2021-05-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innercircle
Jag grävde lite i det och kollade upp bokslutet för Enzymatica det året han gjorde sin EXIT. Han sålde hela sitt innehav året 2012 och kursen var mellan 6 - 15 SEK under hela finansiella året. Han ägde som mest 1 917 303 aktier, om han nu sålde på absoluta peaken vilket känns orimligt så tjänade han cirka 29 miljoner före skatt. Det är en bra affär men det är absolut ingen förmögenhet. Man kan inte se hans ingångsvärde men man kan se att han ägde aktierna via ett aktiebolag.

Åke Larsson 1 746 400
Marie-Louise Rexö 1 859 000
Michael Edelborg Christensen 1 871 099
Staffan Bergqvist 1 917 303
Ulf Blom 1 932 996
Fredrik Fex 112 500

Är rätt säker på att Vd:n som också är Bjärredsbo och Berg*vist sålde av någon miljon aktier tidigare för ett rätt mycket högre styckepris.
Om Berg*vist sålde genom Cove Neck eller på annat sätt vet jag inte men Berg*vist specialitet är att sälja tidigt och på topp!
Senast redigerad av Bjerredsbosen1945 2021-05-02 kl. 14:10.
Citera
2021-05-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjerredsbosen1945
Är rätt säker på att Vd:n som också är Bjärredsbo och Berg*vist sålde av någon miljon aktier tidigare för ett rätt mycket högre styckepris.
Om Berg*vist sålde genom Cove Neck eller på annat sätt vet jag inte men Berg*vist specialitet är att sälja tidigt och på topp!

Kanske det.

Kunde även hitta att han sannolikt äger huset via företaget N*rra Vill*vägen Förv*ltning AB, besöksaddressen är samma som där skottlossningen ägde rum. Tittar man på siffrorna från 2018 och 2019 ser man att företaget gjorde förluster på över 27 MSEK.

Personligen vet jag inte så mycket om denna mannen förutom dom rykterna som har haft vägarna förbi. Det låter som att du känner honom personligen, gör du det?

https://www.introduce.se/foretag/enz...ticas-styrelse
Citera
2021-05-02, 23:05
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Kunde även hitta att han sannolikt äger huset via företaget N*rra Vill*vägen Förv*ltning AB, besöksaddressen är samma som där skottlossningen ägde rum. Tittar man på siffrorna från 2018 och 2019 ser man att företaget gjorde förluster på över 27 MSEK.
Det har jag svårt att tro. Att äga sitt hus genom eget bolag är en säker väg till problem med SKV.
Enligt balansräkningen i årsredovisningen för 2019 finns inte något fastighetsinnehav. Däremot vissa aktieinnehav. Eget kapital är raderat, för övrigt. Bolaget tömt genom utdelningar på 17M och resten nedskrivet pga konkurser i dotterbolag kan jag gissa.
Citera
2021-05-02, 23:16
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Även En R*ko N*darevic (släkten omnämnd tidigare i tråden) inblandad i båda målen enligt domarna. Någon Skåning som vet mer om denne?

Fortfarande ingen med info om denne?

Finns lite gammal info här på FB, men sparsmakad.
Citera
2021-05-04, 09:19
Medlem
Citat:
Kanske det.

Personligen vet jag inte så mycket om denna mannen förutom dom rykterna som har haft vägarna förbi. Det låter som att du känner honom personligen, gör du det?

https://www.introduce.se/foretag/enz...ticas-styrelse

Hur hittar man "att han sannolikt äger huset via företaget ...". Det var det dummaste jag hört. Varför spekulera ?
Om man söker lite hittar man HCN Group
Citera
2021-05-04, 19:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaiPan69
Hur hittar man "att han sannolikt äger huset via företaget ...". Det var det dummaste jag hört. Varför spekulera ? Om man söker lite hittar man HCN Group
Precis. Inte heller där finns det någon fastighet, som väntat. Däremot en något märklig uppskrivning på 19 mille. Inte så vanligt att man kan göra det.

Men tveksamt om detta ger ledtrådar till MGM. Innenco-spåret med kopplade personer är det enda som har tillräcklig substans hittills.
Citera
2021-05-09, 12:28
Medlem
Mannen gör skumma affärer, det vara bara en tidsfråga innan verkligheten kom ikapp.
Citera
2021-05-10, 16:14
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walherich
Mannen gör skumma affärer, det vara bara en tidsfråga innan verkligheten kom ikapp.
Välkommen till Flashback!
Nu är det lite väl många nyreggade konton som misstänkliggör BO.
Är det en rökridå för skyla över den mest konkreta misstanken hittills, Innenco-spåret?
Citera
2021-05-11, 18:49
Medlem
Meningslöst att försöka hitta något på SB, han är ren och världens finaste kille.
Citera
2021-05-11, 22:07
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walherich
Meningslöst att försöka hitta något på SB, han är ren och världens finaste kille.
Försök till omvänd psykologi?

Anyways, jag har blivit kontaktad av en person som uppger sig ha kontakt med några av BO:s medinvesterare. Uppgiften från dessa är att dramatiken runt BO helt kan härledas till i tråden omtalat bolag med "folk" från Landskrona. Det finns endast en person från Landskrona som namnges i tråden: R*ko Nadarevic.

Enligt en tidigare länkad tråd i delforumet Organiserad Brottslighet är han en "rakad sak", liten och social och lystrar till namnet "Räkan". Vi vet också att han är inblandad i Innenco-caset och har agerat ombud i flera tvister åt Innenco-VD:n T*mas J*nsson. Allting pekar alltså åt det hållet.

Hittade också en 14 år gammal tråd där R*ko och broder nämns när det gäller misstanke om utpressning och mord i Landskrona.

Det som är lite konstigt är att en hel del personer har haft synpunkter här om BO, medan det är knäpptyst kring Räkan & co, trots tidigare ställd fråga. Vågar folk inte ta bladet från munnen i Skåneland?
Senast redigerad av Enterprise 2021-05-11 kl. 22:31.
Citera
2021-05-25, 14:34
Medlem
Ju mer man gräver i SB's förflutna desto fler missnöjda personer hittar man och det verkar som om han har sin egen verklighet vad gäller de bolag han är inblandad I. Om det är ren lögn, för att locka investerare, eller om det bara är hans övertro på vad som kommer att hända är svårt att få kläm på iom att det är andra- och tredje-handsuppgifter jag hört. Lutar åt att enligt det hört är det lögner som läggs fram eftersom mycket inte har stämt med verkligheten. Uppenbart är dock att man inte bör lita på vad han säger utan kolla med företagets ledning för att få riktiga uppgifter. Har hört, från flera av varandra oberoende källor, en del skrämmande uppgifter om hur företag presenterats för investerare som sedan visat sig inte stämma med verkligheten när man pratat med företagsledningen. Iom att jag frågat runt i ärendet fick jag själv rekommendationen att om jag investerat i hans bolag bör jag stiga av så snart som möjligt.
Efter vad jag hört får jag säga att det är tur man inte investerat där.
Citera
2021-05-25, 20:20
Medlem
Hans rykte är nu officellt fördärvat... Han kommer ha det väldigt svårt att försöka övertyga fräscha investerare att hänga med. Ryktet och snyggtfacit är extremt viktigt i hans branch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in