningarna eller vad det nu är som gör att företaget är rödmarkerat. Och företag kan gå i konkurs.

”Skate Shop by Scarlett Andersson AB”

”Anmärkningskontroll
Kreditupplysning med viktig information:
Företaget har minst ett av följande:

Anmärkning, Skuldsaldo, Utmätning, Ansökan hos Kronofogden

Kontrollerat 2021-05-24”

https://www.merinfo.se/foretag/Skate-Shop-by-Scarlett-Andersson-AB-5591759146/2kh6syy-1t2rg
Citera
2021-05-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shekinah82
Hon, Nathalie, som de visar på tv3 just nu - bor inte längre med Pierre, nu verkar hon bo tillsammans med 4 andra personer.

Undrar hur det har gått för henne?

Ja, man hoppas ju nånstans det går bra för folk, men man vet ju inte.
Citera
2021-05-24, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Hon är egentligen söt, men den hemska tatueringen förstör. Och tatueringen omöjliggör nog att få jobb i stil med bilförsäljare.

Hur gammal var hon? Hon kanske fortfarande kan få barn eller har den biologiska klockan tickat iväg för långt?
Ja det är verkligen synd!
Tycker det är svårt att bedöma åldern men gissar på 25-30 så det är knappast försent.
Oavsett om hon har någon bokstavsdiagnos eller inte så är det något som inte stämmer med henne.
Bara planlöst flytta till Helsingborg för att ”komma bort från Stockholm”?
Citera
2021-05-24, 22:35
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egenfirma12

Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Vad menar du med det?

Jag tänker att man nog inte blir pigg på att göra affärer med denna ”juridiska person” pga anmärkningarna eller vad det nu är som gör att företaget är rödmarkerat. Och företag kan gå i konkurs.

”Skate Shop by Scarlett Andersson AB”

”Anmärkningskontroll
Kreditupplysning med viktig information:
Företaget har minst ett av följande:

Anmärkning, Skuldsaldo, Utmätning, Ansökan hos Kronofogden

Kontrollerat 2021-05-24”

https://www.merinfo.se/foretag/Skate-Shop-by-Scarlett-Andersson-AB-5591759146/2kh6syy-1t2rg
Behövs inte läsa på något överhuvudtaget. Det framgår så fint av inlägget från ModPodge företaget har skulder varför jag skulle vara mycket tveksam till att anlita detta. Om jag vore leverantör så skulle jag kräva kontant (läs: omedelbar) betalning i samband om ni skulle köpa något. Om jag vore kund så skulle jag kräva att jobbet slutförs innan större slutbetalning.

Detta ställer ju givetvis till det för såna firmor som har obestånd, precis som ni har. Men både leverantörer och kunder lär ju vara på din vakt och säkerställa att de inte blir blåsta. Blir mycket enklare att driva firma om den har hyfsade ekonomiska muskler, för då kan man få krediter och kunderna blir inte lika nervösa. Sen så har ju knappast Julias beteende i Lyxfällan gjort det hela lättare.
Citera
2021-05-25, 20:11
Medlem
Knullkungens avatar
Dagens deltagare måste vara wt deluxe.

245 skulder hos 19 olika inkassobolag.

https://nyheter24.se/nyheter/961692-paret-ager-nio-fordon-men-har-hundratals-skulder-hos-inkasso
Senast redigerad av Knullkungen 2021-05-25 kl. 20:17.
Citera
2021-05-25, 20:27
Medlem
Nenetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

https://nyheter24.se/nyheter/961692-paret-ager-nio-fordon-men-har-hundratals-skulder-hos-inkasso
Tanten påminner om en blond Sven Melander, fast dum.
Citera
2021-05-25, 20:44
Medlem
Nu har jag inte hängt i tråden särskilt länge men hör det till vanligheten att deltagare i programmet söker upp tråden för att fortsätta den freak-show som alla fick beskåda i programmet?
Citera
2021-05-25, 20:50
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Nu har jag inte hängt i tråden särskilt länge men hör det till vanligheten att deltagare i programmet söker upp tråden för att fortsätta den freak-show som alla fick beskåda i programmet?

I allafall fascineras jag av familjen As som nyligen var med. För vägrar nämligen att lära av sina misstag. De flesta deltagarna i programmet försöker i alla fall hålla sig till sin budget och betala på skulderna. Men inte fam A, istället skaffar de fler barn och startar nya företag. Samtidigt som de vädjar om stöd via sin instagram. Någonting är allvarligt fel här.
Senast redigerad av Ograst 2021-05-25 kl. 21:21.
Citera
2021-05-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
I allafall fascineras i alla fall av familjen As som nyligen var med, inte vägrar att lära av sina misstag. De flesta deltagarna i programmet försöker i alla fall hålla sig till sin budget och betala på skulderna. Men inte fam A, istället skaffar de fler barn och startar nya företag. Samtidigt som de vädjar om stödd via sin instagram.

Ja det är ett väldigt osmickrande drag. Alla som såg avsnittet har en väldigt tydlig bild över exakt hur illa ställt det var, både på det ekonomiska och personliga planet. Det hjälper föga att komma in här och fäkta mot väderkvarnar i tron om att någon ska ändra uppfattning. Vill minnas att det även lades fram bildbevis för tiggeri över swish vilket knappast är något som en framgångsrik företagare ägnar sig åt. En bedragare däremot....
Citera
2021-05-25, 21:30
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

Att betala medlemsavgift till Hyresgästföreningen trots att man bor i villa indikerar att någonting inte stämmer här. Dessutom hela 9 fordon, när en bil räcker gott och väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in